II. Meşrutiyet döneminde şehzade eğitimi esaslı bir değişime uğradı. Hanedanın erkek üyeleri sivil veya askeri devlet okullarına devam ettiler. Ailelerin bir kısmı çocuklarını ilköğretim düzeyinde okula göndermeyerek evde özel ders aldırdılar. Standart bir eğitime ulaşma gayesi koordinasyon işinin bir Meclis tarafından yürütülmesine neden oldu. Eğitim daha çok askeri nitelikliydi. Şehzadelere hem özel bir öğretmen hem de bir yardımcı olmak üzere seçkin subaylar arasından yaverler atandı. Öğrencilerin çoğu askeri okullara devam etti. Şehzadeler, Osmanlı tarihinde ilk kez eğitim almak üzere yurt dışına gönderildiler. Kafes sisteminin uygulanmasıyla sona erenfiili görev ve işbaşında eğitime geri dönüldü. Yaş ve eğitim durumları uygun olanlar orduda görevlendirildiler. II. Meşrutiyet öncesiyle kıyaslandığında ciddi bir iyileştirme teşebbüsü vardı. Ancak I. Dünya Savaşı ve sonrasındaki olağanüstü durum istenen verimin sağlanmasını engelledi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 21 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi