Bilim teknoloji mühendislik ve
matematik alanında disiplinler üstü eğitim yaklaşımı ülkemizde de hızla
yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada TUBİTAK tarafından desteklenerek Milli Eğitim
Bakanlığı (MEB) okullarında, Mesleki Eğitim Merkezleri (MEM) ile Bilim ve Sanat
Merkezlerinde (BİLSEM) yılda bir defa gerçekleştirilen, disiplinler üstü eğitim
(STEM) anlayışını yaygınlaştırmaya yönelik bilim fuarlarının ortaokul ve
liselerde eğitim ve öğretime etkisi ile bu programdan memnuniyet düzeyi araştırılmaktadır.
Bu amaçla hazırlanan bir anket daha önce en az bir defa bilim fuarı
gerçekleştiren okulların öğretmen ve müdürlerine elektronik ortamda uygulanmış,
daha sonra bazılarıyla mülakat yapılmıştır. Anket çalışmasına 1004 okul
katılmıştır. TÜBİTAK bilim fuarları 2013 yılında 2000, 2014 yılında 800, 2015
yılında 3.201, 2016 yılında 5.980 ve 2017 yılında ise 10.000’den fazla okulda
gerçekleştirilmiştir. Fuarların okullarda öğretmen ve öğrencilerin heyecanını,
araştırma, geliştirme ve öğrenme-öğretme isteğini artırdığı, programının
tasarlanma hedeflerine büyük ölçüde ulaşıldığı, eğitime önemli bir katkı yarattığı
ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License