BibTex RIS Kaynak Göster

Reflections of Conflicts in Syria on the Education Process of Syrians from the Perspectives of Syrian Academicians and Educators in Turkey

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 30, 217 - 241, 01.07.2013

Öz

Conflicts starting in Syria in March 2011 have turned into a serious human tragedy. Syrians, who do not have any security of life, started refuging other countries. As a result, Turkey has opened its doors to Syrians. Among the most important problems caused by this situation is the education problem. Due to the prolonged crisis and the weakening hopes for solution, the education problem has become prominent. Considering other related problems likely to be experienced both by Turks and Syrians, it is necessary to produce immediate solutions. The aim of the study was to investigate the problems in the field of education in Syria and to examine the education of Syrians in Turkey and their educational demands from Turkey. For this aim, in the study, semi-structured interview and focus group interview, which are among qualitative research methods, were applied. The study group was formed with the snowball technique, and the semi-structured interviews and the focus group interviews were held with a total of 15 Syrian academicians and educators who were all experts in the field. For the analysis of the data, the descriptive analysis technique was used. The results revealed that owing to the tragic events in their countries, Syrians refuging to Turkey had important educational problems and certain expectations from Turkey. They have demands especially regarding education out of the camps for Syrians as well as regarding university education in Turkey. Also, it was found out that they had important expectations regarding Arabic Language Teaching in Turkey and structuring of future education in Syria.

Kaynakça

  • AYDIN, S.“Suriye Arap Cumhuriyeti Raporu, T.C.Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi”, 2009, http://www.uekibb.org/raporlar/suriye_677111667.pdf,Erişim: Eylül, 2013.
  • ÇETİN A.,Uzman N.“Sığınmacılar Çerçevesinde Suriye-Türkiye İlişkilerine Bir Bakış”, Uluslararası Avrasya Strateji Dergisi 1(1): 320 DUVERGER, M. Sosyal Bilimlere Giriş, çev. Ü. Oskay, Bilgi yayınevi, İstanbul 1990.
  • GÖÇDER, ESHID, “Göz Ardı Edilenler; İstanbul’da Yaşayan Suriyeli Sığınmacılar”,http://www.amnesty.org.tr/ai/system/files/suriyeliler_cadirkent _raporu.pdf, Erişim: Eylül, 2013.
  • GÜR, N.“Suriye Eğitim sistemi”, Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara2007.
  • İSMAİL, F., el-Mecid, F.“Mardin’deki Suriyeli Akademisyenlerin Basın ve Yazarlarla Toplantısı”, www.ilkehaberajansı.com.tr. Erişim: Eylül, 2013.
  • KARASAR, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara2013.

Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 30, 217 - 241, 01.07.2013

Öz

Mart 2011’de Suriye’de başlayan çatışmalar büyük bir insanlık dramına dönüşmüştür. Ülkelerinde can güvenliği kalmayan Suriyeliler başka ülkelere sığınmaya başlamış, Türkiye yüzbinlerce Suriyeliye kapılarını açmıştır. Bu durumun ortaya çıkardığı problemlerin başında eğitim sorunu gelmektedir. Krizin uzaması ve kısa zamanda çözüm umutlarının zayıflamasıyla eğitim sorunu ön plana çıkmaya başlamıştır. Sığınmacıların eğitimiyle ilgili, Türkiye ve Suriyeliler için oluşturabileceği sıkıntılar da göz önüne alınarak, acil çözümlerin üretilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı çatışmaların Suriye’de eğitim alanında ortaya çıkardığı problemlerin, Türkiye’deki Suriyelilerin eğitim durumunun ve eğitim adına Türkiye’den taleplerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla araştırma; nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme ve odak grup görüşmesi ile iki aşamadan meydana gelmiştir. Çalışma grubu kartopu tekniği ile oluşturulmuş olup, görüşme ve odak grup görüşmeleri toplamda konunun uzmanı 15 Suriyeli akademisyen ve eğitimciyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuçta ülkelerindeki tasviri zor acı olaylardan dolayı Türkiye’ye sığınan Suriyelilerin, eğitimle ilgili önemli sorunlarının ve Türkiye’den beklentilerinin olduğu anlaşılmıştır. Özellikle Türkiye’de kampların dışındaki eğitimde ve üniversite eğitiminde yaşanan önemli boşluk ve bununla ilgili istekler vardır. Ayrıca gelecekteki Suriye eğitiminin yapılandırılmasına ve Türkiye’deki Arapça dil eğitimine yönelik önemli fırsat ve taleplerin olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • AYDIN, S.“Suriye Arap Cumhuriyeti Raporu, T.C.Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi”, 2009, http://www.uekibb.org/raporlar/suriye_677111667.pdf,Erişim: Eylül, 2013.
  • ÇETİN A.,Uzman N.“Sığınmacılar Çerçevesinde Suriye-Türkiye İlişkilerine Bir Bakış”, Uluslararası Avrasya Strateji Dergisi 1(1): 320 DUVERGER, M. Sosyal Bilimlere Giriş, çev. Ü. Oskay, Bilgi yayınevi, İstanbul 1990.
  • GÖÇDER, ESHID, “Göz Ardı Edilenler; İstanbul’da Yaşayan Suriyeli Sığınmacılar”,http://www.amnesty.org.tr/ai/system/files/suriyeliler_cadirkent _raporu.pdf, Erişim: Eylül, 2013.
  • GÜR, N.“Suriye Eğitim sistemi”, Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara2007.
  • İSMAİL, F., el-Mecid, F.“Mardin’deki Suriyeli Akademisyenlerin Basın ve Yazarlarla Toplantısı”, www.ilkehaberajansı.com.tr. Erişim: Eylül, 2013.
  • KARASAR, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara2013.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Rıza Seydi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Seydi, A. R. (2013). Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013(30), 217-241.
AMA Seydi AR. Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Temmuz 2013;2013(30):217-241.
Chicago Seydi, Ali Rıza. “Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen Ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2013, sy. 30 (Temmuz 2013): 217-41.
EndNote Seydi AR (01 Temmuz 2013) Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2013 30 217–241.
IEEE A. R. Seydi, “Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2013, sy. 30, ss. 217–241, 2013.
ISNAD Seydi, Ali Rıza. “Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen Ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2013/30 (Temmuz 2013), 217-241.
JAMA Seydi AR. Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;2013:217–241.
MLA Seydi, Ali Rıza. “Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen Ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2013, sy. 30, 2013, ss. 217-41.
Vancouver Seydi AR. Türkiye’deki Suriyeli Akademisyen ve Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Suriye’deki Çatışmaların Suriyelilerin Eğitim Sürecine Yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;2013(30):217-41.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi