Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Akademik Azimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 11, 03.05.2023

Öz

Akademik başarıya ulaşmada öğrencilerin azimleri önemli yer tutmaktadır. Özellikle eğitim ortamlarında öğrencileri etkileyen birçok değişken mevcuttur. Son yıllarda teknolojinin insan yaşamındaki yeri ve önemi, Covid 19 pandemi süreci ve sonrası gibi etkenler öğrencilerin akademik durumlarını etkilemiştir. Öğrencilerin akademik azimleri bazı değişkenler açısından farklılıklar göstermekte ve bu konu alanda önem arz etmektedir. Bu araştırma ile öğrencilerin akademik azimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Adana ilinde öğrenimlerini sürdürmekte olan öğrencilerden edinilen bulgulara yer verilmiştir. Bu araştırmada ilkokul ve ortaokul öğrencileri için geliştirilen Bozgün ve Başgül (2018) tarafından Türkçeye uyarlaması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış, uyum indeksi değerlerinin kabul edilebilir ve mükemmel değer aralıklarında olduğu bulunmuş olan Akademik Azim Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek 10 maddeden oluşmaktadır. Öğrencilerin akademik azimlerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi araştırmada ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 13: 343 – 361.
  • Baz, F. Ç. (2019). Stem Eğitim Döngüsüne Bloom Taksonomisi Çerçevesinde Bakış. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 4(2): 142 – 150.
  • Baz, F. Ç., ve Koca, Ü. (2021). The Effect of the Distance Learning Program Designed for the Programming Language on the Academic Achievement of Students. Academic Review of Economics and Administrative Sciences, 14(3), 938 – 947.
  • Becker, R. (2003). Educational Expansion and Persistent İnequalities Of Education: Utilizing Subjective Expected Utility Theory to Explain İncreasing Participation Rates İn Upper Secondary School İn The Federal Republic of Germany. European Sociological Review, 19(1), 1-24.
  • Bozgün, K., ve Başgül, M. (2018). Akademik azim ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6(85): 435 – 445.
  • Buchanan, D., Hargreaves, E., & Quick, L. (2022). Schools Closed During the Pandemic: Revelations About the Well-Being Of ‘Lower-Attaining’primary-School Children. Education 3-13, 1-14.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri, Erişim tarihi: 22.12.2018, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-FinalKonulari.pdf
  • Çelik, Ö., Yorulmaz, A., & Çokçalışkan, H. (2019). Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri Ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 203-215.
  • Işıkçı, D. S., & Çoklar, A. N. (2021). Lise Öğrencilerinin Toplum 5.0 Hakkındaki Görüşlerinin Analitik Düşünme Ve Akademik Azim Bağlamında İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 297-313.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kolog, E., Sutinen, E., & Vanhalakka-Ruoho, M. (2014). E-Counselling İmplementation: Students’ Life Stories and Counselling Technologies İn Perspective. International Journal of Education and Development Using Ict, 10(3).
  • Kuloğlu, M. E. (2020). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Başarı Motivasyonları Ve Can Sıkıntıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Akademik Platform Eğitim Ve Tiresearch Journal, 32(4), 378-382.
  • Martin, A. J., Papworth, B., Ginns, P., & Liem, G. A. D. (2014). Boarding School, Academic Motivation and Engagement, And Psychological Well-Being: A Large-Scale İnvestigation. American Educational Research Journal, 51(5), 1007-1049.
  • Mengi, A., & Alpdoğan, Y. (2020). Covid-19 Salgini Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437.
  • Özbey, S., & Gürler, S. A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Motivasyon Düzeyleri İle Sosyal Becerileri Ve Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 8(1), 587-602.
  • Özer., F. Kartal, E. E., Doğan, N., Çakmakçı, G., Serhat, İ., & Yalaki, Y. (2018). Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 63-97.
  • Rageth, L., & Renold, U. (2020). The Linkage Between the Education and Employment Systems: İdeal Types of Vocational Education and Training Programs. Journal Of Education Policy, 35(4), 503-528.
  • Sağkal, A. S., Soylu, Y., Pamukçu, B., & Özdemir, Y. (2020). Akademik Azim Ölçeği’nin (Aaö) Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 326-344.
  • Schulenberg, J., Johnston, L., O'malley, P., Bachman, J., Miech, R., & Patrick, M. (2020). Monitoring The Future National Survey Results on Drug Use, 1975-2019: Volume Iı, College Students and Adults Ages 19-60.
  • Seifert, T. L. (2004). Understanding student motivation. Educational Research. 46(2): 137 – 149.
  • Sezgin, S., Bozkurt, A., Yılmaz, E. A., & Van Der Linden, N. (2018). Oyunlaştırma, Eğitim Ve Kuramsal Yaklaşımlar: Öğrenme Süreçlerinde Motivasyon, Adanmışlık Ve Sürdürebilirlik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 169-189.
  • Shorten, G. D., De Robertis, E., Goldik, Z., Kietaibl, S., Niemi-Murola, L., & Sabelnikovs, O. (2020). European Section/Board of Anaesthesiology/European Society of Anaesthesiology Consensus Statement on Competency-Based Education and Training İn Anaesthesiology. European Journal of Anaesthesiology| Eja, 37(6), 421-434.
  • Sudina, E., & Plonsky, L. (2021). Academic Perseverance İn Foreign Language Learning: An Investigation of Language‐Specific Grit and Its Conceptual Correlates. The Modern Language Journal, 105(4), 829-857.
  • Sürücü, A. ve Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295.
  • Vatansever Bayraktar, H. (2015). Sınıf Yönetiminde Öğrenci Motivasyonu ve Motivasyonu Etkileyen Etmenler, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 10(3): 1069-1090.
  • Vieira, C., Vieira, I., & Raposo, L. (2018). Distance and Academic Performance in Higher Education. Spatial Economic Analysis, 13(1), 60-79.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye Ve Çin’de Uzaktan Eğitim Süreç ve Uygulamalarının İncelenmesi. Opus International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3298-3308.
  • Yıldırım, G., Elban, M., & Yıldırım, S. (2018). Analysis of Use of Virtual Reality Technologies in History Education: A Case Study. Asian Journal of Education and Training, 4(2), 62-69.
  • Yıldız, F. N. Y., & Kardaş, F. (2021). Ergenlerde Akademik Öz-Yeterlik, İçsel Motivasyon, Azim ve Psikolojik Dayanıklılığın İyi Oluş ile İlişkisinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1073-1099.

Examining Students' Academic Perseverance in Terms of Some Variables

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 11, 03.05.2023

Öz

Students' perseverance plays an important role in achieving academic success. There are many variables that affect students, especially in educational environments. In recent years, factors such as the place and importance of technology in human life, the Covid 19 pandemic process and after having affected the academic status of students. The academic perseverance of the students differ in terms of some variables and this subject is important in the field. With this research, it is aimed to examine the academic perseverance of the students in terms of some variables. In the research, the findings obtained from the students who continue their education in Adana province are included. In this study, the Academic Perseverance Scale, which was developed for primary and secondary school students, was adapted to Turkish by Bozgün and Başgül (2018), validity and reliability studies were carried out, and the values of the fit index were found to be within acceptable and excellent value ranges. The scale consists of 10 items. The evaluation of students' academic perseverance in terms of some variables has been discussed in the research.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 13: 343 – 361.
  • Baz, F. Ç. (2019). Stem Eğitim Döngüsüne Bloom Taksonomisi Çerçevesinde Bakış. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 4(2): 142 – 150.
  • Baz, F. Ç., ve Koca, Ü. (2021). The Effect of the Distance Learning Program Designed for the Programming Language on the Academic Achievement of Students. Academic Review of Economics and Administrative Sciences, 14(3), 938 – 947.
  • Becker, R. (2003). Educational Expansion and Persistent İnequalities Of Education: Utilizing Subjective Expected Utility Theory to Explain İncreasing Participation Rates İn Upper Secondary School İn The Federal Republic of Germany. European Sociological Review, 19(1), 1-24.
  • Bozgün, K., ve Başgül, M. (2018). Akademik azim ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6(85): 435 – 445.
  • Buchanan, D., Hargreaves, E., & Quick, L. (2022). Schools Closed During the Pandemic: Revelations About the Well-Being Of ‘Lower-Attaining’primary-School Children. Education 3-13, 1-14.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri, Erişim tarihi: 22.12.2018, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-FinalKonulari.pdf
  • Çelik, Ö., Yorulmaz, A., & Çokçalışkan, H. (2019). Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri Ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 203-215.
  • Işıkçı, D. S., & Çoklar, A. N. (2021). Lise Öğrencilerinin Toplum 5.0 Hakkındaki Görüşlerinin Analitik Düşünme Ve Akademik Azim Bağlamında İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 297-313.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kolog, E., Sutinen, E., & Vanhalakka-Ruoho, M. (2014). E-Counselling İmplementation: Students’ Life Stories and Counselling Technologies İn Perspective. International Journal of Education and Development Using Ict, 10(3).
  • Kuloğlu, M. E. (2020). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Başarı Motivasyonları Ve Can Sıkıntıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Akademik Platform Eğitim Ve Tiresearch Journal, 32(4), 378-382.
  • Martin, A. J., Papworth, B., Ginns, P., & Liem, G. A. D. (2014). Boarding School, Academic Motivation and Engagement, And Psychological Well-Being: A Large-Scale İnvestigation. American Educational Research Journal, 51(5), 1007-1049.
  • Mengi, A., & Alpdoğan, Y. (2020). Covid-19 Salgini Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437.
  • Özbey, S., & Gürler, S. A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Motivasyon Düzeyleri İle Sosyal Becerileri Ve Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 8(1), 587-602.
  • Özer., F. Kartal, E. E., Doğan, N., Çakmakçı, G., Serhat, İ., & Yalaki, Y. (2018). Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 63-97.
  • Rageth, L., & Renold, U. (2020). The Linkage Between the Education and Employment Systems: İdeal Types of Vocational Education and Training Programs. Journal Of Education Policy, 35(4), 503-528.
  • Sağkal, A. S., Soylu, Y., Pamukçu, B., & Özdemir, Y. (2020). Akademik Azim Ölçeği’nin (Aaö) Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 326-344.
  • Schulenberg, J., Johnston, L., O'malley, P., Bachman, J., Miech, R., & Patrick, M. (2020). Monitoring The Future National Survey Results on Drug Use, 1975-2019: Volume Iı, College Students and Adults Ages 19-60.
  • Seifert, T. L. (2004). Understanding student motivation. Educational Research. 46(2): 137 – 149.
  • Sezgin, S., Bozkurt, A., Yılmaz, E. A., & Van Der Linden, N. (2018). Oyunlaştırma, Eğitim Ve Kuramsal Yaklaşımlar: Öğrenme Süreçlerinde Motivasyon, Adanmışlık Ve Sürdürebilirlik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 169-189.
  • Shorten, G. D., De Robertis, E., Goldik, Z., Kietaibl, S., Niemi-Murola, L., & Sabelnikovs, O. (2020). European Section/Board of Anaesthesiology/European Society of Anaesthesiology Consensus Statement on Competency-Based Education and Training İn Anaesthesiology. European Journal of Anaesthesiology| Eja, 37(6), 421-434.
  • Sudina, E., & Plonsky, L. (2021). Academic Perseverance İn Foreign Language Learning: An Investigation of Language‐Specific Grit and Its Conceptual Correlates. The Modern Language Journal, 105(4), 829-857.
  • Sürücü, A. ve Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295.
  • Vatansever Bayraktar, H. (2015). Sınıf Yönetiminde Öğrenci Motivasyonu ve Motivasyonu Etkileyen Etmenler, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 10(3): 1069-1090.
  • Vieira, C., Vieira, I., & Raposo, L. (2018). Distance and Academic Performance in Higher Education. Spatial Economic Analysis, 13(1), 60-79.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye Ve Çin’de Uzaktan Eğitim Süreç ve Uygulamalarının İncelenmesi. Opus International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3298-3308.
  • Yıldırım, G., Elban, M., & Yıldırım, S. (2018). Analysis of Use of Virtual Reality Technologies in History Education: A Case Study. Asian Journal of Education and Training, 4(2), 62-69.
  • Yıldız, F. N. Y., & Kardaş, F. (2021). Ergenlerde Akademik Öz-Yeterlik, İçsel Motivasyon, Azim ve Psikolojik Dayanıklılığın İyi Oluş ile İlişkisinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1073-1099.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimin Psikolojik Temelleri , Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Çağatay Baz 0000-0002-6398-9851

Ayhan Yıldırım Bu kişi benim 0000-0002-3425-2076

Yayımlanma Tarihi 3 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baz, F. Ç., & Yıldırım, A. (2023). Öğrencilerin Akademik Azimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Siirt Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-11.

33994

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.