BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 4, 91 - 119, 01.12.2002

Öz

In the first stage of product development Market Oriented Target Cost ManagementMOTCM
which is an important instrument of market oriented cost management
calculates the price of product as market oriented using the formula Price – Profit = Cost
unlike the traditionally used formula Cost + Profit = Price. In MOTCM strategic cost
management, cost and profit planning and reducing cost are at the forefront. The main
idea of MOTCM is the realization of all business functions as market oriented. The aim is
to develop new product and to market it by using market research, and to subtract of the
cost of the product from the market price, taking also the anticipated profit rate into
consideration. In this study MOTCM which is a market oriented strategic cost management,
targeting development and designing new products, used to better calculate the cost
product per unit and to reduce costs for the right pricing due to the price competition an
the global scale as a result of the tendency of cost management toward strategy.

STRATEJİK MALİYET YÖNETİMİ ENSTRÜMANI OLARAK PAZARA DAYALI HEDEF MALİYET YÖNETİMİ-PDHMY

Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 4, 91 - 119, 01.12.2002

Öz

Ürün geliştirmenin ilk safhasında pazara dayalı maliyet yönetiminin önemli bir enstrümanı olan PDHMY, ürün fiyatını geleneksel Maliyet + Kar = Fiyat anlayışından farklı bir biçimde Fiyat – Kar = Maliyet anlayışına göre pazara dayalı olarak hesaplamaktadır. PDHMY’de stratejik maliyet yönetimi, maliyet ve kar planlama ve maliyet düşürme ön plandadır. PDHMY’nin temel fikri, tüm işletme fonksiyonlarının pazar odaklı olarak gerçekleştirilmesidir. Amaç pazar araştırması yardımıyla yeni ürün geliştirmek, pazarda kabulünü sağlamak ve ürün maliyetini arzu edilen kar oranını da dikkate alarak pazar fiyatından çıkarmaktır. Bu çalışmada maliyet muhasebesinde stratejiye yönelim dolayısıyla küresel rekabet ortamında fiyat rekabeti nedeniyle doğru fiyatlama için ürün birim maliyetinin daha doğru hesaplanmasında ve maliyetlerin düşürülmesinde kullanılan yeni ürün geliştirme ve tasarımına yönelik ve pazara dayalı bir stratejik maliyet yönetimi enstrümanı olan PDHMY teorik olarak anlatılmış, uygulamasına ilişkin bir örnek verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64HD86ZE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yunus Ceran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2002
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ceran, Y. (2002). STRATEJİK MALİYET YÖNETİMİ ENSTRÜMANI OLARAK PAZARA DAYALI HEDEF MALİYET YÖNETİMİ-PDHMY. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2(4), 91-119.