Öğrenme anne karnında başlayıp aile başta olmak üzere, sosyal çevre içinde informal öğrenme ile hayat boyu devam etmektedir. Formal eğitim süreçlerini aşan informal öğrenme ortamları, bir taratan istendik davranışları, öte yandan suç niteliğindeki eylemler de dâhil olmak üzere, neyi örnek gösterir, nasıl bir model oluşturursa o, çocuğu etkilemektedir. Çocuk gelişiminde çocuğun ilgi, sevgi, şekat ve güven gibi temel ihtiyaçlarının aile tarafından yeterince karşılaması veya çocuğa kayıtsız kalmasıyla; informal öğrenme ortamlarının yönlendirmesiyle kimlik, kişilik, karakter ve değerler inşa edilmektedir. Örgün (formal) eğitime güçlü bir alternatif hatta tehdit konumundaki medya ile yapılan informal öğrenme, öğrenme çağındaki çocuklarda çok etkili olmakta, kimi zaman informal öğrenme örgün eğitime baskın çıkmaktadır. Nitel literatür incelemesine dayanan ve derleme makale niteliği taşıyan bu betimsel çalışmanın amacı; hızla ilerleyen dijital iletişim teknolojilerinin çocuklar üzerindeki muhtemel ve muhtelif eğitici etkilerini belirtmek, istenmeyen davranışların ortaya çıkış neden ve sonuçlarını nedensellik bağı içinde tespit etmek, suç olgusu başta olmak üzere, ilgili güncel sorunların çözümüne katkıda bulunabilecek öneriler sunmaktır.
Becker-Blease, K. A., Finkelhor, D., ve Turner, H. (2008). Media exposure predicts
children’s reactions to crime and terrorism. Journal of Trauma & Dissociation, 9(2),
ss. 225-248.
Bilici, İ.E. (2014). Medya okuryazarlığı ve eğitimi. Ankara: Nobel.
Bushman, B. J., Gollwitzer, M., ve Cruz, C. (2015). here is broad consensus: Media
researchers agree that violent media increase aggression in children, and pediatricians
and parents concur. Psychology of Popular Media Culture, 4(3), ss. 200-214. DOI:
1037/ppm0000046
Callanan, V. (2005). Feeding the fear of crime: crime-related media and support for three
strikes. New York: LFB Scholarly Publishing.
Deadonarut. (2013). 28 years old, no job, no gf, no life, barely able to pay the rent, don’t know
what to do. Erişim tarihi: 24.10.2015, www.relationshiptalk.net/28-years-old-nojob-no-gf-no-life-barely-able-to-pay-the-rent-dont-know-what-to-do.-31808831.
html.
Ercan, R. (2014). Gündelik yaşamda işlevsel olarak kullanılan Türk atasözlerinde çocuk
imgeleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), ss. 15-
Gültekin, F. (2013). Eğitimde ödül–ceza dengesi. Erişim tarihi: 01.01.2016, http://www.
Learning starts in the main abdominal and continues for a lifetime in the form of informal learning in a primarily family and social environment. Whatever informal learning environments which surpass formal education processes exemplify, incentivize and model as desired behaviors on the one hand and criminal activities on the other has an inluence on the child. In child development, identity, personality, character, and values are constructed as a result of the fulillment of the child’s basic needs such as care, afection, compassion and trust by the family or being inattentive towards them and the encouragement from informal learning environments. Informal learning via media, which is a powerful and even threatening alternative to formal education is very efective on children at the learning age, sometimes informal learning predominates over formal education. Objective of this descriptive research based on qualitative literature review is to identify the probable and diverse efects of the ever-developing digital technologies on children, to investigate why undesirable behaviors emerge and the related issues by emphasizing the causal relations and to ofer suggestions that can contribute to the solution of the current related problems, primarily the crime phenomenon.
Becker-Blease, K. A., Finkelhor, D., ve Turner, H. (2008). Media exposure predicts
children’s reactions to crime and terrorism. Journal of Trauma & Dissociation, 9(2),
ss. 225-248.
Bilici, İ.E. (2014). Medya okuryazarlığı ve eğitimi. Ankara: Nobel.
Bushman, B. J., Gollwitzer, M., ve Cruz, C. (2015). here is broad consensus: Media
researchers agree that violent media increase aggression in children, and pediatricians
and parents concur. Psychology of Popular Media Culture, 4(3), ss. 200-214. DOI:
1037/ppm0000046
Callanan, V. (2005). Feeding the fear of crime: crime-related media and support for three
strikes. New York: LFB Scholarly Publishing.
Deadonarut. (2013). 28 years old, no job, no gf, no life, barely able to pay the rent, don’t know
what to do. Erişim tarihi: 24.10.2015, www.relationshiptalk.net/28-years-old-nojob-no-gf-no-life-barely-able-to-pay-the-rent-dont-know-what-to-do.-31808831.
html.
Ercan, R. (2014). Gündelik yaşamda işlevsel olarak kullanılan Türk atasözlerinde çocuk
imgeleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), ss. 15-
Gültekin, F. (2013). Eğitimde ödül–ceza dengesi. Erişim tarihi: 01.01.2016, http://www.
Bilici, İ. E. (2016). İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi(36). https://doi.org/10.21560/spcd.56761
AMA
Bilici İE. İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Ağustos 2016;(36). doi:10.21560/spcd.56761
Chicago
Bilici, İbrahim E. “İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, sy. 36 (Ağustos 2016). https://doi.org/10.21560/spcd.56761.
EndNote
Bilici İE (01 Ağustos 2016) İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 36
IEEE
İ. E. Bilici, “İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, sy. 36, Ağustos2016, doi: 10.21560/spcd.56761.
ISNAD
Bilici, İbrahim E. “İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 36 (Ağustos2016). https://doi.org/10.21560/spcd.56761.
JAMA
Bilici İE. İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2016. doi:10.21560/spcd.56761.
MLA
Bilici, İbrahim E. “İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, sy. 36, 2016, doi:10.21560/spcd.56761.
Vancouver
Bilici İE. İNFORMAL ÖĞRENME, ÇOCUK VE SUÇ OLGUSU. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2016(36).