BibTex RIS Kaynak Göster

Öykü Temelli Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 21 - 35, 20.07.2013

Öz

Bu araştırmada öykü temelli öğrenmenin dördüncü sınıf Fen ve Teknoloji dersinde uygulanmasının öğrenci ve öğretmenler üzerine etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek amacıyla örnek olay yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma ilköğretim dördüncü sınıfa devam eden A ve B şubelerinde öğrenim gören 48 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada etkisi araştırılan öykü temelli öğrenme Fen ve Teknoloji dersinin “canlılar dünyasını gezelim-tanıyalım canlılar ve hayat” öğrenme alanında uygulanmıştır. Araştırmada veri elde etmek amacıyla öğretmen ve öğrencilerle odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ÖTÖ öğrencilerin akademik başarılarını artırmakta öğrencilerin öğrenme sürecini sahiplenmesini sağlamakta ve öğrenci motivasyonunu artırmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Avcı

Arzu Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Avcı, S., & Yüksel, A. (2013). Öykü Temelli Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 3(2), 21-35. https://doi.org/10.19126/suje.80542