BibTex RIS Kaynak Göster

The Adaptation of Empathic Tendency Scale in at 8th Primary School Students

Yıl 2009, Sayı: 19, 77 - 86, 01.12.2009

Öz

The importance of the empathy skill which is the feature of communication and personality in modern times and the practice of adaptation carried out with the aim of measuring this skill in the pupils attending to a primary school are discussed in this study.Developing empathy skill in early ages with the purposes of analyzing of communication barriers and assessing daily life empathy potentials of individuals are of vital importance.This article focuses on validity-reliability study made to adapt “Empathic Tendency Scale”, that was developed by Dökmen (1988) with the purpose of measuring empathy skills of university students, to be used for primary school pupils as well.As a method; t test, factor analyzing, item total point correlation, Cronbach- Alpha internal consistency coefficient and KMO( Kaiser- Meyer-Olkin Measure of Sampling Adequacy) are used in this study.As a result ıt is founded that The Empathic Tendency Scale for Primary School Students (eight class) is valid and reliable.

Kaynakça

  • Akkoyun F. (1982). Empatik Anlayış Üzerine. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 15 (2).
  • Davis C. M.(2005). Empati nedir? Empati öğretilebilir mi? (Çev. Özcan Sezer ve Serhat Damar). web. inonu.edu.tr/~efdergi/OSezer.doc
  • Dökmen Ü. (1988) Empatinin yeni bir modele dayanarak ölçülmesi ve psikodrama ile geliştirilmesi. Anka- ra Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1-2).
  • Kalaycı Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İs- tatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.

Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması

Yıl 2009, Sayı: 19, 77 - 86, 01.12.2009

Öz

Bu çalışmada çağımızda önemli bir iletişim ve kişilik özelliği olan Empatik becerinin önemi ve bu becerinin İlköğretim öğrencilerinde de ölçülebilmesi amacıyla yapılan uyarlama çalışması ele alınmaktadır. İletişim engellerinin çözümlene-bilmesi için erken yaşlarda Empatik becerinin geliştirilebilmesi ve kişilerin günlük yaşamda empati kurma potansiyellerini ölçebilmek son derece önemlidir. Çalışmamızda, bu amaçla Dökmen (1988) tarafından, Üniversite öğrencileri üzerinde uygulanmak üzere geliştirilmiş olan “Empatik Eğilim Ölçeği” nin (EEÖ), İlköğretim öğrencilerine de uygulanabilmesi için yapılan geçerlik-güvenirlik çalışması anlatılmaktadır. Bu çalışmada, t testi, faktör analizi, madde-toplam puan korelasyonu, Cronbach-Alpha iç tutarlık katsayısı ve KMO (Kaiser-Meyer-Olkin Measure of Sampling Adequacy) değerlerine bakılmıştır. Sonuç olarak bu çalışma, Empatik Eğilim Ölçeğinin ilköğretim sekizinci sınıflar için geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Akkoyun F. (1982). Empatik Anlayış Üzerine. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 15 (2).
  • Davis C. M.(2005). Empati nedir? Empati öğretilebilir mi? (Çev. Özcan Sezer ve Serhat Damar). web. inonu.edu.tr/~efdergi/OSezer.doc
  • Dökmen Ü. (1988) Empatinin yeni bir modele dayanarak ölçülmesi ve psikodrama ile geliştirilmesi. Anka- ra Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1-2).
  • Kalaycı Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İs- tatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Rıza Gökler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Gökler, Y. D. D. R. (2009). Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 19(19), 77-86. https://doi.org/10.21560/spcd.23087
AMA Gökler YDDR. Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Aralık 2009;19(19):77-86. doi:10.21560/spcd.23087
Chicago Gökler, Yrd. Doç. Dr. Rıza. “Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 19, sy. 19 (Aralık 2009): 77-86. https://doi.org/10.21560/spcd.23087.
EndNote Gökler YDDR (01 Aralık 2009) Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 19 19 77–86.
IEEE Y. D. D. R. Gökler, “Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 19, sy. 19, ss. 77–86, 2009, doi: 10.21560/spcd.23087.
ISNAD Gökler, Yrd. Doç. Dr. Rıza. “Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 19/19 (Aralık 2009), 77-86. https://doi.org/10.21560/spcd.23087.
JAMA Gökler YDDR. Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;19:77–86.
MLA Gökler, Yrd. Doç. Dr. Rıza. “Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 19, sy. 19, 2009, ss. 77-86, doi:10.21560/spcd.23087.
Vancouver Gökler YDDR. Empatik Eğilim Ölçeğinin İlköğretim Sekizinci Sınıflar İçin Uyarlanması. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;19(19):77-86.