Bu çalışmada okul temelli ve üniversite temelli coğrafya öğretmen eğitimi irdelenmektedir. Bazı ülkelerde göreceli olarak yeni kabul edilebilecek uygulamalar öğretmen eğitiminin üniversiteden okullara doğru kaydığını göstermektedir. Bunun sonucunda üniversitelerin öğretmen eğitimindeki rolü ve yeri günümüzde tartışılan bir konudur. Okul temelli öğretmen eğitimini savunanların temel argümanı öğretmen adaylarının okullarda gerçek bağlamda ve birebir uygulama ile yetişme imkânına sahip olmalarıdır. Buna karşı çıkanlar ise okul temelli eğitimin ampirik bulgular ile desteklenmediğini ve böylesi bir eğitimin teorik yönden zayıf kalacağını ileri sürmektedirler. Bu çalışma coğrafya formatör öğretmenlerin bahsi edilen tartışma bağlamındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Yirmi yedi formatör öğretmenle yapılan mülakatlar, üniversite temelli eğitimin birçok zayıf yönünü ortaya koymaktadır. Ancak öğretmenlere göre okul temelli öğretmen eğitimi hâlihazırdaki rehberlik ve aday öğretmenlik uygulamaları ile genelde öğrenim-öğretim süreçlerindeki sıkıntılardan ötürü daha da büyük sorunlara yol açacaktır
Öğretmen eğitimi üniversite temelli öğretmen eğitimi okul temelli öğretmen eğitimi coğrafya formatör öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2012 Sayı: 27 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi