BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı

Yıl 2015, Sayı: 36, 1 - 22, 15.01.2016

Öz

İnsan ve çevre ilişkisini, insan hareketleri ve toplumsal davranışlar üzerinden okumayı ve araştırmayı amaçlayan davranışsal coğrafya, 1960’larda bir akım olarak ortaya çıkmış ve coğrafi araştırmalarda özellikle mekân algısı ve zihin haritası çalışmalarında etkisini göstermiştir[1]. Zihin haritaları, insanların edindikleri deneyimler ve ilgileri doğrultusunda zihinlerinde algısal olarak oluşturdukları mekânsal şemaları ifade etmektedir[2]. Bu çalışmada, yükseköğretim amacı ile Isparta şehrinde bulunan uluslararası öğrencilerin kent içi mekânsal algılarını ve bu algılarının oluşmasında rol oynayan sebeplerin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda öğrencilere anket ve zihin haritası çalışması yapılmıştır. Yaş, cinsiyet, şehirde yaşanılan süre, öğrencilerin geldikleri ülkeler, eğitimlerine devam ettikleri bölüm ve programlar tamamlayıcı değişkenler olarak anket soruları arasında yer almaktadır. Anket kapsamı, katılımcıların genel ekonomik durumları, sosyal aktivite alışkanlıkları, yeme-içme ile ilgili mekân tercihleri, şehir içi ulaşım tercihleri gibi sorularla zenginleştirilmiştir. Ankete katılan öğrencilerden, kendilerine bazı nirengi noktaları ile birlikte verilen taslak harita üzerinde şehirde en iyi hatırladıkları yerleri işaretlemeleri istenmiştir. Anket formunda tanımlanmış 21 temel donatıya ek olarak eklemek istedikleri mekânsal donatılarla birlikte katılımcıların zihin haritaları elde edilmiştir. Anket, farklı bölümlerden ve farklı ülkelerden toplam 250 uluslararası öğrenciyle uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 15 ile analiz edilmiştir. Zihin haritaları ArcGIS 10.2 ile değerlendirilmiştir. Geldikleri ülkelerin, öğrencilerin mekân algısında dil ve kültür olarak etkili olmaktadır. Türk diline ve kültürüne yakın olan Türkmenler ve Azerilerin zihin haritaları daha doluyken, dili Türkçeye ve bu kültüre uzak olanların zihin haritaları daha zayıftır.



[1]      Edward F. Bergman, Human Geography, Cultures, Connections and Landscapes, Printice Hall, ABD, 1995, s. 532; Süleyha Üçışık Erbilen, “Kentsel Mekân Algılamasına Bir Örnek: Gazimağusa (İsmet İnönü Bulvarı)”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), Özel S. 1, 2012, s. 157.

[2]      E.Marvin Levine, Cognitive Maps, Imagery and Memory for Street Directions, (Basılmamış Doktora Tezi), Microfilms International Üniversitesi, İngiltere, 1980, s. 1(iv).

Yıl 2015, Sayı: 36, 1 - 22, 15.01.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Temurçin

Kadriye Keçeli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Temurçin, K., & Keçeli, K. (2016). Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(36), 1-22.
AMA Temurçin K, Keçeli K. Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2016;(36):1-22.
Chicago Temurçin, Kadir, ve Kadriye Keçeli. “Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 36 (Ocak 2016): 1-22.
EndNote Temurçin K, Keçeli K (01 Ocak 2016) Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 36 1–22.
IEEE K. Temurçin ve K. Keçeli, “Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 36, ss. 1–22, Ocak 2016.
ISNAD Temurçin, Kadir - Keçeli, Kadriye. “Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 36 (Ocak 2016), 1-22.
JAMA Temurçin K, Keçeli K. Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:1–22.
MLA Temurçin, Kadir ve Kadriye Keçeli. “Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 36, 2016, ss. 1-22.
Vancouver Temurçin K, Keçeli K. Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması: Isparta Şehri Örneğinde Uluslararası Öğrencilerin Kentsel Mekân Algısı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(36):1-22.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi