Bu araştırmanın konusu ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. okutan sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin yaş, cinsiyet, medeni durum, kıdem, mezuniyet durumu, mezun olunan okul değişkenlerine göre karşılaştırılarak incelenmesidir. Bu amaçla Sivas ili Merkez okullarında bulunan 131 (47 kadın; 84 erkek) sınıf öğretmeni çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Schraw ve Dennison tarafından geliştirilen ve Akın, Abacı ve Çetin tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Biliş ötesi Farkındalık Envanteri örneklem dışı tutulan sınıf öğretmenleri üzerinde geçerlilik yönü sınanarak kullanılmıştır. Çalışma 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında yürütülmüştür. Elde edilen veriler, SPSS 17.0 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri cinsiyet bağlamında bayan öğretmenlerin üstbilişsel farkındalıklarının (x=211.74) , erkek öğretmenlerden (x=209.35) daha yüksek olduğu görülürken; medeni durum ve diğer değişkenlere ilişkin (P>,05) anlamlı farklılık görülmemiştir. Araştırma verilerine dayanarak sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalıklarına ilişkin bilgi ve kazanımlarının artırılması amacıyla hizmet içi kurslar düzenlenmesi gibi öneriler sıralanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2012 Sayı: 27 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi