Teknoloji alanında yaşanan olağanüstü gelişmeler her alanda olduğu gibi spor alanını da etkileyerek yeni bir takım gelişmelerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu gelişmelerden biri elektronik spordur. Elektronik spor, hem fiziksel hem de zihinsel bir takım özelliklere sahiptir. Bunlar: Sanal veya bilgisayar ortamında icra edilmesi, yeni tesis veya ekipman bakımından geleneksel sporlarla karşılaştırıldığında çok büyük finansal kaynağı gerektirmemesi, dünyanın her bölgesinde bu sporu icra edebilme olanağı, bireysel ve takım halinde oyuna açık olma, ve doğasına özgü araç gereci gerektirmesidir. Bu amaçla hazırlanan bir anket, elektronik sporla uğraşan 356 kişiye uygulanmıştır. Oyuncuların özellikleri düşünüldüğünde; yanıtlayıcıların % 14.5’i bireysel oyunlarda, % 85.4’ü ise takım oyunlarında mücadele etmektedir. Katılımcıların % 20.8’i 3-4 yıldır bu sporu icra etmektedir. Cevaplayıcıların % 11.7’si uluslararası resmi turnuvalara, % 71.9’u ulusal ve uluslararası özel turnuvalara katılmış ve % 10.6’si bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak bilgisayar oyunlarını sevmek ilk sırada yer alırken, oyun tutkusu ise ikinci sırada yer almaktadır. Elektronik spora yönelik tutumlar bakımından federasyona yönelik tutumlar 4.04 ortalamaya sahip olup, bu sporu profesyonel veya amatör olarak düşünenlerin ortalaması ise 4.01’dir. Zeka, görme yeteneği, çabuk düşünme, sezgi, takım oyunu, el çabukluğu ve konsantrasyon başarıda önemli olarak değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 1 Sayı: 2 |