This research was carried out to determine the emotional well-being perceptions of youngs’ who were attending university education were totally 300 (168 female, 132 male). Data were collected by using interview technique. The t-test and ANOVA were performed for determining the differences between gender, age and, the main scientific topics variables and the emotional well-being perceptions of youngs. Research findings showed that; when youngs’ own emotional well-being perceptions are positive, their perceptions about their families and gender roles are also positive and there are positive and linear relation between their emotional well-being perceptions about their families and their friends.
Bu araştırma, gençlerin duygusal refah algılarını belirlemek amacı ile planlanmış ve üniversite öğrenimine devam eden 168 kız, 132 erkek olmak üzere toplam 300 kişi üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında karşılıklı görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Gençlerin duygusal refah algılarının cinsiyet ve yaş değişkenleri ile ilişkisini belirlemek amacı ile t-testi, temel bilim alanına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koyabilmek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır.Araştırma sonuçları, gençlerin kendileri ile ilgili duygusal refah algıları olumlu olduğunda, ailelerine ve toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algılarının da olumlu olduğunu; aileleri ve arkadaşlarına ilişkin duygusal refah algıları arasında olumlu ve doğrusal bir ilişki bulunduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 15 |