BibTex RIS Kaynak Göster

Anatolian Candlesticks with Throne and Entertainment Scenes

Yıl 2005, Cilt: 14 Sayı: 1, 8 - 42, 07.07.2005

Öz

-

Kaynakça

  • ALLAN, James, Islamic Metalwork The Nuhad Es-Said Collection, London, 1982.
  • ANADOLU MEDENİYETLERİ, Anadolu Medeniyetleri III. Selçuklu / Osmanlı. Avrupa Konseyi 18. Avrupa Sanat Sergisi, İstanbul, Aya İrini 22 Mayıs-30 Ekim 1983.
  • ARIK, Rüçhan, Kubadabad Selçuklu Saray Ve Çinileri, İstanbul, 2000.
  • ATASOY, Nurhan, “Selçuklu Kıyafetleri Üzerine Bir Deneme”, Sanat Tarihi Yıllığı, IV, 1970-1971, s. 111-151.
  • ATIL, Esin, “Two II. Hanid Candlesticks at the University of Michigan”, Kunst des Orients, VIII/1-2, 1972, s. 1-33.
  • ATIL, Esin, Ceramics from the World of Islam. Freer Gallery of Art, Washington D.C. 1973.
  • ATIL, E.; W.T. CHASE; P.JETT, Islamic Metalwork in the Freer Gallery of Art, Washington D.C., 1985.
  • BAER, Eva, “The Ruler in Cosmic Setting”, Essay in Islamic Art and Architecture in Honor of K. Otto-Dorn, 1981, s. 13-19.
  • BAER, Eva, Metalwork in Medieval Islamic Art, New York, 1983.
  • BODUR, Fulya, Türk Maden Sanatı, İstanbul 1987.
  • ERGİNSOY, Ülker, İslam Maden Sanatının Gelişmesi, İstanbul, 1978.
  • ESİN, Emel, “Bağdaş Çökmek: Türk Töresinde İki Oturma Şeklinin Kadim İkonografisi”, Sanat Tarihi Yıllığı, III, 1969-1970, s. 131-242.
  • ETTINGHAUSEN, Richard, “Turkish Elements on Silver Objects of the Seljuk Period of Iran”, First International Congress of Turkish Art, 1962, s.128-134.
  • FEHERVARI, Géza, Islamic Metalwork of the Eight to the Fifteenth Century in Keir Collection, London, 1976.
  • GRABAR, Oleg, “An Introduction to the Art of Sasanian Silver”, Sasanian Silver,1967, s. 19-84.
  • KAŞGARLI MAHMUD, Divan-ı Lügat-it Türk, (Çev. B. Atalay), Ankara, 1939.
  • MELİKİAN-CHİRVANİ, Victoria and Albert Museum Catalogue: Islamic Metalwork from the Iranian World 8-18th Centuries, London, 1982.
  • MIGEON, G., Exposition des Arts Musulmans au Museédes Arts Décoratifs 1903 Katalogu, Paris, 1903.
  • OTTO-DORN, Katherina, Kunst des Islam, Baden-Baden, 1964.
  • OTTO-DORN, Katharina, “Die Menschliche Figurendarstellhung auf den Fliesen von Kobodabad”, Forchungen zur Kunst Asiens. In Memoriam Kurt Erdmann, İstanbul, 1970, s. 111-139.
  • ÖNEY, Gönül, “12.-13. Yüzyıl Anadolu Cam İşçiliğinde Kadeh”, İstanbul International Glass Symposium 1988, İstanbul 1990, s. 64-69.
  • RICE, D.S., “The Seasons and the Labors of the Months in Islamic Art”, Ars Orientalis, I, 1954, s. 1-39.
  • ROUX, Jean-Paul, Etudes d’ Iconographie Islamique Quelques Objets Numineux des Turcs et des Mongols, Association Pour le Developpement des Etudes Turques, Paris, Leuven, 1982.
  • SARIKARTAL, Çetin, “Orta Çağ İslam Dünyasında Hükümdar İmgesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1996.
  • SOUCEK, P.P., Islamic Art from the University of Mihigan Collections, Ann Arbor, 1978.
  • SÜSLÜ, Özden, Tasvirlere Göre Anadolu Selçuklu Kıyafetleri, Ankara, 1989.
  • WELCH, A., Collection of Islamic Art. Prince Sadruddin Aga Han, Geneva, New York, 1972.
  • YUSUF HAS HACİP, Kutadgu Bilig, R. Rahmeti Arat (çev.), II. Ankara, 1991.

Taht ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları

Yıl 2005, Cilt: 14 Sayı: 1, 8 - 42, 07.07.2005

Öz

örneklerde ise daha fazla maiyet figürü bulunmaktadır. St. Petersburg Hermitage Müzesi’nde bulunan 12. yüzyıla İran’a ait gümüş tabak iki maiyeti ile tasvir edilen hükümdar tasvirine örnek olarak verilebilir. Hükümdarın ikiden fazla maiyeti ile tasvir

Kaynakça

  • ALLAN, James, Islamic Metalwork The Nuhad Es-Said Collection, London, 1982.
  • ANADOLU MEDENİYETLERİ, Anadolu Medeniyetleri III. Selçuklu / Osmanlı. Avrupa Konseyi 18. Avrupa Sanat Sergisi, İstanbul, Aya İrini 22 Mayıs-30 Ekim 1983.
  • ARIK, Rüçhan, Kubadabad Selçuklu Saray Ve Çinileri, İstanbul, 2000.
  • ATASOY, Nurhan, “Selçuklu Kıyafetleri Üzerine Bir Deneme”, Sanat Tarihi Yıllığı, IV, 1970-1971, s. 111-151.
  • ATIL, Esin, “Two II. Hanid Candlesticks at the University of Michigan”, Kunst des Orients, VIII/1-2, 1972, s. 1-33.
  • ATIL, Esin, Ceramics from the World of Islam. Freer Gallery of Art, Washington D.C. 1973.
  • ATIL, E.; W.T. CHASE; P.JETT, Islamic Metalwork in the Freer Gallery of Art, Washington D.C., 1985.
  • BAER, Eva, “The Ruler in Cosmic Setting”, Essay in Islamic Art and Architecture in Honor of K. Otto-Dorn, 1981, s. 13-19.
  • BAER, Eva, Metalwork in Medieval Islamic Art, New York, 1983.
  • BODUR, Fulya, Türk Maden Sanatı, İstanbul 1987.
  • ERGİNSOY, Ülker, İslam Maden Sanatının Gelişmesi, İstanbul, 1978.
  • ESİN, Emel, “Bağdaş Çökmek: Türk Töresinde İki Oturma Şeklinin Kadim İkonografisi”, Sanat Tarihi Yıllığı, III, 1969-1970, s. 131-242.
  • ETTINGHAUSEN, Richard, “Turkish Elements on Silver Objects of the Seljuk Period of Iran”, First International Congress of Turkish Art, 1962, s.128-134.
  • FEHERVARI, Géza, Islamic Metalwork of the Eight to the Fifteenth Century in Keir Collection, London, 1976.
  • GRABAR, Oleg, “An Introduction to the Art of Sasanian Silver”, Sasanian Silver,1967, s. 19-84.
  • KAŞGARLI MAHMUD, Divan-ı Lügat-it Türk, (Çev. B. Atalay), Ankara, 1939.
  • MELİKİAN-CHİRVANİ, Victoria and Albert Museum Catalogue: Islamic Metalwork from the Iranian World 8-18th Centuries, London, 1982.
  • MIGEON, G., Exposition des Arts Musulmans au Museédes Arts Décoratifs 1903 Katalogu, Paris, 1903.
  • OTTO-DORN, Katherina, Kunst des Islam, Baden-Baden, 1964.
  • OTTO-DORN, Katharina, “Die Menschliche Figurendarstellhung auf den Fliesen von Kobodabad”, Forchungen zur Kunst Asiens. In Memoriam Kurt Erdmann, İstanbul, 1970, s. 111-139.
  • ÖNEY, Gönül, “12.-13. Yüzyıl Anadolu Cam İşçiliğinde Kadeh”, İstanbul International Glass Symposium 1988, İstanbul 1990, s. 64-69.
  • RICE, D.S., “The Seasons and the Labors of the Months in Islamic Art”, Ars Orientalis, I, 1954, s. 1-39.
  • ROUX, Jean-Paul, Etudes d’ Iconographie Islamique Quelques Objets Numineux des Turcs et des Mongols, Association Pour le Developpement des Etudes Turques, Paris, Leuven, 1982.
  • SARIKARTAL, Çetin, “Orta Çağ İslam Dünyasında Hükümdar İmgesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1996.
  • SOUCEK, P.P., Islamic Art from the University of Mihigan Collections, Ann Arbor, 1978.
  • SÜSLÜ, Özden, Tasvirlere Göre Anadolu Selçuklu Kıyafetleri, Ankara, 1989.
  • WELCH, A., Collection of Islamic Art. Prince Sadruddin Aga Han, Geneva, New York, 1972.
  • YUSUF HAS HACİP, Kutadgu Bilig, R. Rahmeti Arat (çev.), II. Ankara, 1991.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA
Yazarlar

Lütfiye Göktaş Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göktaş Kaya, L. (2005). Taht ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları. Sanat Tarihi Dergisi, 14(1), 8-42.
AMA Göktaş Kaya L. Taht ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları. STD. Temmuz 2005;14(1):8-42.
Chicago Göktaş Kaya, Lütfiye. “Taht Ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları”. Sanat Tarihi Dergisi 14, sy. 1 (Temmuz 2005): 8-42.
EndNote Göktaş Kaya L (01 Temmuz 2005) Taht ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları. Sanat Tarihi Dergisi 14 1 8–42.
IEEE L. Göktaş Kaya, “Taht ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları”, STD, c. 14, sy. 1, ss. 8–42, 2005.
ISNAD Göktaş Kaya, Lütfiye. “Taht Ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları”. Sanat Tarihi Dergisi 14/1 (Temmuz 2005), 8-42.
JAMA Göktaş Kaya L. Taht ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları. STD. 2005;14:8–42.
MLA Göktaş Kaya, Lütfiye. “Taht Ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları”. Sanat Tarihi Dergisi, c. 14, sy. 1, 2005, ss. 8-42.
Vancouver Göktaş Kaya L. Taht ve Eğlence Sahneli Anadolu Şamdanları. STD. 2005;14(1):8-42.