Günümüzde lojistik sektörünün en önemli faaliyetlerinden
biri olan kargo hizmetleri, tüketicilerin davranışlarını müşteri memnuniyeti ve
hizmet kalitesi açısından etkilemektedir. Son yıllarda artan ticaret hacmi ve
taşımacılık faaliyetlerinin ön plana çıktığı lojistik sektörünün genel yapısı ve
kargo taşımacılığının genel durumu, sektörün önemi, ekonomiye katkısı
incelenerek tüketici beklentilerini karşılayacak kargo hizmetleri ne kadar
iyileştirile bilirliği değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada Burdur
ilinde, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin farklı birimlerinde öğrenim gören
450 öğrenci ile bir anket çalışması uygulanmıştır. İstatistiksel yöntemlerle
yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma
sonucu tüketici davranışları üzerinde lojistik değer, güvenilirlik ve ekonomik
gider faktörleri arasında anlamlı ilişki olduğu yaş ve gelir unsurunun da
anlamlılığı etkilediği tespit edilmiştir.
Cargo services, as one
of the most important transportation activities of nowadays, affect consumer
behaviors, customer satisfaction and service quality. Increasing trade volume
and general structure of logistic sector which takes the foreground of
transportation activity, importance of the sector, its contribution to the
economy is researched and its effects on consumer behavior has been tried to be
evaluated. Research has been made in Burdur province with the contribution of
450 students of different departments of Mehmet Akif Ersoy University with a
survey by means of a questionnaire form. Results have been interpreted after a
statistical analysis. It has been determined that there is a significant
relationship among logistic value, reliability and economic cost on consumer
behavior, and age and income levels affect the significance.
Konular | Siyaset Bilimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
STRATEGIC PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL © 2015 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International