İlk okuma-yazma öğretim süreci, eğitim-öğretim sürecinin en önemli dönüm noktalarından biridir. Öğrenci, öğretmen, aile ve tüm ülkeyi ilgilendiren bu süreçte pek çok parametre etkilidir. Bu çalışmada, ilk okuma-yazma sürecini etkileyen sorunlarla ilgili literatür taraması yapılmış olup incelenen tezlerde üzerinde durulan 4 alt problem tespit edilmiştir. Tespit edilen alt problemler; öğrenci temelli sorunlar, öğretmen temelli sorunlar, aile temelli sorunlar ve öğretim programı temelli sorunlar olarak belirlenmiştir. Tezlerin incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi, verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Öğrenci temelli sorunlarda okula başlama yaşının ve okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma öğretimine olan etkileri üzerinde durulmuştur. Öğretmen temelli sorunlarda öğretmen kaynaklı eksikliklerin hizmet içi eğitim yoluyla giderilip giderilemeyeceği üzerinde durulmuştur. Aile temelli sorunlarda ailelerin sosyoekonomik durumlarının ve ailelerin eğitim-öğretime katılımının ilk okuma yazma öğretimine olan etkileri üzerinde durulmuştur. Öğretim programı kaynaklı sorunlarda ise öğretmenlerin ve velilerin öğretim programı uygulanırken yaşadıkları sorunlar üzerinde durulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin sosyoekonomik düzeyinin yüksek olmasının, velilerin eğitim-öğretime yardımcı olmalarının, öğretmenlerin hizmet içi eğitim almalarının, öğrencilerin okula doğru yaşta başlamasının, öğrencilerin okul öncesi eğitim almalarının, velilerin öğretim programı ile ilgili bilgilendirilmesinin ve doğru öğretim programının ilk okuma yazma öğretimini olumlu yönde etkilediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 24 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.