Tourism has an important role about the economic development and gaining the
exchange needed by countries. Especially the countries that have tourism supply are seeking
to increase their share within this industry. The tourism establishments which are constituting
the static component of tourism industry and meeting the accommodation needs of tourists are
in need of operating more consciously and professionally under increasing competition. Tourism industry which is evaluated under the service industry is a labour intensive one and
human is the main component of this industry. Because of this reason tourism establishments
have to ensure the satisfaction of the guests accommodating in their facilities. The success of
accommodation personnel about interpersonal communication is highly effective on customer
satisfaction. According to the findings of a research about this subject it could be seen that the
relationships between the personnel and tourists are highly important about positive perceptions
of tourists.
Turizmin ülkelerin ihtiyacı olan dövizin karşılanması ve ekonomik gelişimin sağlanmasında önemli bir rolü vardır. Özellikle turizm arzına sahip ülkeler bu sektörden daha fazla pay almak ve pazar paylarını yükseltmek çabası içindedirler. Turizm sektöründe statik öğeyi oluşturan ve turistlerin gittikleri yerlerde konaklama ihtiyacını karşılayan konaklama işletmeleri de giderek artan rekabet koşulları altında faaliyetlerini daha bilinçli ve profesyonel yapmak zorunluluğu hissetmektedirler. Hizmet sektörü içerisinde değerlendirilen turizmde asıl unsur insandır ve sektörde ‘emek-yoğun’ bir yapı hakimdir. Bunun için konaklama işletmeleri kendi işletmelerinde kalan konuklarıyla etkili bir iletişime girerek onların işletmelerinden memnun ayrılmalarını sağlamak zorundadır. Özellikle konaklama işletmesi personelinin kişilerarası iletişimdeki başarısı müşteri memnuniyeti üzerinde etkisi büyüktür. Bu konuyla ilgili yapılan araştırma sonuçlarına göre turistlerin yaptıkları seyahatlerde konaklama işletmesi personelinin kendileriyle kurmuş oldukları diyalogun olumlu bir izlenim elde etmelerinde büyük bir önem arz ettiği görülmektedir.
Turizm Turizm İşletmeleri Konaklama İşletmeleri İletişim Kişilerarası İletişim
Diğer ID | JA46GV25AS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 18 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.