Bilgi insanlık tarihi boyunca her dönemde olduğu gibi küreselleşen bugünün dünyasında da tüm örgütler için kilit bir başarı faktörüdür. İşletmeler ancak öğrenen, bilgi üreten bir örgüt yaratarak ve elde ettikleri bilgiyi iş süreçlerinde kullanarak diğer işletmelere karşı rekabet üstünlüğü elde edebilmektedirler. Bu anlamda örgütler; bilgiye sahip olmada, paylaşmada ve ondan etkin ve verimli bir şekilde yararlanmada stratejik rol oynayan bilgi yönetimindeki önemi, fark etmektedirler. Bilgi yönetimi, işletmelerde bilginin, üretilmesini, aktarılmasını, paylaşılmasını ve kullanılmasını sağlayan bir süreçtir. Bu sürecin doğru bir şekilde algılanması, etkin ve verimli bir şekilde planlanması, uygulanması ve yönetilmesi örgütsel amaç ve hedeflerin gerçekleştirilmesine önemli bir katkı sağlayacaktır. Bu çalışma, Isparta ilindeki kamu hastanesinde görev yapan hemşirelerin kurumlarındaki bilgi yönetimi uygulamalarını nasıl algıladıkları ve uygulamalardaki algı düzeylerinin hangi seviyede olduğunu tespit etmek için gerçekleştirilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 22 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi