Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of Movement and Game Based Applications in Physical and Motor Development of Children

Yıl 2023, Sayı: 3 - SPOR, 25 - 31, 22.09.2023

Öz

The aim of this research is to express the importance of physical and motor development in child development process and maintaining a healthy and productive lifespan. Contributing to the families and educators on implementing and managing this process correctly was intended. Play is one of the most important tool which enables children to gain experience by their own way. Bringing game, movement and sports education to children at a young age has a great importance in creating life awareness and sports culture. The safety of sports education environments, systematic planning and implementation of education programmes according to the age groups, developmental and perception levels, individual differences, needs and skills of the children would increase the quality of these programmes. The most important role of parents, physical education teachers and coaches on ensuring children’s participation in sports is to evaluate children’s capacity correctly, encourage them to choose the right sports branch and guide them to set their goals.

Kaynakça

  • Akarslan, M. (1997). Ana Hatlarıyla Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Mevzuatı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Aksoy, A.B. ve Çiftçi Dere, H. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Bölüm 1: Erken Çocukluk Döneminde Oyun ve Oyunun Gelişimsel Katkıları. Pegem Akademi. (1. Basım). Ankara: Ayrıntı Basın Yayıncılık.
  • Arabacı, N. ve Çıtak, Ş. (2017). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların “Oyun” ve “Açık Alan (Bahçe)” Etkinlikleri ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi ve Örnek Bir Bahçe Düzenleme Çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 2017, 11(21), 28-43.
  • Aşçı, H. ve Kirazcı, S. (2014). Spor Bilimlerinin Psikoloji Temelleri. Spor Bilimlerine Giriş. N. Mirzeoğlu (Editör). (6. Basım). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi.
  • Baltacı, G. (2008). Çocuk ve Spor. Sağlık Bakanlığı Yayın No: 730. (1. Basım). Ankara: Klasmat Matbaacılık.
  • Berk, L.E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. (7. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Hareket ve Oyun Temelli Uygulamaların Çocukların Fiziksel ve Motor Gelişimindeki Önemi

Yıl 2023, Sayı: 3 - SPOR, 25 - 31, 22.09.2023

Öz

Araştırmanın amacı, fiziksel ve motor gelişimin çocukların hem gelişim sürecinde hem de ileriki yaşlarda sağlıklı ve verimli bir yaşam sürdürebilmeleri için büyük bir önem taşıdığının ifade edilmesidir. Özellikle ailelerin ve eğitimcilerin bu süreci doğru uygulayabilmesinde ve yönetebilmesinde katkı sağlamaya çalışmaktır. Oyun, çocuğun kendi yöntemleriyle deneyimlerini kazanma yolu olarak da kullanmasını sağlayan önemli araçlardan biridir. Oyun, hareket ve spor eğitiminin küçük yaşlarda çocuklara kazandırılmasında hem yaşam bilinci hem de spor kültürü oluşturmada büyük önem taşımaktadır. Çocuklara sunulan spor eğitimi ortamlarının güvenli olması ve eğitimlerin çocukların yaşlarına, gelişim düzeylerine, algı seviyelerine, bireysel farklılıklarına, ihtiyaçlarına ve becerilerine uygun olarak düzenli ve sistemli bir şekilde planlanması, programlanması ve uygulanması çocuklara katacağı değeri de artırmaktadır. Annelerin-babaların, beden eğitimi öğretmenlerinin ve antrenörlerin çocukların spora katılımını sağlamadaki en önemli rolü, çocukları kendi yapabildiklerine göre değerlendirip onlara her zaman cesaret vermeleri ile birlikte istedikleri sporu yapabilmeleri için tercih hakkı tanımaları ve hedeflerini belirlemede yol gösterici olabilmeleridir.

Kaynakça

  • Akarslan, M. (1997). Ana Hatlarıyla Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Mevzuatı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Aksoy, A.B. ve Çiftçi Dere, H. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Bölüm 1: Erken Çocukluk Döneminde Oyun ve Oyunun Gelişimsel Katkıları. Pegem Akademi. (1. Basım). Ankara: Ayrıntı Basın Yayıncılık.
  • Arabacı, N. ve Çıtak, Ş. (2017). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların “Oyun” ve “Açık Alan (Bahçe)” Etkinlikleri ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi ve Örnek Bir Bahçe Düzenleme Çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 2017, 11(21), 28-43.
  • Aşçı, H. ve Kirazcı, S. (2014). Spor Bilimlerinin Psikoloji Temelleri. Spor Bilimlerine Giriş. N. Mirzeoğlu (Editör). (6. Basım). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi.
  • Baltacı, G. (2008). Çocuk ve Spor. Sağlık Bakanlığı Yayın No: 730. (1. Basım). Ankara: Klasmat Matbaacılık.
  • Berk, L.E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. (7. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oyun Sosyolojisi, Çocuk Sosyolojisi, Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Betül Bayazıt 0000-0003-3547-2035

Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 3 - SPOR

Kaynak Göster

APA Bayazıt, B. (2023). Hareket ve Oyun Temelli Uygulamaların Çocukların Fiziksel ve Motor Gelişimindeki Önemi. Şura Akademi(3), 25-31.