BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 37 - 47, 27.04.2015

Öz

This research was conducted to determine the factors affecting doing sports of university students. Research is a descriptive study. Phenomenology, one of the qualitative research designs, was used in this research. Convenience sampling which is one of the purposeful sampling methods has been preferred for the research. The population of the study consisted of students who are members of the student community, attending Duzce University in 2013-2014. In this coverage, researcher has reached 35 students who are members of the student community. While collecting the data, interview form method which consists of semi-structured questions has been used. The interviews have been conducted as face to face. The data which were summarized and interpreted in descriptive analysis, have been profoundly processed in the content analysis. After the coding process, theming method has been implemented by gathering the similar data. This process has been executed by independent three researchers who are experts in their fields. In conclusion, the factors affecting doing sports of university students are divided into two titles as individual factors and general factors. Results of the individual factors are time, fee and sports culture has determined. Results of the general factors are promotion, transportation, sports environments and lack of staff has determined

Kaynakça

  • Alpman, C.,(2001).Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Gelişimi, Can Reklam Evi, Basın Yayın Ofset Matbaacılık, Ankara,
  • Aracı, H.,( 1999). Öğretmen ve Öğrenciler için Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, 2. Baskı, Ankara, , ss. 13
  • Bakker, F.C., Whiting, H.T.A., and Van Der Brug, H., (1990). Sport Psychology: Concepts and Applications. New York: John Wiley and Sons
  • Brown, J.D. and Siegel, J.M., (1988). Exercise as a Buffer of Life Stress: A Prospective Study of Adolescent Health. Health Psychology, 7: 341-353
  • Çolakoğlu, T., (2000). “Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın etkisi(Güreş Örneği),” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Demir, C. ve Demir, N. (2006). Bireylerin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktörler İle Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, Ege Academic Review, 6 (1), 36-51.
  • Goldstein, J.H ve Bredemier, B.J. (1977). Sport and Sociliazition: Some Basic Issue.Journal of Communication,27,154-159.
  • Güçlü, S.,(2005).Kurumlara Sosyolojik Bakış, Birey Yayıncılık, İstanbul.
  • Günay, M., Cicioğlu,İ., (2001). Spor Fizyolojisi, Gazi Kitapevi, 1. Baskı, Ankara,
  • Gürbüz,S.,(1999). Ankara Üniversitesi Öğrencilerinin, Ankara Üniversitesi Tarafından Sunulan Spor Olanaklarından Yararlanma Düzeyi. Ankara Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Hausenblas, H.A., Brewer, B.W., and Van Raalte, J.L., (2004). Self-presentation and Exercise. Journal of Applied Sport Psychology, 16 (3), 1-12
  • Hazar, M., (1996). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara.
  • Jeziorski, R.M., (1994). The İmportance of School Sports in American Education and Socialization.California: University Press of America.
  • Koparan, Ş. ve Öztürk, F., (2002). Uludağ Üniversitesi Personelinin Üniversite Sportif Olanaklarından Yararlanma Düzeyleri. U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:15 Sayı:1.
  • Korkmaz, H,N (2010). Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Spor Yapma ve Beslenme Alışkanlıklarının İncelenmesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2),399-413
  • Özdinç, Ö.(2005). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Sporun ve Spora Katılımın Sosyalleşmeyle İlişkisi Üzerine Görüşleri, Spormetre, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2005, Cilt: III, Sayı: 2
  • Segrave, J.O. and Hastad, D.N., (1982). Delinquent Behavior and Interscholastic Athletic Participation, Journal of Sport Behavior, 5: 96-111.
  • Singer, N. Y., (1972). Coaching Atletics and Psyhology, Florida, U.S.
  • Sit, C.H.P. and Lindner, K.J., (2006). Situational State Balances and Participation Motivation in Youth sport: A Reversal Theory Perspective. British Journal of Educational Psychology, 76, 369–384.
  • Şahan, H.(2007). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü,Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya
  • Yamaner, F., (2001).Beden Eğitimi ve Sporda Temel İlkeler, Ekin Kitabevi, Ankara.
  • Yetim, A.,(2000). Sosyoloji ve Spor, Topkar matbaacılık, Ankara, ss.148-151.
  • Yetim, A.(2000). “Sporun Sosyal Görünümü,” Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,Sayı.1, Cilt,5
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Tekin,M., Yıldız, M., Akyüz,M. ve Uğur, A. (2007). Karaman Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım ve Beklentilerinin İncelenmesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 9-1 Yıl

Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 37 - 47, 27.04.2015

Öz

Bu araştırma Üniversite öğrencilerinin spor yapmasını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırmadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden “kolay ulaşılabilir durum örneklemesi” yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini Düzce Üniversitesi’nde 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören öğrenci topluluklarına üye olan öğrenciler oluşturmuştur. Bu kapsamda öğrenci topluluklarına üye olan 35 öğrenciye ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu yönteminden yararlanılmıştır. Görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Betimsel analizde özetlenip, yorumlanan veriler içerik analizinde daha derin bir işleme tabi tutulmuşlardır. Kodlama işleminin ardından birbirine benzeyen veriler bir araya getirilerek temalaştırma yoluna gidilmiştir. Bu işlem alanında uzman birbirinden bağımsız üç araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak araştırmamızda üniversite öğrencilerinin spor yapmalarını etkileyen faktörler bireysel faktörler ve genel faktörler olarak iki başlıkta toplanmıştır. Bireysel faktörlere ait sonuçlar; zaman, ücret ve spor kültürüdür. Genel faktörlere ait sonuçlar ise; tanıtım, ulaşım, spor ortamı ve personel eksikliği olarak ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Alpman, C.,(2001).Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Gelişimi, Can Reklam Evi, Basın Yayın Ofset Matbaacılık, Ankara,
  • Aracı, H.,( 1999). Öğretmen ve Öğrenciler için Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, 2. Baskı, Ankara, , ss. 13
  • Bakker, F.C., Whiting, H.T.A., and Van Der Brug, H., (1990). Sport Psychology: Concepts and Applications. New York: John Wiley and Sons
  • Brown, J.D. and Siegel, J.M., (1988). Exercise as a Buffer of Life Stress: A Prospective Study of Adolescent Health. Health Psychology, 7: 341-353
  • Çolakoğlu, T., (2000). “Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın etkisi(Güreş Örneği),” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Demir, C. ve Demir, N. (2006). Bireylerin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktörler İle Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, Ege Academic Review, 6 (1), 36-51.
  • Goldstein, J.H ve Bredemier, B.J. (1977). Sport and Sociliazition: Some Basic Issue.Journal of Communication,27,154-159.
  • Güçlü, S.,(2005).Kurumlara Sosyolojik Bakış, Birey Yayıncılık, İstanbul.
  • Günay, M., Cicioğlu,İ., (2001). Spor Fizyolojisi, Gazi Kitapevi, 1. Baskı, Ankara,
  • Gürbüz,S.,(1999). Ankara Üniversitesi Öğrencilerinin, Ankara Üniversitesi Tarafından Sunulan Spor Olanaklarından Yararlanma Düzeyi. Ankara Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Hausenblas, H.A., Brewer, B.W., and Van Raalte, J.L., (2004). Self-presentation and Exercise. Journal of Applied Sport Psychology, 16 (3), 1-12
  • Hazar, M., (1996). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara.
  • Jeziorski, R.M., (1994). The İmportance of School Sports in American Education and Socialization.California: University Press of America.
  • Koparan, Ş. ve Öztürk, F., (2002). Uludağ Üniversitesi Personelinin Üniversite Sportif Olanaklarından Yararlanma Düzeyleri. U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:15 Sayı:1.
  • Korkmaz, H,N (2010). Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Spor Yapma ve Beslenme Alışkanlıklarının İncelenmesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2),399-413
  • Özdinç, Ö.(2005). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Sporun ve Spora Katılımın Sosyalleşmeyle İlişkisi Üzerine Görüşleri, Spormetre, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2005, Cilt: III, Sayı: 2
  • Segrave, J.O. and Hastad, D.N., (1982). Delinquent Behavior and Interscholastic Athletic Participation, Journal of Sport Behavior, 5: 96-111.
  • Singer, N. Y., (1972). Coaching Atletics and Psyhology, Florida, U.S.
  • Sit, C.H.P. and Lindner, K.J., (2006). Situational State Balances and Participation Motivation in Youth sport: A Reversal Theory Perspective. British Journal of Educational Psychology, 76, 369–384.
  • Şahan, H.(2007). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü,Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya
  • Yamaner, F., (2001).Beden Eğitimi ve Sporda Temel İlkeler, Ekin Kitabevi, Ankara.
  • Yetim, A.,(2000). Sosyoloji ve Spor, Topkar matbaacılık, Ankara, ss.148-151.
  • Yetim, A.(2000). “Sporun Sosyal Görünümü,” Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,Sayı.1, Cilt,5
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Tekin,M., Yıldız, M., Akyüz,M. ve Uğur, A. (2007). Karaman Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım ve Beklentilerinin İncelenmesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 9-1 Yıl
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Ömer Sivrikaya

Mensur Pehlivan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sivrikaya, Ö., & Pehlivan, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, 10(1), 37-47.
AMA Sivrikaya Ö, Pehlivan M. Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. Nisan 2015;10(1):37-47.
Chicago Sivrikaya, Ömer, ve Mensur Pehlivan. “Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri 10, sy. 1 (Nisan 2015): 37-47.
EndNote Sivrikaya Ö, Pehlivan M (01 Nisan 2015) Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 10 1 37–47.
IEEE Ö. Sivrikaya ve M. Pehlivan, “Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, c. 10, sy. 1, ss. 37–47, 2015.
ISNAD Sivrikaya, Ömer - Pehlivan, Mensur. “Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 10/1 (Nisan 2015), 37-47.
JAMA Sivrikaya Ö, Pehlivan M. Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2015;10:37–47.
MLA Sivrikaya, Ömer ve Mensur Pehlivan. “Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, c. 10, sy. 1, 2015, ss. 37-47.
Vancouver Sivrikaya Ö, Pehlivan M. Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2015;10(1):37-4.