BibTex RIS Kaynak Göster

Why Has There Been A Requirement for parent education Programmes? Why are parent education programmes important?

Yıl 2007, Sayı: 12, - , 01.03.2007

Öz

The child spends most of his time within the
family environment in his early childhood
period.The education received in the family forms a
basis for the following years. In this respect, the
family is of vital importance in the child’s education.
With changing social and cultural circumstances
there has been a growing need to support families
with perent education programmes about child
development and Education Parent education
programmes offer information to families about not
only parenthood but also child care and education.
Parent education programmes encourage families
to participate in the child’s school activities. The
participation of the families contributes to the
continuity in education and it also adds a lot to the
child’s self confidence, academic success and
relations with the family. For this reason, the
development and generalization of various parent
education programmes according to the needs of
families is required.

Kaynakça

  • Bogenschneider, K. veJohnson,C. (2004).Family İnvolve- ment in Education: How Important Is It? What Can Legislators Do? Wiconsin Family Impact Seminear Briefing Report No.20,54pages.Universty of Wiscon- sin Center for Excellence in Family Studies.
  • Brown, P.C.(1989). Involvıng Parents in the Education of Their Children. Eric Digest
  • Chow,V. vd.(2004).Parenting and Family Support. UCLA Center Families and Communities. www.healtychild. ucla.edu
  • Cochran M. (1988). Parentel Empowerment in Family Matters:Lesson Learned from a research Program. Parent Education as Early Childhood Intervention: Emerging Directions in Theory, Research and Practice. (Ed: Douglas R. Powell). Published Praeger /Greenwood
  • Powell, Douglas R. (1990). Parent Education and Support Programs. ED320661
  • Fagan, J. ve Palm, G.(2004).Fathers and Early Childhood Programs. Thomson, Delmar Learning.
  • Funkhouser, J.E. (1999). Family Involvement in Childrens Education: Successful Local Approaches: An Idea Book.DIANE Publishing
  • Green,S. (2003). Reaching Out to Fathers :An Examina- tion of Staff Efforts That Lead to Greater Father Involvement in Early Childhood Programs. Early Childhood Research&Practice. Fall.Vol:5. No:2
  • Gomby, D.S.(2005).Home Visitation ın 2005:Outcomes for Children and Parents.http://www.ced.org/docs/ report/report_ivk_gomby_2005.pdf
  • Kagan, S.L.(1995).The Changing Face of Parenting Education. ED3824406.
  • Kımmet, E. (2003).Baba Destek Programı. Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul
  • Klauke, A.(1989). Coping with Changing Demographics ED315865
  • Lewis, A. (1992).Helping Young Urban Parents Educate Themselves and Their Children. ERIC/CUE Digest, Number 85. ED355314
  • Liontos, L. B. (1991). Involving At-Risk Families in Their Children’s Education.ERICDigestED326925
  • Ömeroğlu, E., Yazıcı, Z. Ve Dere, H. (2003).Okul Öncesi Eğitimi Kurumlarında Ebeveynin Eğitime Katılımı. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşım- lar (Yayıma Hazırlayan: Müzeyyen Sevinç).Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • Park, J.(2003). A Family Perspective on Home Visiting Programs http://www.uwex.edu/ces/familyimpact/ reports/fia6.pdf
  • PTA. (2005). Father İnvolment-Encouraning Dads to be Involvend. http:// www.capta.org
  • Staton, J. ,Ooms, T.Owen, T.(1991).Family Resource,Sup- port and Parent Education Programs:The Power of a Preventive Approach.Politic Institu for Family Impact Seminars, Washington,DC.1-19.
  • Tezel Şahin, F. (2003). Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Babanın Rolü. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (Yayıma Hazırlayan: Müzeyyen Sevinç). Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • Tezel Şahin, F. ve Ersoy, Ö. (1999). 0–6 Yaş Döneminde Anne-Baba Eğitiminin Önemi. Mesleki Eğitimi Dergisi. Sayı: 1

Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?

Yıl 2007, Sayı: 12, - , 01.03.2007

Öz

Erken çocukluk dönemi boyunca çocuk en çok
aile ortamı içerisindedir. Ailede alınan eğitim ileriki
yıllara temel teşkil etmektedir. Bu açıdan aile,
çocuğun eğitiminde hayati rol oynamaktadır.
Değişen sosyal ve kültürel şartlarda ailelerin çocuk
gelişimi ve eğitimi konusunda aile eğitim
programları ile desteklenmesine ihtiyaç duyulmaktadır.
Aile eğitim programları ailelere hem ebeveynlikle
ilgili bilgileri hem de çocuk bakım ve eğitimiyle
ilgili bilgileri kazandırmaktadır. Aile eğitim programları,
ailenin, çocukların okuldaki etkinliklerine de
katılmalarını sağlamaktadır. Ailenin çocuklarının
eğitimine katılmaları, eğitimin devamlılığını sağlamakta,
çocukların kendine güven duygusu,
akademik başarısı ve ailesi ile ilişkilerinde olumlu
etkileri olmaktadır. Bu nedenle ailelerin ihtiyaçlarına
göre farklı aile eğitim programlarının geliştirilmesi
ve yaygınlaştırılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Bogenschneider, K. veJohnson,C. (2004).Family İnvolve- ment in Education: How Important Is It? What Can Legislators Do? Wiconsin Family Impact Seminear Briefing Report No.20,54pages.Universty of Wiscon- sin Center for Excellence in Family Studies.
  • Brown, P.C.(1989). Involvıng Parents in the Education of Their Children. Eric Digest
  • Chow,V. vd.(2004).Parenting and Family Support. UCLA Center Families and Communities. www.healtychild. ucla.edu
  • Cochran M. (1988). Parentel Empowerment in Family Matters:Lesson Learned from a research Program. Parent Education as Early Childhood Intervention: Emerging Directions in Theory, Research and Practice. (Ed: Douglas R. Powell). Published Praeger /Greenwood
  • Powell, Douglas R. (1990). Parent Education and Support Programs. ED320661
  • Fagan, J. ve Palm, G.(2004).Fathers and Early Childhood Programs. Thomson, Delmar Learning.
  • Funkhouser, J.E. (1999). Family Involvement in Childrens Education: Successful Local Approaches: An Idea Book.DIANE Publishing
  • Green,S. (2003). Reaching Out to Fathers :An Examina- tion of Staff Efforts That Lead to Greater Father Involvement in Early Childhood Programs. Early Childhood Research&Practice. Fall.Vol:5. No:2
  • Gomby, D.S.(2005).Home Visitation ın 2005:Outcomes for Children and Parents.http://www.ced.org/docs/ report/report_ivk_gomby_2005.pdf
  • Kagan, S.L.(1995).The Changing Face of Parenting Education. ED3824406.
  • Kımmet, E. (2003).Baba Destek Programı. Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul
  • Klauke, A.(1989). Coping with Changing Demographics ED315865
  • Lewis, A. (1992).Helping Young Urban Parents Educate Themselves and Their Children. ERIC/CUE Digest, Number 85. ED355314
  • Liontos, L. B. (1991). Involving At-Risk Families in Their Children’s Education.ERICDigestED326925
  • Ömeroğlu, E., Yazıcı, Z. Ve Dere, H. (2003).Okul Öncesi Eğitimi Kurumlarında Ebeveynin Eğitime Katılımı. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşım- lar (Yayıma Hazırlayan: Müzeyyen Sevinç).Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • Park, J.(2003). A Family Perspective on Home Visiting Programs http://www.uwex.edu/ces/familyimpact/ reports/fia6.pdf
  • PTA. (2005). Father İnvolment-Encouraning Dads to be Involvend. http:// www.capta.org
  • Staton, J. ,Ooms, T.Owen, T.(1991).Family Resource,Sup- port and Parent Education Programs:The Power of a Preventive Approach.Politic Institu for Family Impact Seminars, Washington,DC.1-19.
  • Tezel Şahin, F. (2003). Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Babanın Rolü. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (Yayıma Hazırlayan: Müzeyyen Sevinç). Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • Tezel Şahin, F. ve Ersoy, Ö. (1999). 0–6 Yaş Döneminde Anne-Baba Eğitiminin Önemi. Mesleki Eğitimi Dergisi. Sayı: 1
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Fatma Tezel Şahin Bu kişi benim

Bilm. Uzm. Saide Özbey Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Tezel Şahin, Y. D. D. F., & Özbey, B. U. S. (2007). Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 12(12). https://doi.org/10.21560/spcd.12286
AMA Tezel Şahin YDDF, Özbey BUS. Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Mart 2007;12(12). doi:10.21560/spcd.12286
Chicago Tezel Şahin, Yrd. Doç. Dr. Fatma, ve Bilm. Uzm. Saide Özbey. “Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 12, sy. 12 (Mart 2007). https://doi.org/10.21560/spcd.12286.
EndNote Tezel Şahin YDDF, Özbey BUS (01 Mart 2007) Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 12 12
IEEE Y. D. D. F. Tezel Şahin ve B. U. S. Özbey, “Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 12, sy. 12, 2007, doi: 10.21560/spcd.12286.
ISNAD Tezel Şahin, Yrd. Doç. Dr. Fatma - Özbey, Bilm. Uzm. Saide. “Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 12/12 (Mart 2007). https://doi.org/10.21560/spcd.12286.
JAMA Tezel Şahin YDDF, Özbey BUS. Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2007;12. doi:10.21560/spcd.12286.
MLA Tezel Şahin, Yrd. Doç. Dr. Fatma ve Bilm. Uzm. Saide Özbey. “Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 12, sy. 12, 2007, doi:10.21560/spcd.12286.
Vancouver Tezel Şahin YDDF, Özbey BUS. Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile Eğitim Programları Neden Önemlidir?. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2007;12(12).