BibTex RIS Kaynak Göster

Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 55 - 64, 01.12.2016

Öz

Bu çalışma, yüksek hızlı hedef İHA tasarımını, HAD aerodinamik analizini ve en iyi aerodinamik performansı veren yüksek hızlı İHA'nın seçilmesini içermektedir. Temel gereksinimler geçmiş tasarımlardan elde edilen tecrübelere dayanmaktadır. Gereksinimler şunları içermektedir. 15000 ft yüksekliğe çıkabilme, 450 knot hıza çıkabilme, en az 1 saat dayanım süresine sahip olma. Hedef İHA pnömatik mancınık tarafından fırlatılıp, paraşüt sistemi ile inecektir. İleri derecede çevik olacak bu uçak, yüksek manevra kabiliyetine sahip olacaktır. Devamlı 6g ve anlık 9g yük faktörü kabiliyetine sahip olması amaçlanmıştır. Gerekli görülen yük kapasitesi 10 kg olarak ayarlanmıştır ve duman atıcısı, pasif radar iz arttırıcı ve karşı tedbir atım sistemi içerir. Bu çalışmanın amacı akranları ile rekabet edebilecek düzeyde optimize edilmiş bir yüksek hızlı İHA tasarlamak olduğu için, yeni jenerasyon hesaplamalı akışkanlar dinamiği yazılımı kullanılacak ve en uygun aerodinamik performansı gösteren yüksek hızlı hedef İHA konfigürasyonu seçilecektir. Ana tasarım ve diğer konfigürasyonlar farklı kanat ve kuyruk geometrik şekillerinde oluşturulmuştur. Bütün geometriler, bilgisayar destekli tasarım yazılımında oluşturulmuş ve farklı akış rejimlerinde analiz edilmiştir. Son olarak, farklı dizayn ve performans kriterlerine göre konfigürasyon seçimi yapılmıştır

Kaynakça

  • AMT Nederlands B.V. (2012), Description of the AMT Nederlands
  • Spaarpot 34 NL-5667 KX Geldrop, Holland, NEDERLANDS.
  • Anderson, John D. (1999), “Aircraft Performance and Design, Mc-Graw-Hill. University of Maryland BSK Defence S.A. http://www.redstar.gr/Foto_red/Eng/HAF/BSK_def ense/Yperion.html [Son ziyaret tarihi Mart 2016] BSK Defence S.A. http://www.redstar.gr/Foto_red/Eng/HAF/BSK_def ense/Nemisis.html [Son ziyaret tarihi Mart 2016] Composite Engineering, Inc. ,(2016), URL: www.kratosusd.com,[Son ziyaret tarihi Nisan 2016].
  • Meggitt Defence Systems Ltd, (2016), URL: https://meggitttargetsystems.com/static/media/files/
  • Banshee_Twin_Jet_2015.pdf [Son ziyaret tarihi Nisan 2016].
  • Mentor Graphics Corporation, (2010) “FloEFD Aerospace Validation and Test-Cases,” www.mentor.com,8005 Wilsonwille, Oregon 97070-7777 S.W. Boekman Road,
  • Mentor Graphics Corporation, (2014) “NASA Common Research www.mentor.com,8005 Wilsonwille, Oregon 97070-7777 Aerodynamics,” S.W. Boekman Road,
  • Raymer, D.P. (2012), “Aircraft Design: A Conceptual
  • Approach(5th ed.),” Washington: American Institute of Aeronautics and Astronautics. Sadraey, Mohammad H. (2013), “Aircraft Design:A
  • Systems Engineering Approach”, Daniel Webster College, New Hampshire, USA. Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş, (2016), URL: www.tai.com.tr,[Son ziyaret tarihi Nisan 2016].

DESIGN OF A HIGH SPEED DECOY UAV

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 55 - 64, 01.12.2016

Öz

This study consists of design, CFD aerodynamic analysis and optimized selection of a high-speed decoy UAV. The mission requirements for the high-speed decoy are based upon the previous experiences in literature. The requirements are specified as: Maximum altitude of 15000 ft, maximum speed of 450 knots and an endurance of at least 1 hour. The decoy UAV is launched from a pneumatic catapult and lands via a parachute system. It is a highly agile aircraft having a very high maneuverability capability. The aircraft has a 6g sustained and 9g instantaneous load factor. Required payload capacity is set to be as 22 lbs, consisting of a smoke dispenser, a passive radar cross section augmenter (luneberg lens), a chaff and IR dispenser and a miss distance indicator. Since, the aim of this study is to design an optimized high-speed decoy that surpasses its predecessors, a new generation CFD tool is used to achieve the high speed decoy configuration which gives the best aerodynamic performance. Baseline design and other configurations were created according to their vertical wing and tail geometry designs. All models were created in CAD environment and analyzed for different flow regimes and envelopes. Finally, configuration is selected considering various design and performance criteria

Kaynakça

  • AMT Nederlands B.V. (2012), Description of the AMT Nederlands
  • Spaarpot 34 NL-5667 KX Geldrop, Holland, NEDERLANDS.
  • Anderson, John D. (1999), “Aircraft Performance and Design, Mc-Graw-Hill. University of Maryland BSK Defence S.A. http://www.redstar.gr/Foto_red/Eng/HAF/BSK_def ense/Yperion.html [Son ziyaret tarihi Mart 2016] BSK Defence S.A. http://www.redstar.gr/Foto_red/Eng/HAF/BSK_def ense/Nemisis.html [Son ziyaret tarihi Mart 2016] Composite Engineering, Inc. ,(2016), URL: www.kratosusd.com,[Son ziyaret tarihi Nisan 2016].
  • Meggitt Defence Systems Ltd, (2016), URL: https://meggitttargetsystems.com/static/media/files/
  • Banshee_Twin_Jet_2015.pdf [Son ziyaret tarihi Nisan 2016].
  • Mentor Graphics Corporation, (2010) “FloEFD Aerospace Validation and Test-Cases,” www.mentor.com,8005 Wilsonwille, Oregon 97070-7777 S.W. Boekman Road,
  • Mentor Graphics Corporation, (2014) “NASA Common Research www.mentor.com,8005 Wilsonwille, Oregon 97070-7777 Aerodynamics,” S.W. Boekman Road,
  • Raymer, D.P. (2012), “Aircraft Design: A Conceptual
  • Approach(5th ed.),” Washington: American Institute of Aeronautics and Astronautics. Sadraey, Mohammad H. (2013), “Aircraft Design:A
  • Systems Engineering Approach”, Daniel Webster College, New Hampshire, USA. Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş, (2016), URL: www.tai.com.tr,[Son ziyaret tarihi Nisan 2016].
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA69HF76AN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Umut Baykara Bu kişi benim

Nafiz Alemdaroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baykara, U., & Alemdaroğlu, N. (2016). Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, 1(2), 55-64.
AMA Baykara U, Alemdaroğlu N. Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı. SÜHAD. Aralık 2016;1(2):55-64.
Chicago Baykara, Umut, ve Nafiz Alemdaroğlu. “Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2016): 55-64.
EndNote Baykara U, Alemdaroğlu N (01 Aralık 2016) Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 1 2 55–64.
IEEE U. Baykara ve N. Alemdaroğlu, “Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı”, SÜHAD, c. 1, sy. 2, ss. 55–64, 2016.
ISNAD Baykara, Umut - Alemdaroğlu, Nafiz. “Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 1/2 (Aralık 2016), 55-64.
JAMA Baykara U, Alemdaroğlu N. Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı. SÜHAD. 2016;1:55–64.
MLA Baykara, Umut ve Nafiz Alemdaroğlu. “Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı”. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, 2016, ss. 55-64.
Vancouver Baykara U, Alemdaroğlu N. Yüksek Hızlı Sahte Hedef İha Tasarımı. SÜHAD. 2016;1(2):55-64.