BibTex RIS Kaynak Göster

Montessori Metodunda Okuma ve Yazma Eğitimi

Yıl 2010, Sayı: 20, 91 - 104, 01.03.2010

Öz

Montessori sistemi çerçevesinde okuma ve yazma
eğitiminin değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışma,
literatür taramaya dayalı nitel bir araştırmadır. Bu
araştırmada Montessori okullarında eğitim gören
çocukların okuma ve yazmayı öğrenirken karşılaştıkları
süreçler ayrıntılı olarak aşamalı bir biçimde ele
alınmıştır. Çalışmanın önemli bir bölümünü eğitim
sürecinde kullanılan materyaller oluşturmaktadır.
Başka bir deyişle çalışmada ağırlıklı olarak Montessori
Metodu’nun en önemli unsurlarına yer verilmiştir. Aynı
zamanda bu çalışmayla Montessori Metodu’nun ana
hatlarıyla tanıtılması da amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Armaoğlu, F.(1983). 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914–1980. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Arslan, M.(2008). “Günümüzde Montessori Pedagojisi”, Milli Eğitim Dergisi, 36, (177), 65- 79.
  • Aydın, İ.(2006). Alternatif Okullar. Ankara: Pegem A Ya- yıncılık.
  • Aytaç, K. (2006). Çağdaş Eğitim Akımları. Ankara: Pelin Ofset.
  • Beken, S.(2009). Montessori Yöntemi Etkinliklerinin 5–6 Yaş Çocuklarının El Becerilerinin Gelişimine Et- kisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Pollard, M. (1996). Maria Montessori. (Çev: Leyla Onat). Ankara: İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri.
  • Rousseau, J. J. (2008). Emile (Bir Çocuk Büyüyor). (Çev: Ülkü Akagündüz). İstanbul: Selis Kitaplar.
  • Savard, C. M. (1976). Çağdaş Pedagojiden Seçmeler. (Çev: Nejat Yüzbaşıoğulları). İstanbul: Milli Eği- tim Basımevi.
  • Schafer, C. (2006). Ömür Törpüsü mü? Bal Küpü mü? (Çev: CeydaAydın). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayın- cılık.
  • Topbaş, E. (2004). Montessori Yöntemi İle Çocuk Eğiti- mi. İstanbul: Tekağaç Eylül Yayınları.
  • Wilbrandt, E. (2009). Maria Montessori Yöntemiyle Ço- cuk Eğitimi Sanatı. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Italiano Dell’Omep.

Reading and Writing Education in Montessorian Method

Yıl 2010, Sayı: 20, 91 - 104, 01.03.2010

Öz

This study is a qualitative research based on literature review, which aims at evaluating the reading and writing education within the framework of the Montessorian system. In this research study, the process that children encounter while they learn to read and write in Montessorian schools is examined in detail in a progressive manner. Materials used in the educational process constitute a significant part of this study. In other words, this study mainly includes the most important elements of the Montessorian Method. It also intends to outline the Montessorian Method with its main features.

Kaynakça

  • Armaoğlu, F.(1983). 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914–1980. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Arslan, M.(2008). “Günümüzde Montessori Pedagojisi”, Milli Eğitim Dergisi, 36, (177), 65- 79.
  • Aydın, İ.(2006). Alternatif Okullar. Ankara: Pegem A Ya- yıncılık.
  • Aytaç, K. (2006). Çağdaş Eğitim Akımları. Ankara: Pelin Ofset.
  • Beken, S.(2009). Montessori Yöntemi Etkinliklerinin 5–6 Yaş Çocuklarının El Becerilerinin Gelişimine Et- kisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Pollard, M. (1996). Maria Montessori. (Çev: Leyla Onat). Ankara: İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri.
  • Rousseau, J. J. (2008). Emile (Bir Çocuk Büyüyor). (Çev: Ülkü Akagündüz). İstanbul: Selis Kitaplar.
  • Savard, C. M. (1976). Çağdaş Pedagojiden Seçmeler. (Çev: Nejat Yüzbaşıoğulları). İstanbul: Milli Eği- tim Basımevi.
  • Schafer, C. (2006). Ömür Törpüsü mü? Bal Küpü mü? (Çev: CeydaAydın). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayın- cılık.
  • Topbaş, E. (2004). Montessori Yöntemi İle Çocuk Eğiti- mi. İstanbul: Tekağaç Eylül Yayınları.
  • Wilbrandt, E. (2009). Maria Montessori Yöntemiyle Ço- cuk Eğitimi Sanatı. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Italiano Dell’Omep.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Durakoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Durakoğlu, A. (2010). Montessori Metodunda Okuma ve Yazma Eğitimi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(20), 91-104. https://doi.org/10.21560/spcd.32081
AMA Durakoğlu A. Montessori Metodunda Okuma ve Yazma Eğitimi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Mart 2010;20(20):91-104. doi:10.21560/spcd.32081
Chicago Durakoğlu, Abdullah. “Montessori Metodunda Okuma Ve Yazma Eğitimi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 20, sy. 20 (Mart 2010): 91-104. https://doi.org/10.21560/spcd.32081.
EndNote Durakoğlu A (01 Mart 2010) Montessori Metodunda Okuma ve Yazma Eğitimi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 20 20 91–104.
IEEE A. Durakoğlu, “Montessori Metodunda Okuma ve Yazma Eğitimi”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 20, sy. 20, ss. 91–104, 2010, doi: 10.21560/spcd.32081.
ISNAD Durakoğlu, Abdullah. “Montessori Metodunda Okuma Ve Yazma Eğitimi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 20/20 (Mart 2010), 91-104. https://doi.org/10.21560/spcd.32081.
JAMA Durakoğlu A. Montessori Metodunda Okuma ve Yazma Eğitimi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2010;20:91–104.
MLA Durakoğlu, Abdullah. “Montessori Metodunda Okuma Ve Yazma Eğitimi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 20, sy. 20, 2010, ss. 91-104, doi:10.21560/spcd.32081.
Vancouver Durakoğlu A. Montessori Metodunda Okuma ve Yazma Eğitimi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2010;20(20):91-104.