Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers' Views of the Effects of Turkish Language Olympiads on the Teaching and Learning of Turkish as a Foreign Language

Yıl 2014, Sayı: 32, 247 - 260, 19.01.2015

Öz

The aim of this research is to determine the effects of Turkish Language Olympiads on teaching Turkish as a foreign language in the light of the opinions of teachers. In tandem with a rapidly developing Turkey, the Turkish Language has become one of the most learned languages in the world. In order to research the effect of Turkish Language Olympiads on teaching and learning the Turkish Language, data were collected through a questionnaire ascertaining the views of Turkish Language teachers in various countries. Frequency distribution and percentages were calculated by analyzing the collected data using SPSS. Findings indicate that Turkish Language Olympiads have a positive effect on the learning of Turkish in terms of using of the language and conveying theculture.

Kaynakça

  • ACAT, M. Bahaddin ve DEMİRAL “Seyfettin, Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Sayı 31, 2002, s.316. ALMANCA OLİMPİYATI, Uluslararası Almanca Olimpiyatları, 2010, http://www.haberler.com/uluslararasi-almanca-olimpiyatlari-2159632-haberi/, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • ARALAN, Erdal, „Dil Kasabası“, 2000, Sızıntı Dergisi, s.261.
  • ARAPÇA YARIŞMALARI, Hakkında, 2013, http://www.arapcayarismalari.org.tr/ 2012/hakkinda/, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • ARICI, F. „Ali, Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji-Yöntem ve Teknikler“, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 2006, s. 300.
  • ARSLAN, Mustafa, “Tarihi Süreçte Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi-Öğrenimi Çalışmaları”, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 2012, s.181.
  • BALCI, Derya, Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon, 2013, http://www.ingilish.com/db1.htm, Erişim Tarihi:10.06.2013.
  • BÖLÜKBAŞ, Fatma ve KESKİN, “Funda, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Metinlerin Kültür Aktarımındaki İşlevi”, Turkish Studies International Periodical Forthe Languages, Litarature and History of Turkishor Turkic, 5(4), 2010, s. 233.
  • DİLSET AKADEMİ, Ders Dışı Türkçe Öğretim Faaliyetleri, 2013, http://www.dilset.com/akademi/index.php/website/content/2191, Erişim Tarihi:10.05.2013. EF ENGLISH CHALLENGE, Sınav, 2012, http://www.ef.com.tr/campaign/gec2012/the-test/, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • MADEN, Sedat, “Temel Dil Becerilerinin Eğitimi Açısından Ders Dışı (İnformal) Etkinliklere Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tercihleri”, Milli Eğitim Dergisi, S. 196, 2012, s. 40.
  • ÖNKAŞ, A. Nilgün, “Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE), S. 23, 2009, s. 2.
  • ÖZSOY, Osman, Türkçe Olimpiyatları'nı Gölgelemek İsteyenler, 2012, http://yenisafak.com.tr/yazarlar/osmanozsoy/turkce-olimpiyatlarinigolgelemek-isteyenler/32535, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • MEBPERSONELİ, Türkçe Olimpiyatları Türkiye’nin Tanıtımına Büyük Katkı Sağlıyor, 2012, http://www.mebpersoneli.com.tr/guncel/turkce-olimpiyatlariturkiyenin-tanitimina-cok-buyuk-katki-sagliyor-h59056.html, Erişim Tarihi:10.05.2013. TÜRKÇE OLİMPİYATLARI, Yarışmalar, 2013a, http://www.turkceolimpiyatlari.org/ Yarismalar/?Dil=TR), Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • TÜRKÇE OLİMPİYATLARI, Hakkımızda, 2013b, http://www.turkceolimpiyatlari.org/ Kurumsal/Yazilar.aspx?Yazi=2, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • SAMANYOLUHABER, Türkçe Olimpiyatları Tanıtım Cümlesi Arıyor, 2013, http://www.samanyoluhaber.com/olimpiyat/Turkce-Olimpiyatlari-TanitimCumlesi-ariyor/846394/, Erişim Tarihi:10.05.2013
  • ULUSLARARASI TÜRKÇE OLİMPİYATLARI, Uluslararası Türkçe Olimpiyatları, 2013, http://www.ykc.edu.mk/index.php?option=com_content&view=article&id=3 06&Itemid=283&lang=tr, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • YAMAN, Ertuğrul, Türkçe Olimpiyatları Markalaşırken, 2009, http://www.zaman.com.tr/yorum_yorum-ertugrul-yaman-turkce-olimpiyatlarimarkalasirken_853909.html, Erişim Tarihi:10.05.2013.

Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine ve Öğrenimine Etkisi

Yıl 2014, Sayı: 32, 247 - 260, 19.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı Türkçe Olimpiyatları’nın yabancıların Türkçe öğrenimine etkisini öğretmen görüşlerine göre saptamaktır. Dünyada hızlı bir şekilde gelişen Türkiye ile birlikte Türkçe de en çok öğrenilen yabancı dillerden birisi durumuna gelmiştir. Değişik ülkelerde Türkçe öğretenlerin görüşüne göre Türkçe Olimpiyatları'na hazırlanan veya katılan öğrencilerin Türkçe Olimpiyatları'nın Türkçe öğrenmelerinde etkisini araştırmak üzere yarı yapılandırılmış anket yoluyla veriler toplanmıştır.Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek frekans dağılımları ve yüzdelik oranları hesaplanmıştır. Bulgulara göre Türkçe Olimpiyatları'nın Türkçe öğrenenler üzerinde dili kullanmada ve kültür aktarımında doğrudan etkili olduğu anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • ACAT, M. Bahaddin ve DEMİRAL “Seyfettin, Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Sayı 31, 2002, s.316. ALMANCA OLİMPİYATI, Uluslararası Almanca Olimpiyatları, 2010, http://www.haberler.com/uluslararasi-almanca-olimpiyatlari-2159632-haberi/, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • ARALAN, Erdal, „Dil Kasabası“, 2000, Sızıntı Dergisi, s.261.
  • ARAPÇA YARIŞMALARI, Hakkında, 2013, http://www.arapcayarismalari.org.tr/ 2012/hakkinda/, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • ARICI, F. „Ali, Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji-Yöntem ve Teknikler“, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 2006, s. 300.
  • ARSLAN, Mustafa, “Tarihi Süreçte Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi-Öğrenimi Çalışmaları”, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 2012, s.181.
  • BALCI, Derya, Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon, 2013, http://www.ingilish.com/db1.htm, Erişim Tarihi:10.06.2013.
  • BÖLÜKBAŞ, Fatma ve KESKİN, “Funda, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Metinlerin Kültür Aktarımındaki İşlevi”, Turkish Studies International Periodical Forthe Languages, Litarature and History of Turkishor Turkic, 5(4), 2010, s. 233.
  • DİLSET AKADEMİ, Ders Dışı Türkçe Öğretim Faaliyetleri, 2013, http://www.dilset.com/akademi/index.php/website/content/2191, Erişim Tarihi:10.05.2013. EF ENGLISH CHALLENGE, Sınav, 2012, http://www.ef.com.tr/campaign/gec2012/the-test/, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • MADEN, Sedat, “Temel Dil Becerilerinin Eğitimi Açısından Ders Dışı (İnformal) Etkinliklere Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tercihleri”, Milli Eğitim Dergisi, S. 196, 2012, s. 40.
  • ÖNKAŞ, A. Nilgün, “Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE), S. 23, 2009, s. 2.
  • ÖZSOY, Osman, Türkçe Olimpiyatları'nı Gölgelemek İsteyenler, 2012, http://yenisafak.com.tr/yazarlar/osmanozsoy/turkce-olimpiyatlarinigolgelemek-isteyenler/32535, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • MEBPERSONELİ, Türkçe Olimpiyatları Türkiye’nin Tanıtımına Büyük Katkı Sağlıyor, 2012, http://www.mebpersoneli.com.tr/guncel/turkce-olimpiyatlariturkiyenin-tanitimina-cok-buyuk-katki-sagliyor-h59056.html, Erişim Tarihi:10.05.2013. TÜRKÇE OLİMPİYATLARI, Yarışmalar, 2013a, http://www.turkceolimpiyatlari.org/ Yarismalar/?Dil=TR), Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • TÜRKÇE OLİMPİYATLARI, Hakkımızda, 2013b, http://www.turkceolimpiyatlari.org/ Kurumsal/Yazilar.aspx?Yazi=2, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • SAMANYOLUHABER, Türkçe Olimpiyatları Tanıtım Cümlesi Arıyor, 2013, http://www.samanyoluhaber.com/olimpiyat/Turkce-Olimpiyatlari-TanitimCumlesi-ariyor/846394/, Erişim Tarihi:10.05.2013
  • ULUSLARARASI TÜRKÇE OLİMPİYATLARI, Uluslararası Türkçe Olimpiyatları, 2013, http://www.ykc.edu.mk/index.php?option=com_content&view=article&id=3 06&Itemid=283&lang=tr, Erişim Tarihi:10.05.2013.
  • YAMAN, Ertuğrul, Türkçe Olimpiyatları Markalaşırken, 2009, http://www.zaman.com.tr/yorum_yorum-ertugrul-yaman-turkce-olimpiyatlarimarkalasirken_853909.html, Erişim Tarihi:10.05.2013.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Gürdal Bu kişi benim

Mustafa Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Gürdal, A., & Arslan, M. (2015). Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine ve Öğrenimine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(32), 247-260.
AMA Gürdal A, Arslan M. Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine ve Öğrenimine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2015;(32):247-260.
Chicago Gürdal, Ahmet, ve Mustafa Arslan. “Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Ve Öğrenimine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32 (Ocak 2015): 247-60.
EndNote Gürdal A, Arslan M (01 Ocak 2015) Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine ve Öğrenimine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 247–260.
IEEE A. Gürdal ve M. Arslan, “Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine ve Öğrenimine Etkisi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32, ss. 247–260, Ocak 2015.
ISNAD Gürdal, Ahmet - Arslan, Mustafa. “Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Ve Öğrenimine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 (Ocak 2015), 247-260.
JAMA Gürdal A, Arslan M. Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine ve Öğrenimine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;:247–260.
MLA Gürdal, Ahmet ve Mustafa Arslan. “Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Ve Öğrenimine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32, 2015, ss. 247-60.
Vancouver Gürdal A, Arslan M. Öğretmen Görüşüne Göre Türkçe Olimpiyatları’nın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine ve Öğrenimine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(32):247-60.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi