Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESELLEŞMENİN TURİZM PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2017, Sayı: 14, 29 - 41, 30.12.2017

Öz

Günümüzde küreselleşme ve teknolojik gelişmeler sonucunda ülkelerin coğrafik sınırları ortadan kalkmış ve dünya büyük tek bir pazar haline gelmiştir. Bu durum ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasi açıdan birbirine yakınlaşan ulusal pazarların; dış pazarlara açılmasına ve üretim faktörlerinin serbest dolaşımına neden olmuştur. Ayrıca bilgi; üretim faktörleri olan doğal kaynaklar, emek, sermaye ve girişimciliğe ilave olarak beşinci üretim faktörü olarak kabul edilmiştir. Yoğun bilgi paylaşımı ile ortaya çıkan yeni teknolojik buluşlar sadece gelişmiş ülkelerde değil, gelişmekte olan ülkelerde de yeni turistik ürünlerin üretilmesine neden olmuştur. Özellikle gelişen teknoloji, ulaşım imkânları ve bilgi edinme yolları ile birlikte artık insanlar dünyanın her yanına seyahat edebilir, seyahat edeceğimiz yer ile ilgili bilgileri önceden edinebilir hale gelmiştir. Dolayısıyla mevcut dünya düzenini radikal bir şekilde değiştiren küreselleşmenin, turizm endüstrisine de radikal etkileri olmuştur. Bu nedenle çalışmamızda, küreselleşmenin, turizm endüstrisi üzerine etkileri pazarlama karması elemanları açısından incelenmektedir.

Kaynakça

  • AKMEL, J. (1994). Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler M.Y.O. Yayınları, No:1994-5.
  • ALTUNIŞIK, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2002). Modern Pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • AYDEMİR, C., & KAYA, M. (2007). Küreselleşme Kavramı ve Ekonomik Yönü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 260-282.
  • BAŞOL, K. (2012). Türkiye Ekonomisi. İstanbul: Türkmen Kitapevi Yayınları.
  • BRITTON, S. (1991). Tourism, Capital and Place: Towards a Critical Geography of Tourism. Environment and Planning D: Society and Space, 451-478.
  • BOHUR, E. ve ERYILMAZ KİRALİ, A. (2015). Küreselleşme ve Teknolojinin Turizm Sektörü Pazarlama Faaliyetleri ve Satış Kanallarındaki Etkisi. Global Business Research Congress (GBRC), June 4-5, İstanbul, Turkey.
  • BULUK, B., & ÖZKÖK, F. (2016). Küreselleşme Hareketlerinin Turizm Endüstrisine Etkisi. Akademik Bakış Dergisi(54), 37-53.
  • ÇAĞLAR, İ. ve KILIÇ, S.(Ekim 2005). Pazarlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ÇAKICI, C. A., Akoğlan Kozak, M., Azaltun, M., Sökmen, A. ve Sarıışık, M.(2002). Otel İşletmeciliği (Editör: Nazmi Kozak). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ÇEKEN, H. (2003). Küreselleşme, Yabancı Sermaye ve Türkiye. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • ÇEKEN, H., DALGIN, T., & KARADAĞ, L. (2009). Küreselleşme ve uluslararası turizm arasındaki ilişki. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(22), 21-36.
  • ERKAN, H. (2004). Ekonomi Sosyolojisi. İzmir: Fakülteler Kitapevi.
  • EROL, M. (2003). Turizm Pazarlaması. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • HACIOĞLU, N. (2000). Turizm Pazarlaması (4.baskı). Bursa: Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı, Yayın No:160, Vipaş A.Ş.
  • HAYTA, A. B. (Mart 2008). Turizm Pazarlamasında Tütekici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 16, No: 1, 31-48.
  • KOTLER, P. (Ekim 2000). Kotler ve Pazarlama. (Çeviren: Ayşe Özyağcılar). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • MUCUK, İ. (2001). Pazarlama İlkeleri (13.baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • ÖZBEY, F. R. (2002). Sustainable Tourism Development in Globalization Progress' Glabalization and Sustainable Development. International Scientific Conference Book:4, (s. 135-150). Varna.
  • SONNELFELD, D. A., & MOL, A. P. (2002). Globalization and the Transformation of Environmental Governance an Introduction. American Behavioral Scientist, 1319-1339.
  • STEGER, M. B. (2004). Küreselleşme. Ankara: Dost Kitapevi.
  • TEKELİ, H. (2001). Turizm Pazarlaması ve Planlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.68-82.
  • KARAKAYALI, H., ÇILBANT, Ç., & YALÇINKAYA, H. (2005). Modern Çağın Kavramları: Küreselleşme ve Rekabet, Uluslararası Rekabet Sürecinde Türkiye Yayınında Bölüm. (F. GÖKALP, & Y. KESBİÇ, Dü) İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • OLALI, H., & TİMUR, A. (1988). Turizm Ekonomisi. İzmir: Ofis Ticaret Matbaacılık.
  • ÖZBEY, F. R. (2002). Sustainable Tourism Development in Globalization Progress' Glabalization and Sustainable Development. International Scientific Conference Book:4, (s. 135-150). Varna.
  • ÖZKIVRAK, Ö., & DİLEYİCİ, D. (tarih yok). Haziran 15, 2017 tarihinde http://www.econturk.org/dtm7.htm adresinden alındı
  • SONNELFELD, D. A., & MOL, A. P. (2002). Globalization and the Transformation of Environmental Governance an Introduction. American Behavioral Scientist, 1319-1339. STEGER, M. B. (2004). Küreselleşme. Ankara: Dost Kitapevi.
  • THOMPSON, G., & HIRST, P. (1998). Küreselleşme Sorgulanıyor. (E. YÜCEL, & Ç. ERDEM, Çev.) Ankara: Dost Yayınları.
  • WALTHER, T. (2002). Dünya Ekonomisi. (Ü. ÇAĞLAR, Çev.) Bursa: Alfa Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İş Sistemleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Betül Garda Bu kişi benim

Gamze Temizel Bu kişi benim

Metehan Temizel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Garda, B., Temizel, G., & Temizel, M. (2017). KÜRESELLEŞMENİN TURİZM PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(14), 29-41.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.