Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 6 Issue: 1, 54 - 83, 30.06.2024

Abstract

References

  • Akan, R. (2022). Hayat bilgisi öğretiminde çocuklar için felsefe (p4c) yaratıcı düşünme becerisi etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerisine etkisi [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Uludağ Üniversitesi.
  • Akgül, F. A. (2020). 8.Sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik farkındalık düzeylerine sosyobilimsel konu destekli fen öğretiminin etkisi [Yayımlanmamış Doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Akgün, S. (2021). 8. sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilirlik kavramına yönelik algılarının incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Allen, Wendy. (1978). Waren-Ästhetik und Angst; (Probleme der Ästhetik II. 14-31). (Çev Handan Tunç), London: Orange Hill.
  • Aslan, A. E. (2016). Kavram Boyutunda Yaratıcılık. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (16).
  • Aslan, E. (2011). Torrance yaratıcı düşünce testi ‘nin Türkçe versiyonu. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 14, 19-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/368/2523
  • Brundtland, G. H. (1987). Our Common Future. Oxford University Press.
  • Caynak, S. (2024). Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Uygulanan Mutfak Becerileri Eğitiminin Çocukların Yaratıcılık Düzeylerine Etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. KTO
  • Creswell, J. W. (2021a). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (M. Sözbilir, Çev.). Ankara: Siyasal.Karatay Üniversitesi.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2020). Karma yöntem araştırmaları: Tasarım ve yürütülmesi. (Y. Dede & S. B. Demir, Çev.). Ankara: Anı.
  • Çetin, E., Berikan, B. & Yüksel, A. O. (2018). 3b tasarım öğrenme deneyiminin süreç değerlendirmesi ve eğitsel çıktılarının keşfedilmesi, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(1).
  • Dağ, M. (2020). Görsel Sanatlar Dersinde Atık Nesnelerle İşlevselliği Olan Tasarım Çalışmaları Uygulama Örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Dağlı, H. (2022). 7. sınıf fen eğitiminde uzaktan eğitim yoluyla verilen üç boyutlu tasarım uygulamasının etkililiği: Vaka çalışması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Deniş, H., & Balım, A. G. (2012). Bilimsel yaratıcılık ölçeğinin Türkçeye uyarlama süreci ve değerlendirme ölçütleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 1-21. https://doi.org/10.12780/UUSBD111
  • Dikici, A. (2006). Sanat eğitimi ve öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 31(139), 3-9. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/4979
  • Dizman, A. (2018). Kodlama, Robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin 11-14 yaş grubu öğrencilerinin problem çözme becerileri ve üstbilişsel farkındalık düzeyine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Doğanay, A. (2000). Yaratıcı öğrenme. Eğitim-Sen Yayınları. https://egitimsen.org.tr/wpcontent/uploads/2016/11/Yarat%C4%B1c%C4%B1-%C3%96%C4%9Frenme.pdf
  • Engin, H. (2010). Coğrafya eğitiminde sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik eğitimi ve çevre eğitimi konularının kazandırılması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Ergün, Z., Gencel, N., & Kabataş Memiş, E. (2023). The Sustainability Trend In Education in All Its Aspects: A Meta-Synthesis Investigation of Studies In Turkey. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 12(3), 1435-1473. https://doi.org/10.15869/itobiad.1288310
  • Erten-Tatlı, C. (2017). Çocuklarda yaratıcı düşünme becerilerinin saptanması ve okul Psikolojik danışmanlarının farkındalığının incelenmesi [Doctoral dissertation, Ankara Universitiy]. National Thesis Center.
  • Furat, Ş. (2024). Nuh Naci Yazgan Üniversitesinin çevresel sürdürülebilirlik potansiyelinin değerlendirilmesi: Erciyes Üniversitesinden örnek edinme [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Nuh Naci Yazgan Üniversitesi.
  • Gençer, S. İ. (2023). TRT EBA TV Anaokulu Programı’nın, çocuk programı kalite kriterleri açısından incelenmesi ve 60-72 aylık çocukların yaratıcı düşünme becerisi üzerine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Gökmen, A., Solak, K., & Ekici., G. (2017). Sürdürülebilir kalkınma için eğitim: öğretmen adaylarının tutumları ile ilişkili olan faktörler. Kesit Akademi Dergisi, 3(12), 462-480.
  • Gümüş, A. (2015). Üç Boyutlu Tasarımların Bilgisayar Teknolojisinde Uygulanması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Hu, W. & Adey, P. (2002). A scientific creativity test for secondary schoolstudents. International Journal of Science Education, 24 (4), 389–403.
  • Kadayıfçı, H. (2008). Yaratıcı düşünmeye dayalı öğretim modelinin öğrencilerin maddelerin ayrılması ile ilgili kavramları anlamalarına ve bilimsel yaratıcılıklarına etkisi [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Kandemir, M.A. (2006). Matematik eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcılık eğitimi hakkındaki goruşleri ve yaratıcı problem çözme becerilerinin incelenmesi [Yayınlanmamış̧ yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Katılmış, A. (2024). Sosyal bilgiler dersinde örnek olay yöntemi temelli öğretimin yaratıcı düşünme gelişimine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [PAÜEFD], 60, 281-315. https://doi.org/10.9779/pauefd.1242720
  • Karlıdağ, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık kavramına ilişkin görüşleri/Preschool teachers’ vıews regardıng creatıvıty, Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (56).http://dx.doi.org/10.17719/jisr.20185639030
  • Kılıç, S. (2012). Sürdürülebilir kalkınma anlayışının ekonomik boyutuna ekolojik bir yaklaşım. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, (47), 201-226.
  • Kılıç, A. G. & Yalım, A. (2023). Görsel sanatlar eğitimi pratiğinde yaratıcılık, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 1984-1995.
  • Kontaş, T. (2015). 5-11 yaş arası çocukların zihin teorisi ve yaratıcılık yetenekleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Korkut Demir, C. (2023). Görsel sanatlar öğretmenlerinin sürdürülebilirlik kavramını kazandırmaya yönelik görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Kris, E. (1952). Psychoanalytic explorations in art. Kuru Turaşlı, N. (2020). Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve geliştirilmesi. Pegem Akademi, Ankara.
  • Kuzu Demir, E. B., Çaka, C., Tuğtekin, U., Demir, K., İslamoğlu, H., ve Kuzu, A. (2016). Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı: Türkiye ‟deki uygulamalar. Ege Eğitim Dergisi 17(2), 481-503.
  • MEB (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3,4,5,6,7 ve 7. Sınıflar) Öğretim Programı. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2018). Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. (07.05.2018) http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • OECD. (2019). PISA 2021 creative thinking framework. https://www.oecd.org/pisa/publications/PISA-2021-creative-thinking-framework.pdf
  • Oğuzkan, Ş., Demiral, Ö., ve Tür, G. (1999). Okul öncesinde yaratıcı çocuk etkinlikleri. Ya-Pa Yayınları, Ankara.
  • Okan Yüksel, A. (2015). Okul öncesi dönemde 3 boyutlu tasarım ve üretimin çocukların bilişime yönelik algılarına etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Olkun, S., Altun, A., ve Üniversitesi, N. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar deneyimleri ile uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 86-91.
  • Onur, D. & Zorlu, T. (2017). Tasarım stüdyolarında uygulanan eğitim metotları ve yaratıcılık ilişkisi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4).
  • Öncü, T. (1989). Torrance Yaratıcı Düşünme Testleri ve Wartegg-Biedma Kişilik Testi aracılığıyla 7-11 yaş çocuklarının yaratıcılığı ve kişilik yapıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Önder, A. (2017). Okul öncesi çocuklar için eğitici drama uygulamarı, Eğiten Kitap, İstanbul.
  • Özben, Ş. ve Argun, Y. (2005). Buca Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yaratıcılık Boyutları Puanlarının Karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (18).
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Özgen, N. (2019). Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları. N. Özgen ve M. Kahyaoğlu (Ed.). Sürdürülebilir Kalkınma içinde (s.2-36). Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztopçu, A. (2018). Sürdürülebilir kalkınma için öğretimde bilişim teknolojileri, Ekonomi, Politika & Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1): 86-100
  • Saka, H. E. (2017). Web tabanlı 3b tasarım uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel döndürme becerilerine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Başkent Üniversitesi.
  • Selena, N., ve Neil, S. (2017). Making the best of it? Exploring the realities of 3D printing in school. Research Papers in Education, 32(5), 578-595.
  • Somyürek, S. (2015). An effective educational tool: Construction kits for fun and meaningful learning. International Journal of Technology and Design Education, 25(1). 25-41.
  • Sullivan, F. R. (2008). Robotics and science literacy: Thinking skills, science process skills and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373-394.
  • Suna, M. 2023. 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde sürdürülebilirlik bilinci kazandırmaya yönelik etkinliklerin öğrencilerin sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalıklarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Torrance, E. P. (1972). Can we teach children to think creatively? The Journal of Creative Behavior, 6(2), 114–143. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.1972.tb00923.x
  • Torrance, E. P. (1974). Torrance Test of Creative Thinking, Verbal Tests Forms A And B (Figural A& B), : Scholastic Service Inc. Il, Bensenville.
  • Torrance, E. P. (1980). More than the ten rational thinking processes. Creative Child & Adult Quarterly.
  • Torrance, E. P., & Horng, R. y. (1980). Creativity and style of learning and thinking Characteristics of adaptors and innovators. Creative Child & Adult Quarterly, 5(2), 80–85
  • Üstündağ T. (2014). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Ülker, G., Yalçın, S. 2024. Dijital çağda sürdürülebilirlik ve sosyal inovasyon üzerine bir çalışma: hayata dokunuyorum görme engelliler inovatif atölyesi örneği. Kaytek Dergisi, 6(1), 40 – 57s. DOI: 10.58307/kaytek.1388115
  • Üzel, H., Atasever, S., İdem, U., Çelik, T. (2024). Eğitimde sürdürülebilirlik konusuna okul yöneticilerinin bakışı, Ulusal Eğitim Dergisi, 4(1).
  • World Commission on Environment and Development (1987). Our Common Future. Oxford: Oxford University Press. s. 27. ISBN 019282080X.
  • Yavuzer, H. (1989). Yaratıcılık. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Yenilmez, K. ve Yolcu, B. (2007). Öğretmen davranışlarının yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimine katkısı. Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 96-97.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.

Examination of 8th Grade Students' 3d Designs Created By Using Tı̇Nkercad Program In The Context Of Sustainability

Year 2024, Volume: 6 Issue: 1, 54 - 83, 30.06.2024

Abstract

This study examines the perceptions of 8th grade middle school students towards the concept of sustainability in the context of their 3D designs and how the creativity of students who make 3D designs is related to 3D design making. In the study in which exploratory sequential design, one of the mixed method designs, was used, 24 students studying in the 8th grade represented the study group. The data collection tools were the 3D designs made by the students for sustainability, the Scientific Creativity Scale and semi-structured interviews to determine the students' views on sustainability and the process. When the designs of the students are analyzed; renewable energy sources, recycling, clean environment and green space are emphasized. It is seen that there is a moderate, positive and significant relationship between the students' creative thinking test scores and their average scores from 3D designs.

References

  • Akan, R. (2022). Hayat bilgisi öğretiminde çocuklar için felsefe (p4c) yaratıcı düşünme becerisi etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerisine etkisi [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Uludağ Üniversitesi.
  • Akgül, F. A. (2020). 8.Sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik farkındalık düzeylerine sosyobilimsel konu destekli fen öğretiminin etkisi [Yayımlanmamış Doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Akgün, S. (2021). 8. sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilirlik kavramına yönelik algılarının incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Allen, Wendy. (1978). Waren-Ästhetik und Angst; (Probleme der Ästhetik II. 14-31). (Çev Handan Tunç), London: Orange Hill.
  • Aslan, A. E. (2016). Kavram Boyutunda Yaratıcılık. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (16).
  • Aslan, E. (2011). Torrance yaratıcı düşünce testi ‘nin Türkçe versiyonu. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 14, 19-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/368/2523
  • Brundtland, G. H. (1987). Our Common Future. Oxford University Press.
  • Caynak, S. (2024). Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Uygulanan Mutfak Becerileri Eğitiminin Çocukların Yaratıcılık Düzeylerine Etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. KTO
  • Creswell, J. W. (2021a). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (M. Sözbilir, Çev.). Ankara: Siyasal.Karatay Üniversitesi.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2020). Karma yöntem araştırmaları: Tasarım ve yürütülmesi. (Y. Dede & S. B. Demir, Çev.). Ankara: Anı.
  • Çetin, E., Berikan, B. & Yüksel, A. O. (2018). 3b tasarım öğrenme deneyiminin süreç değerlendirmesi ve eğitsel çıktılarının keşfedilmesi, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(1).
  • Dağ, M. (2020). Görsel Sanatlar Dersinde Atık Nesnelerle İşlevselliği Olan Tasarım Çalışmaları Uygulama Örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Dağlı, H. (2022). 7. sınıf fen eğitiminde uzaktan eğitim yoluyla verilen üç boyutlu tasarım uygulamasının etkililiği: Vaka çalışması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Deniş, H., & Balım, A. G. (2012). Bilimsel yaratıcılık ölçeğinin Türkçeye uyarlama süreci ve değerlendirme ölçütleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 1-21. https://doi.org/10.12780/UUSBD111
  • Dikici, A. (2006). Sanat eğitimi ve öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 31(139), 3-9. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/4979
  • Dizman, A. (2018). Kodlama, Robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin 11-14 yaş grubu öğrencilerinin problem çözme becerileri ve üstbilişsel farkındalık düzeyine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Doğanay, A. (2000). Yaratıcı öğrenme. Eğitim-Sen Yayınları. https://egitimsen.org.tr/wpcontent/uploads/2016/11/Yarat%C4%B1c%C4%B1-%C3%96%C4%9Frenme.pdf
  • Engin, H. (2010). Coğrafya eğitiminde sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik eğitimi ve çevre eğitimi konularının kazandırılması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Ergün, Z., Gencel, N., & Kabataş Memiş, E. (2023). The Sustainability Trend In Education in All Its Aspects: A Meta-Synthesis Investigation of Studies In Turkey. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 12(3), 1435-1473. https://doi.org/10.15869/itobiad.1288310
  • Erten-Tatlı, C. (2017). Çocuklarda yaratıcı düşünme becerilerinin saptanması ve okul Psikolojik danışmanlarının farkındalığının incelenmesi [Doctoral dissertation, Ankara Universitiy]. National Thesis Center.
  • Furat, Ş. (2024). Nuh Naci Yazgan Üniversitesinin çevresel sürdürülebilirlik potansiyelinin değerlendirilmesi: Erciyes Üniversitesinden örnek edinme [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Nuh Naci Yazgan Üniversitesi.
  • Gençer, S. İ. (2023). TRT EBA TV Anaokulu Programı’nın, çocuk programı kalite kriterleri açısından incelenmesi ve 60-72 aylık çocukların yaratıcı düşünme becerisi üzerine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Gökmen, A., Solak, K., & Ekici., G. (2017). Sürdürülebilir kalkınma için eğitim: öğretmen adaylarının tutumları ile ilişkili olan faktörler. Kesit Akademi Dergisi, 3(12), 462-480.
  • Gümüş, A. (2015). Üç Boyutlu Tasarımların Bilgisayar Teknolojisinde Uygulanması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Hu, W. & Adey, P. (2002). A scientific creativity test for secondary schoolstudents. International Journal of Science Education, 24 (4), 389–403.
  • Kadayıfçı, H. (2008). Yaratıcı düşünmeye dayalı öğretim modelinin öğrencilerin maddelerin ayrılması ile ilgili kavramları anlamalarına ve bilimsel yaratıcılıklarına etkisi [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Kandemir, M.A. (2006). Matematik eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcılık eğitimi hakkındaki goruşleri ve yaratıcı problem çözme becerilerinin incelenmesi [Yayınlanmamış̧ yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Katılmış, A. (2024). Sosyal bilgiler dersinde örnek olay yöntemi temelli öğretimin yaratıcı düşünme gelişimine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [PAÜEFD], 60, 281-315. https://doi.org/10.9779/pauefd.1242720
  • Karlıdağ, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık kavramına ilişkin görüşleri/Preschool teachers’ vıews regardıng creatıvıty, Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (56).http://dx.doi.org/10.17719/jisr.20185639030
  • Kılıç, S. (2012). Sürdürülebilir kalkınma anlayışının ekonomik boyutuna ekolojik bir yaklaşım. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, (47), 201-226.
  • Kılıç, A. G. & Yalım, A. (2023). Görsel sanatlar eğitimi pratiğinde yaratıcılık, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 1984-1995.
  • Kontaş, T. (2015). 5-11 yaş arası çocukların zihin teorisi ve yaratıcılık yetenekleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Korkut Demir, C. (2023). Görsel sanatlar öğretmenlerinin sürdürülebilirlik kavramını kazandırmaya yönelik görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Kris, E. (1952). Psychoanalytic explorations in art. Kuru Turaşlı, N. (2020). Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve geliştirilmesi. Pegem Akademi, Ankara.
  • Kuzu Demir, E. B., Çaka, C., Tuğtekin, U., Demir, K., İslamoğlu, H., ve Kuzu, A. (2016). Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı: Türkiye ‟deki uygulamalar. Ege Eğitim Dergisi 17(2), 481-503.
  • MEB (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3,4,5,6,7 ve 7. Sınıflar) Öğretim Programı. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2018). Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. (07.05.2018) http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • OECD. (2019). PISA 2021 creative thinking framework. https://www.oecd.org/pisa/publications/PISA-2021-creative-thinking-framework.pdf
  • Oğuzkan, Ş., Demiral, Ö., ve Tür, G. (1999). Okul öncesinde yaratıcı çocuk etkinlikleri. Ya-Pa Yayınları, Ankara.
  • Okan Yüksel, A. (2015). Okul öncesi dönemde 3 boyutlu tasarım ve üretimin çocukların bilişime yönelik algılarına etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Olkun, S., Altun, A., ve Üniversitesi, N. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar deneyimleri ile uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 86-91.
  • Onur, D. & Zorlu, T. (2017). Tasarım stüdyolarında uygulanan eğitim metotları ve yaratıcılık ilişkisi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4).
  • Öncü, T. (1989). Torrance Yaratıcı Düşünme Testleri ve Wartegg-Biedma Kişilik Testi aracılığıyla 7-11 yaş çocuklarının yaratıcılığı ve kişilik yapıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Önder, A. (2017). Okul öncesi çocuklar için eğitici drama uygulamarı, Eğiten Kitap, İstanbul.
  • Özben, Ş. ve Argun, Y. (2005). Buca Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yaratıcılık Boyutları Puanlarının Karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (18).
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Özgen, N. (2019). Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları. N. Özgen ve M. Kahyaoğlu (Ed.). Sürdürülebilir Kalkınma içinde (s.2-36). Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztopçu, A. (2018). Sürdürülebilir kalkınma için öğretimde bilişim teknolojileri, Ekonomi, Politika & Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1): 86-100
  • Saka, H. E. (2017). Web tabanlı 3b tasarım uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel döndürme becerilerine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Başkent Üniversitesi.
  • Selena, N., ve Neil, S. (2017). Making the best of it? Exploring the realities of 3D printing in school. Research Papers in Education, 32(5), 578-595.
  • Somyürek, S. (2015). An effective educational tool: Construction kits for fun and meaningful learning. International Journal of Technology and Design Education, 25(1). 25-41.
  • Sullivan, F. R. (2008). Robotics and science literacy: Thinking skills, science process skills and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373-394.
  • Suna, M. 2023. 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde sürdürülebilirlik bilinci kazandırmaya yönelik etkinliklerin öğrencilerin sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalıklarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Torrance, E. P. (1972). Can we teach children to think creatively? The Journal of Creative Behavior, 6(2), 114–143. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.1972.tb00923.x
  • Torrance, E. P. (1974). Torrance Test of Creative Thinking, Verbal Tests Forms A And B (Figural A& B), : Scholastic Service Inc. Il, Bensenville.
  • Torrance, E. P. (1980). More than the ten rational thinking processes. Creative Child & Adult Quarterly.
  • Torrance, E. P., & Horng, R. y. (1980). Creativity and style of learning and thinking Characteristics of adaptors and innovators. Creative Child & Adult Quarterly, 5(2), 80–85
  • Üstündağ T. (2014). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Ülker, G., Yalçın, S. 2024. Dijital çağda sürdürülebilirlik ve sosyal inovasyon üzerine bir çalışma: hayata dokunuyorum görme engelliler inovatif atölyesi örneği. Kaytek Dergisi, 6(1), 40 – 57s. DOI: 10.58307/kaytek.1388115
  • Üzel, H., Atasever, S., İdem, U., Çelik, T. (2024). Eğitimde sürdürülebilirlik konusuna okul yöneticilerinin bakışı, Ulusal Eğitim Dergisi, 4(1).
  • World Commission on Environment and Development (1987). Our Common Future. Oxford: Oxford University Press. s. 27. ISBN 019282080X.
  • Yavuzer, H. (1989). Yaratıcılık. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Yenilmez, K. ve Yolcu, B. (2007). Öğretmen davranışlarının yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimine katkısı. Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 96-97.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
There are 64 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Science Education
Journal Section Articles
Authors

Zeynep Ergün 0000-0003-2790-9508

Büşra Nur Çakan Akkaş 0000-0001-9628-069X

Dilara Şahin 0000-0002-3713-6150

Esra Kabataş Memiş 0000-0002-8272-0516

Publication Date June 30, 2024
Submission Date May 30, 2024
Acceptance Date June 28, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Ergün, Z., Çakan Akkaş, B. N., Şahin, D., Kabataş Memiş, E. (2024). Examination of 8th Grade Students’ 3d Designs Created By Using Tı̇Nkercad Program In The Context Of Sustainability. Social Scientific Centered Issues, 6(1), 54-83.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


20077

Eurasian Scientific Journal Index

17629

Türk Eğitim İndeksi

17630

Asos Index

17631

Google Scholar