Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USAGE OF INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN TOURISM GUIDANCE EDUCATION

Yıl 2017, Sayı: 13, 1 - 14, 30.07.2017

Öz

Tourist guides are officials responsible for effectively promoting tourism destinations to local and foreign tourists. To provide a high quality service is related with the quality of the theoretical and practical training. When tourist guide training is examined within the scope of innovations in the field of education science in Turkey and the World, it has been determined that lessons about technologies using by professional tourist guides are not available in curriculums.According to findings of previous researches, technological applications used in museums have a positive effect on service quality of professional tourist guides. It is stated that, narrations are more fun, memorable and more descriptive with the help of technological applications.The research will focus on interactive technologies and describe how these technologies canbe used in tourism guidance education. During the summer holiday of 2016, researchers conducted an online survey to study the acceptance and user experience of interactive technologies on tourism guidance education. This paper reports analyses of quantitative survey data of respondents (Tourism Guiding Lecturers). Technology attitude scale has been used for taking lecturer’s opinion about research.

Kaynakça

  • Dönmezoğlu, D. (2013). Günümüz Müzeciliğinde Sergileme Tekniklerinin Sanal Teknolojiler İle Desteklenmesi Ve Uygulama Örnekleri. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları Ve Müzeler Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Hacioglu and Tekin, (2016). Impacts of Technological Applications to Service Quality of Professional Tour Guides (The Case of Ankara Anatolian Civilisation Museum). 2.International Eurasia Tourism Congress: 5-7 May 2015, Konya.
  • Ham, S.H. (1992). “Environmental Interpretation: A Practical Guide for People with Big Ideas and Small Budgets” North American Press, 456.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Tekin, Ö., Bideci, M. ve Aydın, A (2015). “Kültürel Mirasın Aktarımında Mobil Rehber Uygulamaları ile Profesyonel Turist Rehberlerinin Yetkinliğinin Karşılaştırması (Konya Mevlana Müzesi Örneği): International Eurasia Tourism Congress: 28-30 May 2015, Konya.
  • Yavuz, S. (2005). Developing a technology attitude scale for pre-service chemistry teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4, 1, 17-25.
  • Yildiz, R., Kusluvan, S. ve Senyurt, Y. (1997). A New Model on Tourist Guide Education. Weekend Workshop IV: Türkiye’de Turizmin Gelistirilmesinde Turist Rehberlerinin Rolu, (7-36) Erciyes University Nevsehir Tourism and Hotel Management School. Kayseri: Erciyes University Press.
  • www.osym.gov.tr (07.12.2016)
  • www.yok.gov.tr (06.12.2016)
  • http://www.wftga.org/tourist-guiding/what-tourist-guide (30.11.2016)
Yıl 2017, Sayı: 13, 1 - 14, 30.07.2017

Öz

Kaynakça

  • Dönmezoğlu, D. (2013). Günümüz Müzeciliğinde Sergileme Tekniklerinin Sanal Teknolojiler İle Desteklenmesi Ve Uygulama Örnekleri. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları Ve Müzeler Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Hacioglu and Tekin, (2016). Impacts of Technological Applications to Service Quality of Professional Tour Guides (The Case of Ankara Anatolian Civilisation Museum). 2.International Eurasia Tourism Congress: 5-7 May 2015, Konya.
  • Ham, S.H. (1992). “Environmental Interpretation: A Practical Guide for People with Big Ideas and Small Budgets” North American Press, 456.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Tekin, Ö., Bideci, M. ve Aydın, A (2015). “Kültürel Mirasın Aktarımında Mobil Rehber Uygulamaları ile Profesyonel Turist Rehberlerinin Yetkinliğinin Karşılaştırması (Konya Mevlana Müzesi Örneği): International Eurasia Tourism Congress: 28-30 May 2015, Konya.
  • Yavuz, S. (2005). Developing a technology attitude scale for pre-service chemistry teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4, 1, 17-25.
  • Yildiz, R., Kusluvan, S. ve Senyurt, Y. (1997). A New Model on Tourist Guide Education. Weekend Workshop IV: Türkiye’de Turizmin Gelistirilmesinde Turist Rehberlerinin Rolu, (7-36) Erciyes University Nevsehir Tourism and Hotel Management School. Kayseri: Erciyes University Press.
  • www.osym.gov.tr (07.12.2016)
  • www.yok.gov.tr (06.12.2016)
  • http://www.wftga.org/tourist-guiding/what-tourist-guide (30.11.2016)
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Finans ve Yatırım (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Büyükşalvarcı Bu kişi benim

İsa Altınışık Bu kişi benim

Özlem Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Büyükşalvarcı, A., Altınışık, İ., & Tekin, Ö. (2017). USAGE OF INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN TOURISM GUIDANCE EDUCATION. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(13), 1-14.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.