Türkiye’nin İdari teşkilatına tarihsel anlamda bakıldığında Kamu Yönetiminin, sürekli olarak çeşitli paradigma değişiklikleri ile gerçekleşen sistem dönüşümlerine uğradığı görülmektedir. Söz konusu değişiklikler genel anlamda sistemin ana unsurlarını düzenlerken üst normlarda yapılan değişikliklerin zamanla ikincil mevzuata tatbik edilmeye çalışıldığı da anlaşılmaktadır. Ancak bu süreçte meydana gelen açık ve bariz hukuki boşlukların ve ikincil mevzuatın üst normla çelişen kısımlarının yenilenmesinde kayıtsız kalındığı da görülmektedir. Özellikle yerel yönetimlerde rastlanılan bu kayıtsızlık hali neticesinde bazı yerel yönetim birimlerinin mevzuat düzenlemelerinde dikkate alınmaması veya gözden kaçırılması neticesinde anılan hukuki boşlukların ortaya çıktığı, ancak söz konusu hususların düzenlenmesinde gerekli hassasiyetin gösterilmediği de değerlendirilmektedir. Bu ve benzeri durumlar neticesinde de yerel yönetimler arasında önemli uygulama farklılıklarının yaşandığı görülmektedir. Bu makalede tespit edilen çeşitli örneklerden hareketle yerel yönetimlerde normsal anlamda bir kayıtsızlığın varlığı incelenecek olup, söz konusu kayıtsızlığın yarattığı sakıncalara değinilecektir.
Kamu Yönetimi Yerel Yönetimler Paradigma Normsal Kayıtsızlık
When looked at Turkey's administrative structure historically, it can be seen that public administration has been exposed to system transformation which occurred with varied paradigmatic alterations. While aforementioned alterations generally arranged the core elements of the system, it can be understood that amendments in superior norms are tried to adjust with secondary legislation over time. However open and obvious legal gaps and parts of secondary legislation which contradict with superior norms that emerged in this time have been remained unresponsive in the transformation process. It is also evaluated that the legal gaps which have arisen as a result of this unresponsiveness encountered in local governments and the unresponsiveness of some local government units in the legislative arrangements, but the necessary qualifications have not been shown in the regulation of these issues. In this article existence of legal unresponsiveness will be scrutinized moving from various cases and will be touching on drawbacks created by this unconcern as well.
Public Administration Local Government Paradigm Legal Unresponsiveness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 13 |
STRATEGIC PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL © 2015 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International