Sağlık hizmetlerinde risk yönetimi ve hasta güvenliği kriterleri, Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları kriterlerinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Bu çalışmada bir eğitim araştırma hastanesinde yapılan risk analizini ve sonrasındaki iyileştirmeleri ortaya koymak amaçlanmıştır.Risk analizi konusunda eğitimli birim kalite sorumluları birime özgü riskleri tanımlamıştır. Belirlenen risklerin olasılık ve şiddet puanlaması yapılmıştır.Toplam 46 farklı risk tespit edilmiştir. Hastanenin risk haritası oluşturulmuştur. Bu risklerin 5 tanesi yüksek, 28 tanesi orta, 13 tanesi düşük risk grubundadır. Tespit edilen yüksek ve orta risklerin kabul edilebilir düzeye indirilmesi için yapılacak çalışmalar planlanmış ve iyileştirme çalışmaları, öncelik yüksek riskli alanlar olmak üzere başlatılmıştır.Hastanelerde risk haritalarına göre iyileştirmelerin yapılması hasta ve çalışan güvenliğinde önemli olumlu sonuçlara neden olmaktadır. Hizmet kalitesinin arttırılmasında risk yönetiminin önemi aşikardır
The risk management and patient safety criteria in health service form the major part
of the Health Quality Standards of Ministry of Health. In this study, it was aimed to
define the risk analysis and improvements made in a teaching hospital.
The staff in charge of quality those educated on risk analysis defined the risks related
with the unit. The possibility and severity of the marked risks were graded.
Totally, 46 different risks were defined. The risk map of the hospital was formed. Of
these, 5 five were higher, 28 were moderate and 13 were of lower risk. To get the higher
and moderate ones to the lower and acceptable degree, studies were planned and
works to improve were initiated from the areas of higher risk.
To have improvements according to the risk maps in hospitals cause major positive
conclusions in patient and staff safety. The importance of risk management is obvious
in getting increased of service quality.
Risk Analysis Risk Mapping Patient and Healthcare Proffessionals Safety
Diğer ID | JA28JC92AV |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi