Montessori sistemi çerçevesinde okuma ve yazma
eğitiminin değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışma,
literatür taramaya dayalı nitel bir araştırmadır. Bu
araştırmada Montessori okullarında eğitim gören
çocukların okuma ve yazmayı öğrenirken karşılaştıkları
süreçler ayrıntılı olarak aşamalı bir biçimde ele
alınmıştır. Çalışmanın önemli bir bölümünü eğitim
sürecinde kullanılan materyaller oluşturmaktadır.
Başka bir deyişle çalışmada ağırlıklı olarak Montessori
Metodu’nun en önemli unsurlarına yer verilmiştir. Aynı
zamanda bu çalışmayla Montessori Metodu’nun ana
hatlarıyla tanıtılması da amaçlanmıştır.
This study is a qualitative research based on literature review, which aims at evaluating the reading and writing education within the framework of the Montessorian system. In this research study, the process that children encounter while they learn to read and write in Montessorian schools is examined in detail in a progressive manner. Materials used in the educational process constitute a significant part of this study. In other words, this study mainly includes the most important elements of the Montessorian Method. It also intends to outline the Montessorian Method with its main features.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 20 |