Bu çalışmanın amacı
Türkiye’de 2005, 2013 ve 2017 yıllarında değişen Fen Bilimleri Öğretim
Programlarının içeriklerinin karşılaştırılarak 2000 yılı sonrasında Avrupa ve
Dünya’da fen eğitiminde önemli bir yere sahip olan STEM eğitiminin ülkemizde
öğretim programlarında ki rolünü programların değişim yıllarına ve içeriklerine
uygun şekilde incelemektir.
Çalışmada 2005, 2013 ve 2017
Fen programları; Program Vizyonu, Disiplinler arası ilişkilerde STEM
Yaklaşımının rolü, mühendislik uygulamalarının karşılaştırılması ve fen
programlarında kazanımların STEM etkinliklerine uygunluğu, ünite kazanımlarının
ve ders saatlerinin STEM etkinlikleri açısında başlıkları belirlenerek
incelenmiştir. Çalışma deseninde, doküman incelemesi tekniği temel alınarak
yapılan bu çalışmada yıllara ve ünite başlıklarına göre kazanımlar
değerlendirilmiş ve STEM eğitimin ile disiplinler arası ilişkisi araştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.