Efüzyon soğutma tekniği, modern yanma odalarında kullanılan en gelişmiş soğutma teknolojisidir. Bu çalışmada 1/9 ölçekte boyutlandırılmış bir yanma odası cidarında, efüzyon film soğutmanın ana akım üzerine etkileri Parçacık Görüntülemeli Hız Ölçümü (PIV) yöntemi kullanılarak deneysel olarak incelenmiştir. Bu amaçla bu çalışmada, ana akım Reynols (Re) sayısı 15000 değerine sabitlenmiş, 2.25 mm delik çaplı efüzyon plakası için, delik açıları 30° ve 45° değişiyor iken, efüzyon plakasından 7 farklı üfleme debisi için testler gerçekleştirilmiş ve soğutma filmi oluşumu incelenmiştir. PIV deneylerinden elde edilen veriler incelenerek, çapraz akışta jet karışımlarında meydana gelen akış haritası çıkarılmıştır ve film oluşma karakteristiği belirlenmiştir. Akış haritası sonuçlarına göre, soğutucu deliklerden düşük debili üflemelerde jetler ana akıma yenik düşmekte, tam tersine yüksek debilerde jetler ana akımla eş baskın özellikte olduğu için, film oluşumu gözlemlenmiştir. Ayrıca soğutma deliklerinin açılarının artışının film oluşumuna olumsuz etkisi gösterilmiştir
Efüzyon soğutma, Parçacık Görüntülemeli Hız Ölçümü (PIV), jet akışı, film formation
Effusion cooling technology is the most advanced cooling technology used in modern combustion chambers. In this study, the effects of effusion film cooling on the main stream in a 1/9 scaled combustion chamber walls were investigated experimentally using Particle image velocimetry (PIV) method. For this purpose, the main stream Reynolds number (Reynolds number) was fixed to 15000. For the 2.25mm hole diameter effusion plate, the hole angles were changed by 30° and 45°, and for 7 different effusion flow rates, tests were done, and the cooling film formation was examined. By examining the data obtained from the PIV experiments, the flow map in the crossflow jet blends was obtained and the film formation characteristics were determined. According to the results of the flow map, during the low flow rate coolant flow, coolant jets were defeated by the main flow, but instead at high coolant flow rate, coolant jets became dominant and coolant film formation was observed. Furthermore, the increase in the cooling holes angles has been shown to have a negative effect on the cooling film formation
Effusion cooling, Particle Image Velocimetry (PIV), jet flow, film formation
Diğer ID | JA38UG42JM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bibtex | @ { suhad557342, journal = {Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi}, eissn = {2548-0464}, address = {bilgi@suhad.org}, publisher = {Sürdürülebilir Havacılık Araştırma Derneği}, year = {2018}, volume = {3}, number = {2}, pages = {55 - 62}, title = {JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Yalçın, Sinan Eren and Yakın, Evren Yılmaz and Kuşhan, Melih Cemal and Karakoç, Tahir Hikmet} } |
APA | Yalçın, S. E. , Yakın, E. Y. , Kuşhan, M. C. & Karakoç, T. H. (2018). JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ . Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi , 3 (2) , 55-62 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/suhad/issue/44811/557342 |
MLA | Yalçın, S. E. , Yakın, E. Y. , Kuşhan, M. C. , Karakoç, T. H. "JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ" . Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 3 (2018 ): 55-62 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/suhad/issue/44811/557342> |
Chicago | Yalçın, S. E. , Yakın, E. Y. , Kuşhan, M. C. , Karakoç, T. H. "JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ". Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 3 (2018 ): 55-62 |
RIS | TY - JOUR T1 - JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ AU - Sinan ErenYalçın, Evren YılmazYakın, Melih CemalKuşhan, Tahir HikmetKarakoç Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 55 EP - 62 VL - 3 IS - 2 SN - -2548-0464 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ %A Sinan Eren Yalçın , Evren Yılmaz Yakın , Melih Cemal Kuşhan , Tahir Hikmet Karakoç %T JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ %D 2018 %J Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi %P -2548-0464 %V 3 %N 2 %R %U |
ISNAD | Yalçın, Sinan Eren , Yakın, Evren Yılmaz , Kuşhan, Melih Cemal , Karakoç, Tahir Hikmet . "JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ". Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi 3 / 2 (Aralık 2018): 55-62 . |
AMA | Yalçın S. E. , Yakın E. Y. , Kuşhan M. C. , Karakoç T. H. JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ. SÜHAD. 2018; 3(2): 55-62. |
Vancouver | Yalçın S. E. , Yakın E. Y. , Kuşhan M. C. , Karakoç T. H. JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ. Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi. 2018; 3(2): 55-62. |
IEEE | S. E. Yalçın , E. Y. Yakın , M. C. Kuşhan ve T. H. Karakoç , "JET MOTORLARINDA UYGULANAN EFÜZYON FİLM SOĞUTMA AKIŞ KARAKTERİSTİKLERİNİN PIV YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ", Sürdürülebilir Havacılık Araştırmaları Dergisi, c. 3, sayı. 2, ss. 55-62, Ara. 2018 |