Araştırmada karikatürlerle zenginleştirilmiş 6. sınıf fen bilimleri dersi vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretiminin öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Konya’da bir devlet okulunda, 2018-2019 eğitim öğretim yılı, 6. sınıfta öğrenim gören biri deney biri kontrol grubu olmak üzere rastgele seçilmiş iki grupla yürütülmüştür. Gruplarda deney öncesi ve sonrası ölçümler yapılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere karikatürlerle zenginleştirilmiş Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, kontrol grubundakilere ise mevcut Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı uygulanmıştır. Dersler yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak, aynı öğretmen tarafından işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Dede ve Yaman (2008) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Ön testlerden elde edilen puanlar incelendiğinde gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Altı haftalık uygulamanın ardından öğrencilere ölçek yeniden son test olarak uygulanmıştır. Son testlerden elde edilen puanlar analiz edildiğinde öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to investigate the impact of using cartoons in the teaching of the systems unit in our body of 6th Grades Science Lesson on students’ learning skills motivations. A quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was used in the study. The study was conducted with two randomly selected groups at the sixth grade, one of which was a control group at a state school in Konya province during the 2018-2019 academic year. In both groups, pre-test and post-test measurements were performed. The curriculum of science course enriched with cartoons was applied to the students in the experimental group. For the control group students, the current science teaching program was applied. The lessons were taught in accordance with the constructivist approach and by the same teacher. The motivation scale for learning science which was developed by Dede and Yaman (2008) was used as a data collection tool. As a result, when the scores obtained from the pre-tests were analyzed statistically, it was confirmed that; there was no significant difference between the control and experimental groups. After six weeks of the practice, the motivation scale for science learning was re-applied as the final test. When the scores obtained from the posttests were analyzed, it was concluded that there was a significant difference in favour of the experimental group among the students ' motivations towards science learning.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License