Media tools, in spite of many harmful effect, has knowledge, education and have a good time. Because of to be defenceless and vulnerable, children and adolescents are exposed tnis harmful effect. Belongs vvhether health or social Science, many profession have responsiblity of avvareness about media exposion and produce solution. Nursing, build on knovvledge that collect from physical, social, m edical, biologic and human Sciences, related about individual, family and societys pysical - psychologic - social - spiritual every vvhich dimensions. in this article, it is aim to created avvareness about medias harmful effect on child health, through nursing diagnosis.
Medya araçlarının, haber vermek, bilgilendirmek, eğitmek, eğlendirmek gibi yararlı etkilerine karşın, pek çok zararlı etkileri de bulunmaktadır. Bu zararlı etkilere, özellikle, dış dünyanın saldırılarına karşı savunmasız ve incinebilir olan çocuk ve gençler maruz kalmaktadır. İster sağlık ister sosyal bilimlere ait olsun, birçok mesleğin bu maruziyetin farkında olma ve çözüm üretme sorumluluğu vardır. Fiziksel, sosyal, tıbbi, biyolojik ve insan bilimlerinden derlenen bilgiler üzerine kurulan hemşirelik; birey, aile ve toplum sağlığının fiziksel, ruhsal, sosyal ve spiritüel yönleriyle korunmasını amaçlar. Bu makalede, medyanın çocuk sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri hakkında hemşirelik tanıları doğrultusunda farkındalık yaratmak amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 10 |