Bu çalışmanın amacı, 2018 yılında MEB tarafından özel gereksinimli çocuklar için yayınlanan MEB Erken Çocukluk Özel Eğitim Öğretim Programının (EÇEP), Daniel Sufflebea tarafından ortaya konan CIPP Modeli (Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün) kullanarak, özel eğitim sınıf öğretmenlerinin bakış açıları doğrultusunda değerlendirmektir. Eğitim programın daha önce benzer bir değerlendirmesinin olmaması çalışmayı özğün kılmaktadır. Bu çalışma nicel desende oluşturularak, betimsel yöntem kullanılmış olup, elde edilen veriler random usulü, örnekleme metoduyla toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, ‘’Erken Çocukluk Özel Eğitim Öğretim Programı Değerlendirme Ölçeği’’ sorularından oluşan anket (Google Anket) kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Sakarya ilinde özel gereksinimli çocuklara eğitim veren, Milli Eğitim Bakanlığının kendi bünyesindeki özel eğitim okullarında görev yapan, özel eğitim sınıf öğretmenleri oluşturmakta olup, örneklemini ise, aynı okullarda çalışan, 0-36 ay erken çocukluk eğitiminde görev almış veya şu an fiili olarak bu birimde görev yapmakta olan 108 özel eğitim sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre MEB Erken Çocukluk Özel Eğitim Öğretim Programının anlamlı bir şekilde yeterli olduğu tespit edilmiştir. MEB Erken Çocukluk Özel Eğitim Öğretim Programı değerlendirilmesinin bundan sonraki aşamasında programın önemli paylaşanlarından biri olan erken çocukluk hizmetinden yararlanan öğrenci velileriyle görüşülerek çalışmanın genişletilmesi önerilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |