Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Göç Özel Sayısı Cilt 2, 393 - 412, 30.11.2018
https://doi.org/10.21560/spcd.vi.446297

Öz

Bu çalışmanın amacının göç ve travma kavramlarının incelenerek, zorunlu
göçe tabi olan aileler ve çocuklarının yaşadıkları sorunların, eğitim ortamına
nasıl yansıdığı ve bunların nasıl tedavi edilebileceğinin incelenmesidir. Bunun
için daha önce zorunlu göç sonucu eğitimde oluşan problemler ve nasıl tedavi
edilebileceğine ilişkin olan yapılmış araştırmalar incelenmiş ve derlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmaların sonuçlarına göre öne çıkan eğitim sorunları ve
nasıl önlemler alınabileceği; tedavi sistemlerinin kullanılmasında önemli olan
faktörler ortaya konulmuştur. Bu tedavi sistemlerinin içeriği anlatılarak, okul
temelli veya ruh sağlığı alanında uygulanabilecek tedaviler açıklanmıştır. Okul
ortamlarında göç etmiş çocuklarla çalışan psikolojik danışmanlar, öğretmenler
ve idareciler olarak ruh sağlığı ile ilgili olarak yapabilecekleri çalışmaların
neler olduğu açıklanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde çocuk ve ergenlerin göç
öncesi, göç sırası ve sonrası yaşadıkları Travmatik olayların, travma sonrası
stres bozukluğu, anksiyete, depresyon gibi bozukluklara yol açabildiği, eğitim
ortamlarında bu durum ile karşılaşıldığında yapılabilecekler ve yaşanılan
bozukluklarla çalışılırken uygulanabilecek tedavi sistemlerinin nasıl
uygulanabileceği açıklanmıştır.
 

Kaynakça

  • Aker, T.(2003). Travma sonrası stres bozukluğunda bilişsel ve davranışçı grup terapisi uygulamaları. Tamer Aker, Emin Önder (editörler) Psikolojik Travma ve Sonuçları (ss: 165-179). İçinde. İstanbul: Epsilon.
  • Aker, T., Ayata, B., Özeren, M., Buran, B. ve Bay, A. (2002). Zorunlu iç göç: Ruhsal ve toplumsal sonuçları. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 3, 97-103.
  • Alfaro, E. C., Umana-Taylor, A. J., Gonzales-Backen, M. A., Bamaca, M. Y. ve Zeiders, K. H. (2009). Latinoadolescent’ academicsuccess: The role of discrimination, academicmotivation, andgender. Journal Of Adolescence, 32, 941-962.
  • Bacakova, M. ve Closs, A. (2013). Continuing Professional development (CPD) as a meanstoreducingbarrierstoinclusiveeducation: researchstudy of theeducation of refugeechildren in theCzechRepublic. EuropeanJournal of Special NeedsEducation, 28(2), 203-216.
  • Bal, A. ve Arzubiaga, A. E. (2014). Ahıska RefugeeFamilies’ Configuration of ResettlementandAcademicSuccess in U.S. Schools. Urban Education, 49(6), 635-665.
  • Betancourt, T. S.,Newnham, E. A., Layne, C. M., Kim, S., Steinberg, A. M., Ellis, H. ve Birman, D. (2012). TraumaHistoryandPsychopathology in War-AffectedRefugeeChildrenReferredforTrauma-RelatedMentalHealth Services in the United States. Journal of TraumaticStress, 25, 682-690.
  • Derluyn, I. ve Broekaert, E. (2008). Unaccompanied refugee children and adolescents: The glaring contrast between a legal and a psychological perspective. International Journal of Law and Psychiatry. 31, 319-330. Doi: 10.1016/j.ijlp.2008.06.006
  • Ehntholt, K.A. ve Yule, W. (2006). PractitionerReview: Assessmentandtreatment of refugeechildrenandadolescentwhohaveexperiencedwar-relatedtrauma. Journal of Child PsychologyandPsychiatry, 47(12), 1197-1210.
  • Fazel, M., Karunakara, U. ve Newnham, E. A. (2014). Detention, denial and death: migration hazards for refugee children. www.thelancet.com/lancetgh. 2,313-314.
  • Gün, Z., ve Bayraktar, F. (2008). Türkiye’de İç Göçün Ergenlerin Uyumundaki Rolü. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(2), 167-176.
  • Hart, . (2009). Child refugees, traumaandeducation: interactionistconsiderations on socialandemotionalneedsanddevelopment. EducationalPsychology in Practice, 25(4), 351-368.
  • Heptistall, E.,Sethna, V. ve Taylor, E. (2004). PSTD anddepression in refugeechildren: Associationswithpre-migrationtraumaand post- migrationstress. European Child &AdolescentPsychiatry, 13(6), 373-380.
  • Kaplan, I.,Stolk, Y., Valibhoy, M., Tucker, A. ve Baker, J. (2015). Cognitiveassessment of refugeechildren: Effects of traumaandnewlanguageacquisition. TransculturalPsychiatry, 0(0), 1-29.
  • Kaptanoğlu, C. (2003). Travma sonrası stres bozukluğunda tanı ve klinik özellikler. T. Aker, M.E. Önder (editörler). Psikolojik Travma ve Sonuçları (ss: 79-89). İçinde. İstanbul: Epsilon.
  • Lincoln, A. K., Lazarevic, V., White, M. T. ve Ellis, B. H. (2016). The impact of acculturation style and acculturative hassles on the mental health of Somali adolescent refugees. Journal of Immıgrant Minority Health. 18, 771-778. Doi: 10.1007/s10903-015-0232-y
  • Mace, A. O.,Mulheron, S., Jones, C. ve Cherian, S. (2014). Educational, developmentalandpsychologicaloutcomes of resettledrefugeechildren in Western Australia: A review of School of Special EducationalNeeds: MedicalandMentalHealthinput. Journal of Paediatricsand Child Health, 50, 985-992.
  • McCarthy, K. (2010). Adaptation of immigrantchildrentotheunitedstates: A review of theliteratüre. Center forResearch on Child WellbeingWorkingPaper.
  • Papageorgiou, V.,Frangou-Garunovic, A., Ilodanidou, R., Yule, W., Smith, P. ve Vostanis, P. (2000). Wartraumaandpsychopathology in Bosnianrefugeechildren. European Child &AdolescentPsychiatry, 9, 84-90.
  • Pinto-Wiese, E. B. ve Burhorst, I. (2007). The mental health of aslyum-seeking and refugee children and adolescents attending a clinic in the Netherlands. Transcultural Psychiatry. 44 (4), 596-613. Doi: 10.1177/1363461507083900
  • Rousseau, C.,Measham, T. ve Nadeau, L. (2012). Addressingtrauma in collaborativementalhealthcareforrefugeechildren. Clinical Child PsychologyandPsychiatry, 18(1), 121-136.
  • Sims, M.,Hayden, J., Palmer, G. ve Hutchins, T. (2002). Youngchildrenwhohaveexperiencedrefugeeorwar-relatedtrauma. EuropeanEarlyChildhoodEducationResearchJournal, 10(1), 99-110.
  • Stauffer, S. (2009). Traumaanddisorganizedattachment in refugeechildren: Integratingtheoriesandexploringtreatmentoptions. RefugeeSurveyQuarterly, 27(4), 150-163.
  • Taylor, S. ve Sidhu, R. K. (2012). Supportingrefugeestudents in schools: whatconstitesinsclusiveeducation? International Journal of İnclusiveEducation, 16(1), 39-56.
  • Tural, Ü., Önder, E.(2003). Travma sonrası stres bozukluğunun farmakolojik tedavisi. Tamer Aker, Emin Önder (editörler). Psikolojik Travma ve Sonuçları (ss: 121-133). İçinde. İstanbul:Epsilon.
  • Tuzcu, A. ve Bademli, K. (2014). Göçün Psikososyal Boyutu. Psikiyatride Günel Yaklaşımlar, 6(1), 56-66.
  • Türksoy, N. (2003). Psikolojik travma ve tanım sorunları. T.Aker, M.E. Önder (editörler). Psikolojik Travma ve Sonuçları (ss: 9-21). İçinde. İstanbul: Epsilon.
  • Wilkinson, L. (2002). FactorsinfluencingtheAcademicSuccess of RefugeeYouth in Canada. Journal of YouthStudies, 5(2), 173-193.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Buğra Karaman

Sefa Bulut Bu kişi benim 0000-0002-2622-4390

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Göç Özel Sayısı Cilt 2

Kaynak Göster

APA Karaman, H. B., & Bulut, S. (2018). GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi393-412. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.446297
AMA Karaman HB, Bulut S. GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Published online 01 Kasım 2018:393-412. doi:10.21560/spcd.vi.446297
Chicago Karaman, Hüseyin Buğra, ve Sefa Bulut. “GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, Kasım (Kasım 2018), 393-412. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.446297.
EndNote Karaman HB, Bulut S (01 Kasım 2018) GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 393–412.
IEEE H. B. Karaman ve S. Bulut, “GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, ss. 393–412, Kasım 2018, doi: 10.21560/spcd.vi.446297.
ISNAD Karaman, Hüseyin Buğra - Bulut, Sefa. “GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Kasım 2018. 393-412. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.446297.
JAMA Karaman HB, Bulut S. GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2018;:393–412.
MLA Karaman, Hüseyin Buğra ve Sefa Bulut. “GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 2018, ss. 393-12, doi:10.21560/spcd.vi.446297.
Vancouver Karaman HB, Bulut S. GÖÇMEN ÇOCUK VE ERGENLERİN EĞİTİM ENGELLERİ, PSİKOLOJİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2018:393-412.

Cited By







Refugee Children in the Scope of Mental Health Services at School
Psikiyatride Guncel Yaklasimlar - Current Approaches in Psychiatry
https://doi.org/10.18863/pgy.1168359



Being Adolescent in the Migration Process
ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD)
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1087253