Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri ve Müderrisler

Yıl 2023, Sayı: 60, 72 - 103, 31.12.2023

Öz

Batı Anadolu’da Pisidya bölgesinin önemli ve eski yerleşimlerinden birisi olan Isparta, ilk defa Anadolu Selçukluları döneminde Türk idaresi altına girmiş, bu tarihten itibaren şehirde cami, mescit, tekke, mektep, çeşme, han, hamam ve Darüşşifa gibi çeşitli sosyal ekonomik ve kültürel yapılar inşa edilmiştir. Bunlar arasında medreselerin önemli yeri bulunmaktadır. XIII. yüzyılda faaliyetlerine başlayan Isparta medreselerinde XX. yüzyılın ilk yarısına kadar eğitim ve öğretim devam etmiştir. Özellikle Osmanlı dönemi şehirdeki diğer kurumsal yapılarla birlikte Isparta medreselerinin sayısı artmıştır. Söz konusu medreselerden bazıları şehrin fiziksel yapısının temel unsurlarından birisi haline gelmiştir. Bu çalışmada arşiv belgeleri ve diğer kaynaklardan hareketle XIX. yüzyılın ilk yarısında Isparta medreseleri hakkında bilgi verilmesi hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • kaynakça ekleyiniz.

At The First Half of XIXth Century The Isparta Theological Schools

Yıl 2023, Sayı: 60, 72 - 103, 31.12.2023

Öz

Isparta, which is one of the important and old settlements of the Pisidia region in Western Anatolia, came under Turkish rule for the first time during the Anatolian Seljuk period, and since this date, various social, economic and cultural structures were built such as mosques, masjids, lodges, schools, fountains, inns, baths, and Darüşşifa. Among them, the theological schools (medrese) have an important place. The Isparta theological schools started their activities in the XIII. century education and training continued until the first half of the XIX. century. Especially during the Ottoman period, the number of these schools increased with other institutional structures in the city. Some of them became one of the basic elements of the physical structure of the city. In this study, based on archival documents and other sources, in the first half of the XIX. century, it is aimed to give information about the theological schools of Isparta.

Kaynakça

  • kaynakça ekleyiniz.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sanat Tarihi
Yazarlar

Evren Gökçe 0000-0001-5930-3020

Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Gökçe, E. (2023). Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri ve Müderrisler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(60), 72-103.
AMA Gökçe E. Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri ve Müderrisler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2023;(60):72-103.
Chicago Gökçe, Evren. “Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri Ve Müderrisler”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 60 (Aralık 2023): 72-103.
EndNote Gökçe E (01 Aralık 2023) Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri ve Müderrisler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 60 72–103.
IEEE E. Gökçe, “Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri ve Müderrisler”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 60, ss. 72–103, Aralık 2023.
ISNAD Gökçe, Evren. “Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri Ve Müderrisler”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 60 (Aralık 2023), 72-103.
JAMA Gökçe E. Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri ve Müderrisler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023;:72–103.
MLA Gökçe, Evren. “Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri Ve Müderrisler”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 60, 2023, ss. 72-103.
Vancouver Gökçe E. Osmanlı Taşra Medrese Geleneğinde Isparta Medreseleri ve Müderrisler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023(60):72-103.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi