BibTex RIS Kaynak Göster

MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 42 - 51, 01.06.2008

Öz

Araştırmada öğrencilerin serbest zaman değerlendirme anlayış ve alışkanlıkları ile beklentilerinin araştırılarak ortaya konması amaçlanmıştır. Amaca uygun bir anket geliştirilmiştir. Anketin anlaşılabilirliği, kapsam geçerliliği ve güvenirliliği, test edildikten sonra tabakalandırma yapılarak tesadüfü örneklem yöntemi ile 230 öğrenciye uygulanmıştır. Hatasız olarak doldurulmuş olan 112 erkek ve 105 kız olmak üzere toplam 217 öğrencinin anketi değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen verilere istatistik işlem olarak her soru için çapraz tablo işlemi yapılarak frekans ve yüzde dağılımı elde edilmiştir. İşlem sonucunda cevap gözeneklerinin yüzde (%) dağılımları incelenerek değişkenler arasında ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Sonuç olarak, öğrenciler serbest zamanı yapmak zorunda olduğu işten sonra arta kalan, kişinin istediği an özgürce kullanabileceği zaman olarak gördüklerini, serbest zaman etkinliklerini arkadaşlarla birlikte oynama ve tanışma, sıkıntıdan kurtulma, mutluluk aracı olarak gördüklerini; eğitici, bilgi-kültürü arttırıcı, sağlıkları açısından yararlı bulduklarını, sahip oldukları günlük serbest zamanlarının da 3-6 saat arasında olduğunu, bölüm ve fakültenin sosyal etkinliklerini genel olarak hiç yeterli görmediklerini, spor tesislerini yeterince kullanamadıklarını, sosyal ve kültürel faaliyetler olarak beklentilerinin olduğunu söyleyebiliriz.

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 42 - 51, 01.06.2008

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Kadir Pepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pepe, K. (2008). MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, 3(1), 42-51.
AMA Pepe K. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. Haziran 2008;3(1):42-51.
Chicago Pepe, Kadir. “MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri 3, sy. 1 (Haziran 2008): 42-51.
EndNote Pepe K (01 Haziran 2008) MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 3 1 42–51.
IEEE K. Pepe, “MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, c. 3, sy. 1, ss. 42–51, 2008.
ISNAD Pepe, Kadir. “MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 3/1 (Haziran 2008), 42-51.
JAMA Pepe K. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2008;3:42–51.
MLA Pepe, Kadir. “MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, c. 3, sy. 1, 2008, ss. 42-51.
Vancouver Pepe K. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI İLE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2008;3(1):42-51.