Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri

Yıl 2022, Sayı: 57, 296 - 311, 01.01.2023

Öz

Günümüzde göz ardı edilemeyecek boyutlara ulaşan ekolojik bozulma, savaş ve çatışmalar, göç, ekonomik kriz, eşitsizlik, teknolojik uçurum, yolsuzluk, sosyal dışlanma gibi saymakta zorlanacağımız pek çok sorun küresel yanıtlar beklemektedir. Nitekim Covid-19, yerel bir sorunun tüm dünyayı nasıl etkilediğini ve mevcut eşitsizlikleri nasıl hızlandırdığını kanıtlamış durumdadır. Bu gelişmeler aslında uzun yıllardır tartışılmakta olan sosyal sorumluluk olgusunun yeniden ve daha güçlü bir biçimde gündeme gelmesine neden olmaktadır. Bu bağlamda üniversitelerin toplumsal hizmet misyonuyla özel bir konumda bulunduğu, özellikle sorumlu yönetim/işletme eğitiminin önemli bir işlevinin olduğu kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) öğrencilerinin sorumlu yönetim eğitimine ilişkin farkındalıklarının ve görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla 414 öğrenci ile gerçekleştirilen anket uygulamasının bulguları öğrencilerin sosyal sorumluluk ve sorumlu yönetim alanında bilgi ve katılım düzeylerinin genelde düşük olduğu, ancak bu konulardaki duyarlılıklarını ve eğitim taleplerini daha yüksek düzeyde ifade ettiklerini göstermektedir. Bulgular, Birleşmiş Milletler inisiyatifinde hayata geçirilmesi amaçlanan sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin ve sorumlu yönetim ilkelerinin üniversitelerin tüm işlevlerinde ve eğitim programlarında daha fazla yer alması gerekliliğine işaret etmektedir.

Kaynakça

  • Anbar, A., Anbar, D., & Çorak, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algılarının ölçülmesi
Yıl 2022, Sayı: 57, 296 - 311, 01.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Anbar, A., Anbar, D., & Çorak, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algılarının ölçülmesi
Yıl 2022, Sayı: 57, 296 - 311, 01.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Anbar, A., Anbar, D., & Çorak, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algılarının ölçülmesi

Awareness and Opinions of Students of Faculty of Economics and Administrative Sciences on Responsible Management Education

Yıl 2022, Sayı: 57, 296 - 311, 01.01.2023

Öz

Many problems that we can hardly count, such as ecological degredation, natural disasters, wars and conflicts, migration, economic crisis, inequality, technological gap, corruption, social exclusion, which have reached undeniable dimensions today, are waiting for global answers. Indeed, Covid-19 has proven how a local problem affects the whole world and accelerates existing inequalities. These developments, in fact, cause the social responsibility phenomenon, which has been discussed for many years, to come to the fore again and more strongly. In this context, it is accepted that universities are in a special position with their social service mission, and especially responsible management/business education has an important function. The aim of this study is to determine the awareness and opinions of the students of the Faculty of Economics and Administrative Sciences (FEAS) regarding responsible management education. The findings of the survey conducted with 414 students for this purpose show that the level of knowledge and participation of the students in the field of social responsibility and responsible management is generally low, but they express their sensitivity and education demands at a higher level. The findings also point out that the sustainable development goals and responsible management principles, which are aimed to be implemented by the United Nations initiative, should be included more in all functions of universities and education programs.

Kaynakça

  • Anbar, A., Anbar, D., & Çorak, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algılarının ölçülmesi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İdari bilimler
Yazarlar

Devrim Vural Yılmaz 0000-0002-1177-1666

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 57

Kaynak Göster

APA Yılmaz, D. V. (2023). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(57), 296-311.
AMA Yılmaz DV. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2023;(57):296-311.
Chicago Yılmaz, Devrim Vural. “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık Ve Görüşleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 57 (Ocak 2023): 296-311.
EndNote Yılmaz DV (01 Ocak 2023) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 57 296–311.
IEEE D. V. Yılmaz, “İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 57, ss. 296–311, Ocak 2023.
ISNAD Yılmaz, Devrim Vural. “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık Ve Görüşleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 57 (Ocak 2023), 296-311.
JAMA Yılmaz DV. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023;:296–311.
MLA Yılmaz, Devrim Vural. “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık Ve Görüşleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 57, 2023, ss. 296-11.
Vancouver Yılmaz DV. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Sorumlu Yönetim Eğitimine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023(57):296-311.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi