Türkiye Spor Toto Süper Lig’de yer alan futbol kulüplerinin Twitter kullanım pratiklerinin analiz edilmesini amaçlayan bu çalışmada 1 Ocak- 28 Şubat 2022 tarihleri arasında Süper Lig’de yer alan ve Twitter’da en fazla takipçisi olan Beşiktaş JK, Fenerbahçe SK ve Galatasaray SK’nin Twitter’daki yazılı paylaşımları ile görsel kullanım şekilleri değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırma sürecinde toplam 1409 tweetin analizi içerik analizi yöntemine göre analiz edilmiştir. Çalışmanın zaman aralığında resmi hesaplardan yapılan gönderilerin hepsi incelenerek öncelikle kodlama kılavuzu oluşturulmuş ve veriler Microsoft Excel programına işlenmiştir. Daha sonra veriler, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programına aktarılarak veri analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmaya konu olan Beşiktaş JK, Fenerbahçe SK ve Galatasaray SK’nin Twitter’ı geleneksel medya kullanımına benzer şekilde sadece ileti göndermek için kullandığı ve takipçileri olan taraftarlarıyla etkileşime girmekten kaçındıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca kulüplerin Twitter’ın alıntılama, etiketleme, hashtag gibi çift yönlü etkileşimi sağlayan özelliklerini kullanmada pek de başarılı olamadıkları görülürken, Twitter’ı tek yönlü bir ilan panosu gibi kullanmaları kullanıcılar ve kulüpler arasındaki etkileşim olayını zayıflattığı ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 49 |