Yalın yönetim, kaynakların kullanımını müşteri için değer yaratan süreçleri dikkate alan, organizasyonel süreçleri müşteri perspektifinden inceleyen bir süreç yönetimi felsefesidir. Hasta hizmet sunumunu iyileştirmek için, sağlık kurumları, üretim endüstrilerinde kullanılan kalite iyileştirme yöntemlerini benimsemişlerdir. Bu makale, Toyota Otomotiv Şirketi tarafından oluşturulan yalın yönetimi incelemektedir. Yalın yönetim anlayışında bir dizi araç kullanılır ve sürekli iyileştirmeyi hedefleyen uzun bir süreci kapsar. Hasta tarafından algılanan atıkları gidermeye odaklanır ve böylece hasta için kalite ve güvenliği üst seviyeye çıkarır.
Bu makale birinci kısımda sağlıkta yalın düşünce kavramları ve yöntemlerini ele alarak yalın yönetim ilkelerini açıklamıştır. İkinci kısımda ise sağlık kurumlarına yönelik geliştirilen yalın yönetim ve yöntemlerine yönelik çalışma örnekleri sunarak sonuca ulaşmıştır. Çalışmada son olarak yalın yönetimin hangi hususlara dikkat edilerek başarıya ulaşacağına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi