Otel rezervasyon iptalleri, oda rezervasyon sistemleri üzerindeki etkileri nedeniyle gelir yönetiminde kritik olarak kabul edildiği için otel ve konaklama sektörünün önemli bir problemidir. Gelir yöneticilerinin bakış açısından, satılan her otel odası, uçak koltuğu vb. ek kar sağlamaktadır. Bu nedenle, satılmayan her oda ya da koltuğun potansiyel bir kaybı temsil ettiği sonucu çıkmaktadır. Müşterileri iptal etmeye sevk eden sebepler veya bunun nasıl önlenebileceği hakkında bilgi sahibi olmak oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı bireysel otel iptallerinin tahminine odaklanmak ve iptal üzerinde en çok hangi parametrelerin olduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada Veri Madenciliği tekniklerinden Karar Ağaçları ve Rastgele Orman algoritmaları uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre %86.7 oranında doğruluk oranı ile Rastgele Orman algoritması daha iyi sonuç vermiştir. Depozito tipi ve müşterinin daha önce rezervasyon iptali yapıp yapmadığı parametrelerinin sınıflandırma üzerinde en fazla etkiye sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bu modeli benimseyen kuruluşlar turist varışlarıyla ilgili eylem protokollerini güçlendirebilir, rezervasyon yönetim sistemleri ve iptal politikalarını optimize edilebilirler.
otel rezervasyonları iptaller gelir yönetimi veri yönetimi tahminleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ağustos 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.