PDF BibTex RIS Kaynak Göster

İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 38 - 47, 01.03.2017

Öz

Hava taşımacılığı endüstrisi, ülkeler için ekonomik büyümede kilit rol oynamanın yanı sıra atmosferdeki kirletici emisyonlarını da ortaya çıkartan önemli bir kaynak durumundadır. Bu nedenle bu endüstrinin çevresel etkilerinin dikkate alınması ve doğru bir şekilde tahmin edilmesi önemlidir. Havaalanı ve civarındaki uçak emisyonlarının hesaplanmasında ICAO LTO döngüsündeki safha sürelerinin kullanılması halinde sonuçların gerçek emisyon değerlerini yansıtmayacağı ICAO tarafından belirtilmiştir. Bu çalışma kapsamında havaalanı civarındaki uçak emisyonlarının doğruluğunu iyileştirmek amacıyla Türkiye’deki belirli havaalanları için operasyonel ICAO LTO döngüsü safha süreleri hesaplanmıştır. Gerçek uçuş verilerine dayalı olarak yapılan hesaplamalar neticesinde ICAO tarafından belirlenen LTO döngüsüne kıyasla tüm safha süreleri için ciddi farklılıklar bulunmuştur

Kaynakça

  • Celikel, A., Duchene, N., Fleuti, E., Fuller, I., Hoffman, P., Moore, T., Silue, M., 2004, “Airport local air quality studies; case study: Emission inventory for Zurich Airport with different Experimental Centre, Rep. No. EEC/SEE/010, Eurocontrol Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ), erişim tarihi: Ocak, 2017, URL: http://www.dhmi.gov.tr/istatistik.aspx
  • Fleuti, E., Polymeris, J., 2004, “Aircraft NOx- Emissions within the Operational LTO Cycle,” Unique Swiss, s. 11
  • Herndon, S.C., et al., 2004, “NO and NO2 emission ratios measured from in-use commercial aircraft during taxi and takeoff”, Environ. Sci. Technol. 38, 6078-6084
  • Herndon, S.C., Wood, E.C., Northway, M.J., Miake-Lye, R., Thornhill, L., Beyersdorf, A., Anderson, B.E., Dowlin, R., Dodds, W. ve Knighton, W.B., 2009 “Aircraft hydrocarbon emissions at Oakland International Airport,” Environmental Science and Technology, vol. 43, no. 6, s. 1730–1736
  • International Civil Aviation Organisation (ICAO), 2010, “Annex 6. Operation of Aircraft Part I, International Aeroplanes” Air Transport
  • International Civil Aviation Organisation (ICAO), 2011, “Doc 9889: Airport Air Quality Guidance Manual”, Kanada, s. 3-A1-2
  • International Civil Aviation Organisation (ICAO), 2011, “Doc 9889: Airport Air Quality Guidance Manual”, Kanada, s. 3-A1-3 Khadilkar, H. ve Balakrishnan, H. 2012, “Estimation of aircraft taxi fuel burn using flight data Research Part D, vol. 17, no. 7, s. 532- 537
  • Kurniawan, J.S., Khardi, S., 2011 “Comparison of methodologies estimating emissions of aircraft pollutants, environmental impact assessment around Assesment Review, vol.31, no:3, s. 240-252
  • Nikoleris, T., Gupta, G., Kistler, M., 2011, “Detailed estimation of fuel consumption and emissions during aircraft taxi operations at Dallas/FortWorth Transp. Res. Part D 16, 302-308 Airport”,
  • Patterson, J., Noel, G.J., Senzig, D.A.,Roof, C.J.,Fleming, G.G., 2009, “Analysis of Departure and Arrival Profiles Using Real-Time Aircraft Data”, Journal of Aircraft 46(4), 1094- 1103
  • Rice, C. C., 2003, “Validation of Approach and ClimbOut times in Mode for Aircraft Emissions Computation,” Transportation Research Record, Vol. 1850, s. 79–82
  • Romano, D., Gaudioso, D., Lauretis, R., 1999 “Aircraft methodologies availability”, Environ. Monit. Assess., vol:56, s.51-74 a on different data based
  • Senzig, D.A., Fleming, G.G. ve Iovinelli, R.E. 2009, Modeling of terminal-area airplane fuel consumption,” AIAA Journal of Aircraft, vol. 46, no. 4, s. 1089–1093
  • Simic T., Babic O. 2015, “Airport Traffic Complexity Metrics for Evaluation of ATM Measures”, Journal of Air Transport Management, s. 260- 271 Efficiency
  • Türk Hava Yolları, erişim tarihi: Ocak 2017 URL: http://investor.turkishairlines.com/tr/mali- veriler/filo
  • Yashovardhan, S., Hamsa, B., 2014, “Analysis of aircraft fuel burn and emissions in the landing and take-off cycle using operational data”, 6th International conference on research in air transportation (ICRAT)
  • Yılmaz I., 2017, “Emissions from passenger aircrafts at Kayseri Airport, Turkey”, Journal of Air Transport Management, Volume 58, s. 176- 182,
  • Yoder, T. 2007, “Development of aircraft fuel burn modeling techniques with applications to global emissions modeling and assessment of the benefits minimums”, S.M. Thesis, Department of Aeronautics and Astronautics, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge separation

AN ASSESSMENT OF LANDING AND TAKE-OFF CYCLE TIME-IN MODE USING OPERATIONAL FLIGHT DATA

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 38 - 47, 01.03.2017

Öz

The air transport industry plays a key role in economic growth for countries, as well as an important source of pollutant emissions in the atmosphere. For this reason it is important that the environmental impacts of this industry are taken into account and accurately estimated. ICAO has stated that the calculation of aircraft emissions in and around the airport do not reflect the actual emission values of the results if the phase durations in the ICAO LTO cycle are used. In this study, operational ICAO LTO cycle times for certain airports in Turkey are calculated to improve the accuracy of aircraft emissions around the airport. As a result of calculations based on actual flight data, significant differences are found for all phase durations compared to the LTO cycle determined by ICAO

Kaynakça

  • Celikel, A., Duchene, N., Fleuti, E., Fuller, I., Hoffman, P., Moore, T., Silue, M., 2004, “Airport local air quality studies; case study: Emission inventory for Zurich Airport with different Experimental Centre, Rep. No. EEC/SEE/010, Eurocontrol Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ), erişim tarihi: Ocak, 2017, URL: http://www.dhmi.gov.tr/istatistik.aspx
  • Fleuti, E., Polymeris, J., 2004, “Aircraft NOx- Emissions within the Operational LTO Cycle,” Unique Swiss, s. 11
  • Herndon, S.C., et al., 2004, “NO and NO2 emission ratios measured from in-use commercial aircraft during taxi and takeoff”, Environ. Sci. Technol. 38, 6078-6084
  • Herndon, S.C., Wood, E.C., Northway, M.J., Miake-Lye, R., Thornhill, L., Beyersdorf, A., Anderson, B.E., Dowlin, R., Dodds, W. ve Knighton, W.B., 2009 “Aircraft hydrocarbon emissions at Oakland International Airport,” Environmental Science and Technology, vol. 43, no. 6, s. 1730–1736
  • International Civil Aviation Organisation (ICAO), 2010, “Annex 6. Operation of Aircraft Part I, International Aeroplanes” Air Transport
  • International Civil Aviation Organisation (ICAO), 2011, “Doc 9889: Airport Air Quality Guidance Manual”, Kanada, s. 3-A1-2
  • International Civil Aviation Organisation (ICAO), 2011, “Doc 9889: Airport Air Quality Guidance Manual”, Kanada, s. 3-A1-3 Khadilkar, H. ve Balakrishnan, H. 2012, “Estimation of aircraft taxi fuel burn using flight data Research Part D, vol. 17, no. 7, s. 532- 537
  • Kurniawan, J.S., Khardi, S., 2011 “Comparison of methodologies estimating emissions of aircraft pollutants, environmental impact assessment around Assesment Review, vol.31, no:3, s. 240-252
  • Nikoleris, T., Gupta, G., Kistler, M., 2011, “Detailed estimation of fuel consumption and emissions during aircraft taxi operations at Dallas/FortWorth Transp. Res. Part D 16, 302-308 Airport”,
  • Patterson, J., Noel, G.J., Senzig, D.A.,Roof, C.J.,Fleming, G.G., 2009, “Analysis of Departure and Arrival Profiles Using Real-Time Aircraft Data”, Journal of Aircraft 46(4), 1094- 1103
  • Rice, C. C., 2003, “Validation of Approach and ClimbOut times in Mode for Aircraft Emissions Computation,” Transportation Research Record, Vol. 1850, s. 79–82
  • Romano, D., Gaudioso, D., Lauretis, R., 1999 “Aircraft methodologies availability”, Environ. Monit. Assess., vol:56, s.51-74 a on different data based
  • Senzig, D.A., Fleming, G.G. ve Iovinelli, R.E. 2009, Modeling of terminal-area airplane fuel consumption,” AIAA Journal of Aircraft, vol. 46, no. 4, s. 1089–1093
  • Simic T., Babic O. 2015, “Airport Traffic Complexity Metrics for Evaluation of ATM Measures”, Journal of Air Transport Management, s. 260- 271 Efficiency
  • Türk Hava Yolları, erişim tarihi: Ocak 2017 URL: http://investor.turkishairlines.com/tr/mali- veriler/filo
  • Yashovardhan, S., Hamsa, B., 2014, “Analysis of aircraft fuel burn and emissions in the landing and take-off cycle using operational data”, 6th International conference on research in air transportation (ICRAT)
  • Yılmaz I., 2017, “Emissions from passenger aircrafts at Kayseri Airport, Turkey”, Journal of Air Transport Management, Volume 58, s. 176- 182,
  • Yoder, T. 2007, “Development of aircraft fuel burn modeling techniques with applications to global emissions modeling and assessment of the benefits minimums”, S.M. Thesis, Department of Aeronautics and Astronautics, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge separation

Ayrıntılar

Diğer ID JA57KZ74FV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Ozan CANARSLANLAR Bu kişi benim
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2017
Yayınlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

Bibtex @ { suhad557330, journal = {Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi}, eissn = {2548-0464}, address = {bilgi@suhad.org}, publisher = {Sürdürülebilir Havacılık Araştırma Derneği}, year = {2017}, volume = {2}, number = {1}, pages = {38 - 47}, title = {İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Canarslanlar, Ali Ozan} }
APA Canarslanlar, A. O. (2017). İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi . Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi , 2 (1) , 38-47 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/suhad/issue/44808/557330
MLA Canarslanlar, A. O. "İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi" . Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2 (2017 ): 38-47 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/suhad/issue/44808/557330>
Chicago Canarslanlar, A. O. "İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi". Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2 (2017 ): 38-47
RIS TY - JOUR T1 - İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi AU - Ali OzanCanarslanlar Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 38 EP - 47 VL - 2 IS - 1 SN - -2548-0464 M3 - UR - Y2 - 2023 ER -
EndNote %0 Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi %A Ali Ozan Canarslanlar %T İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi %D 2017 %J Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi %P -2548-0464 %V 2 %N 1 %R %U
ISNAD Canarslanlar, Ali Ozan . "İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi". Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 2 / 1 (Mart 2017): 38-47 .
AMA Canarslanlar A. O. İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi. SÜHAD. 2017; 2(1): 38-47.
Vancouver Canarslanlar A. O. İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi. 2017; 2(1): 38-47.
IEEE A. O. Canarslanlar , "İniş Kalkış Döngüsündeki Safha Sürelerinin Gerçek Uçuş Verileri Kullanılarak Değerlendirilmesi", Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, c. 2, sayı. 1, ss. 38-47, Mar. 2017