This study evaluates the results of qualitative research on the pilot application of FATIH (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi- Movement of Increasing Opportunity and Amelioration of Technology) project of Ministry of National Education that aims at integrate information and technology to education in 2012. The study analyzes the data obtained by semi-structured and focus group research methods from 44 parents whose children attend the pilot schools in Ankara, Karaman, Mersin and Uşak. It mainly scrutinizes the results of pilot application in detail by focusing on the possibility and limit of FATIH Project from the view of the parents. The results of this research demonstrate that most parents cannot be still actively integrated into the process as one of the important share holders. Yet, majority of parents can propose opinion about individual, social and pedagogical * Yrd.Doç.Dr., Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü, fgullupinar@anadolu.edu.tr** Doç. Dr., Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, akuzu@anadolu.edu.tr*** Yrd.Doç. Dr.,Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, oodursun@anadolu.edu.tr**** Doç.Dr., Adile Aşkım Kurt, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, aakurt@anadolu.edu.tr***** Doç. Dr., Anadolu, Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, mgultekin@anadolu.edu.trresults of FATIH project. In this respect, the parents have both affirmative and cautious about the technological integration to education by FATIH project.
FATIH project pilot application parents’ views educational technology information and communication technology.
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim alanında kullanılmasını hedefleyen FATİH projesinin 2012 yılında Türkiye genelinde bazı illerde başlatılan pilot uygulamasının nitel araştırma sonuçlarının değerlendirilmesine dayanmaktadır. Bu kapsamda, FATİH projesinin pilot uygulaması kapsamında Ankara, Karaman, Mersin ve Uşak illerinde dört okulda 44 öğrenci velisi ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme ve odak görüşmeler yoluyla elde edilen bilgilerin detaylı bir analizini içermektedir. Bu anlamda çalışma, FATİH projesinin üstünlüklerini ve sınırlılıklarını velilerin bakış açısına odaklanarak, bu projenin pilot uygulamasının sonuçlarının detaylı analizini amaçlamaktadır. Araştırma sonuçları, öğrenci velilerinin önemli bir çoğunluğunun henüz tam olarak FATİH projesinin önemli bir paydaşı olarak sürece aktif olarak dahil edilemediğini ortaya koymaktadır. Ancak, buna rağmen velilerin çoğunluğu, FATİH projesinin eğitim alanına getirdiği bilgi iletişim teknolojilerinin eğitsel, bireysel ve sosyal sonuçları hakkında detaylı fikirler öne sürebilmektedir. Bu açıdan velilerin, FATİH projesiyle sunulan bilgi iletişim teknolojilerinin eğitimde uygulanmasına yönelik bazen olumlu bazen de ihtiyatlı bir tutum takındıkları gözlenmektedir.
FATİH projesi pilot uygulama veli görüşleri bilgi ve iletişim teknolojileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 30 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi