Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Negative Effects of Video Clips, that are Products of Popular Culture, on Youngsters

Yıl 2002, Sayı: 5, - , 01.06.2002

Öz

Probably the television is the most widely used mass-medîa and the more influential in people 's life. The researcher studying mass media agree that mass media has an unconditional impact. M o re över, the research facts ha ve shown the negative direction ofthis impact. The music videos which are products of popular culture a/m at young people as the target
popula t/on and ha ve influence on the/r life practices varying form the/r preferences for consumption to the/r emotional relationships. The messages of the music videos often include
v/olence and aggressiveness and at the gender roles are redefin/ng. More dramatically, the suicide event can be a scenic top/c. People handle these negative impacts of music videos like a magazine events. The purpose of this study is to review the research es that revealed the negative influence s of the music videos which seem to be an innocent entertainment ways and thus draw attention of corresponding bodies to the negative effects of music videos on the young people and propose suggestions for the research studies to be done.

Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri

Yıl 2002, Sayı: 5, - , 01.06.2002

Öz

Kitle iletişim araçları içinde en çok televizyon kullanılmakta, dolayısıyla da insanları en çok televizyon etkisi altına almaktadır. Kitle iletişim araçları konusunda çalışanların üzerinde hemfikir olduğu konu, bu araçların insanlar üzerinde mutlak bir etkisi olduğu yönündedir. Yapılan araştırmalar bu etkinin çoğu zaman olumsuz yönde olduğunu göstermiştir. Popüler kültür ürünlerinden müzik videoları hedef kitle olarak gençleri almakta ve gençlerin tüketim kalıplarından, duygusal ilişkilerine kadar olan yaşam pratikleri üzerinde olumsuz etki yapmaktadır. Müzik videoları mesajları çoğu zaman şiddet, saldırganlık öğeleri içerirken, toplumsal cinsiyet rolleri de yeniden üretilmektedir. Hatta daha da ileri gidilerek, intihar olgusu dahi tanımlanarak
müzik videolarında işlenebilmektedir. Müzik videolarının bu olumsuz etkilerine de çoğu zaman magazinsel yaklaşılmakta, uzun dönemli etkileri ise, tamamen görmezden gelinmektedir. Bu çalışma, masum birer eğlence aracı olarak görülen müzik televizyonlarının, dolayısıyla müzik videolarının gençler üzerindeki olumsuz etkilerine ilgili çevrelerin dikkatini çekmek ve bu konuda yapılacak araştırmalar için öneride bulunmak amacıyla gerçekleştirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Aysel Günindi Ersöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Günindi Ersöz, D. A. (2002). Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 5(5).
AMA Günindi Ersöz DA. Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Haziran 2002;5(5).
Chicago Günindi Ersöz, Dr. Aysel. “Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 5, sy. 5 (Haziran 2002).
EndNote Günindi Ersöz DA (01 Haziran 2002) Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 5 5
IEEE D. A. Günindi Ersöz, “Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 5, sy. 5, 2002.
ISNAD Günindi Ersöz, Dr. Aysel. “Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 5/5 (Haziran 2002).
JAMA Günindi Ersöz DA. Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2002;5.
MLA Günindi Ersöz, Dr. Aysel. “Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 5, sy. 5, 2002.
Vancouver Günindi Ersöz DA. Popüler Kültür Ürünlerinden Müzik Videolarının Gençler Üzerindeki Olumsuz Etkileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2002;5(5).