In Orthodox Byzantine Empire, Virgin Mary had been venerated with great
respect due to her participation of Jesus’ Incarnation and so she had been accepted as an
intercessor for the salvation of the mankind. Because of her important place in Orthodox
Christian faith, Virgin Mary’s passing away (Koimesis) is one of the most important
Orthodox feasts. The iconographic elements of the scene are Mary on her death-bed,
Jesus holding Mary’s soul in his arms, Mary’s soul as a baby (eidolon), angels, apostles,
church fathers, theologians, houses, mourning women, Jewish man who aims to attack
Mary’s body and an angel who cuts the Jewish man’s hands
Iconography Byzantine Art Mary The Dormition Orthodox Christianity
Ortodoks Hıristiyan inancı üzerine temellenen Bizans İmparatorluğu’nda, İsa’nın bedenlenmesine aracı olması nedeniyle büyük hürmet gören ve şefaatçi kabul edilen Meryem’in bu dünyadan göçmesi (Koimesis), önemli Ortodoks bayramları arasında yer alır. Sahnenin ikonografik ögeleri; döşekte yatan Meryem, Meryem’in ruhunu teslim almak üzere göklerden gelmiş olan İsa, İsa’nın ellerinde tuttuğu ve Meryem’in ruhunu simgeleyen bebek (eidolon); Meryem’in ruhunu cennete götürmek üzere gelen melek(ler); Meryem’in döşeğinin etrafını sarmış olan havariler, kilise babaları ve teologlar; evler, yas tutan kadınlar, Meryem’in bedenine zarar vermek üzere döşeğin yanına gelmiş olan Yahudi ve onu engellemek için ellerini kesen melekten oluşur.
İkonografi Bizans Sanatı Meryem Meryem'in Ölümü Ortodoks Hıristiyanlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 21 Sayı: 2 |