The purpose of this study is to bring up
the relatious betwen consumption and the family
which is an object of consumption in the
process of industrialization.
in this frame, first of all, having defined
the concepts of consumption and consumer, İn
the world and in our own Country, have been
mentioned about
After having stated the functions and the
changesoccuring in these functions of the family
which is an object on consumption the relations
and the responsibilities of the family which
is in the position and process of consumption
are concentrated on.
After, as an object of the family, the necessity
of its protection as a consumer and impor*
tance of this protection have been stated; income
of the family on average, consumption
and tendency of consumption and income of the
family members on average, distributions of
savings andpercents of consumption according
to the regions have been interpreted.
This study has been done throught the research
of resorces, and the tables of DİE have
been interpreted. At the end of the study, those
bebw have been reached at
Bu çalışmanın amacı; endüstrileşme sürecinde, bir tüketim objesi olarak ailenin, tüketimle olan ilişkisini ortaya koymaktır.Bu bağlamda, öncelikle; tüketim ve tüketici kavramları tanımlandıktan sonra, dünyada ve ülkemizde tüketicinin korunmasına yönelik çalışmalar sıralanmıştır.Çalışmada bir tüketim objesi olan ailenin, tüketici fonksiyonları ve bu fonksiyonlarında meydana gelen değişmeler belirlendikten sonra, ailenin tüketimi gerçekleştirirken, çevreyle kurduğu ilişki ve sorumlulukları üzerinde durulmuştur.Bir tüketim objesi olarak aile ve tüketici olarak korunmasının gerekliliği ve bunun önemi belirtildikten sonra da ailenin ortalama gelir, ortalama tüketim ve tüketim eğilimi ile hane halkının gelir, tasarruf ve tüketim yüzdelerinin bölgelere göre göstermiş oldukları dağılımların değerlendirilmesi yapılmıştır.Bu çalışma, bir tüketim objesi olarak aileye ilişkin teorik bilgilerle birlikte, DİE verilerinin yorumlanmasıyla oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda aşağıdaki temel düşüncelere ulaşılmıştır.Bütün toplumlar için tüketim temel bir olgudur. Tüketim kavramı, tüketici kavramını da beraberinde getirmektedir. Toplumun en küçük birimi olan aile de, en büyük tüketici olarak tüketimin temel objesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 1991 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1991 Sayı: 2 |