Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının spora bağlılıklarının gelecek kaygısı üzerindeki etkisini araştırmaktır. İlişkisel tarama modeliyle yürütülen araştırmaya 82’si kadın 125’i erkek olmak üzere toplamda 207 gönüllü öğrenci katılmıştır. Araştırmada ölçme araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Spora Bağlılık Ölçeği”, “Gelecek Kaygısı Ölçeği” ölçekleri kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS programıyla bağımsız gruplar t-testi, Pearson korelasyon ve Regresyon analizleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda spora bağlılık ile cinsiyet arasında; gelecek kaygısı ile cinsiyet arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Pearson korelasyon analizi sonuçlarına bakıldığında katılımcıların odaklanma ile gelecek korkusu, gelecekten umutsuzluk ile gelecek kaygısı arasında negatif yönde düşük düzeyde; dinç olma ile gelecek korkusu arasında negatif yönde düşük, gelecekten umutsuzluk ile gelecek kaygısı arasında negatif yönde orta düzeyde; spora bağlılık ile gelecek korkusu arasında negatif yönde düşük yönde, gelecekten umutsuzluk ile gelecek kaygısı arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Gelecek kaygısının yordanmasına ilişkin regresyon analizi sonuçlarına göre ise spora bağlılığın gelecek kaygısı üzerinde anlamlı şekilde yordayıcı güce sahip olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle çeşitli değişkenlerin spora bağlılığı ve gelecek kaygısını etkilediği ve spora bağlılığın artmasıyla birlikte gelecek kaygısının azaldığı ortaya konulmuştur.
Bu çalışmanın etik kurul onayı, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Etik kurulundan 02/01/2023 tarihinde (E-26428519-044-70933) alınmıştır.
The aim of this research is to investigate the effect of physical education and sports teacher candidates' commitment to sports on their future anxiety. A total of 207 volunteer students, 82 women and 125 men, participated in the research conducted with the relational screening model. "Personal Information Form", "Sports Commitment Scale" and "Future Anxiety Scale" scales were used as measurement tools in the research. The collected data were analyzed using the SPSS program using independent groups t-test, Pearson correlation and regression analyses. As a result of the research, there is a difference between sports commitment and gender; Significant relationships have been identified between future anxiety and gender. Looking at the Pearson correlation analysis results, the participants' relationship between focus and fear of the future, hopelessness about the future and future anxiety is negatively low; There is a negative low level between being vigorous and fear of the future, a negative medium level between hopelessness about the future and future anxiety; A low, negative, significant relationship was found between commitment to sports and fear of the future, and a moderate, negative significant relationship was found between hopelessness about the future and future anxiety. According to the results of the regression analysis regarding the prediction of future anxiety, it was found that commitment to sports has a significant predictive power on future anxiety. Based on these results, it has been revealed that various variables affect commitment to sports and future anxiety, and as commitment to sports increases, future anxiety decreases.
sport commitment anxiety physical education and sports teacher candidate
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |