Sağlıklı bir rekabette süreçlerde ve yöntemlerde sürekli gelişim maliyetleri aşağı çeker. Ürün ve hizmet kalitesi sürekli artar. Yenilikler geniş çapta ve hızla yayılan yeni ve daha iyi yaklaşımlara yol açar. Rekabetçi olmayan hizmet sağlayıcılar ya yeniden yapılanır ya da entropi yaşayarak küçülür ve kapanır. Sağlık hizmetlerinde de farklı bir durum söz konusu olamaz.Her hangi bir sektörde kalite geliştikçe ve maliyetler düştükçe rekabet zamanla müşteriler için değeri artırır. Sağlık hizmetlerinin; karmaşıklığı, müşterilerin ulaşabildiği sınırlı bilgi ve sunduğu kişiye özel hizmetler nedeniyle farklı olduğu iddia edilmiştir. Sağlık hizmeti hiç şüphesiz bu özelliklere sahiptir ama bu durum rekabetin iyi işlediği başka sektörler için de geçerlidir.Hastane işletmelerinin faaliyette oldukları bölgenin pazar özelliklerini çok iyi analiz etmesi gerekir. Bu analiz sonucuna göre yeni hedefler belirlenmeli ve yeni yönetim süreçleri ve stratejileri ile mevcut pazar payı korunmalı ya da artırılmalıdır. Bu çalışmada M.Porter’ın 5 Kuvvet Modeli çerçevesinde Konya İlinde Sağlık Hizmetlerinin Rekabetçiliği araştırılmıştır
5 Kuvvet Modeli Sağlık Hizmetlerinde Rekabet Rekabet Analizi
Continuous improvement processes and methods of healthy competition, drive costs down. Quality of products and services is increasing constantly. What’s new approach leads to better spread widely and rapidly. Or non-competitive service providers or restructured living entropy shrinks and closes.Improves the quality and lower the costs of any competition in the sector over time increases the value for the customers. Health services, the complexity of the customer reach is different due to the limited information and has been claimed to offer tailormade services. Health care is no doubt these features.Enterprises are operating in a very good hospital need to analyze the properties of the region’s market. According to the results of this analysis identified new targets and new management processes and strategies of the current market share is protected or enhanced. M.Porter this study’s five force model of health services within the province of Konya competitiveness investigated
Diğer ID | JA45KB88DS |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi