BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 2, 0 - 0, 29.12.2015

Öz

Bu çalışma; “Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi” ile okul öncesi motor gelişime yönelik bilimsel çalışmalar özetlenerek bu alanda çalışacak olan araştırmacılara da katkı sağlaması amaçlanmıştır. Buçalışmada 2000-2014 yılları dikkate alınarak Literatür tarama yöntemi ile ulusal ve uluslararası literatürün incelenmesi yapılmıştır. Çalışma 2000-2014 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tez sorgu sayfası ile üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergilerinde (Atatürk Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Niğde Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi,  Selçuk Üniversitesi) yayınlanan makaleler “motor”, “psikomotor” “hareket eğitimi ve oyun” ve “motor gelişim” anahtar kelimelerinin kombinasyonu şeklinde taranmıştır. Okul öncesi dönemde motor gelişim ve hareket eğitimi ile ilgili 21 yüksek lisans tezi, 6 doktora tezi, 5 bilimsel makale olmak üzere 32 çalışma tespit edilmiştir. Sonuç olarak; Okul öncesi Motor gelişim konusunda yapılan çalışmalar incelendiğinde zihinsel ya da fiziksel geriliği olmadığı halde sosyal çevre faktörleri nedeniyle motor gelişim düzeyi normal çocuklardan düşük olan çocukların motor gelişim düzeylerini artırmaya yönelik oyun ağırlıklı programların bulunmadığı görülmektedir. Bu nedenle Çocukların temel hareket becerilerine katkı sağlayan çalışmaların artması gerekmektedir. Yaptığımız araştırma bu alanda çalışma yapacak kişilere fikir oluşturması açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • HAZAR, M., (2000). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara.
  • MENGÜTAY, S., (1999). Okul Öncesi ve İlkokullarda Hareket Gelişimi ve Spor, Tutibay Yayınları, 2. Baskı, Ankara.
  • MURATLI, S., (1997). Çocuk ve Spor, Bağırgan Yayınevi, 1. Baskı, Ankara.
  • ÖZER, D., & ÖZER, K., (2000). Çocuklarda Motor Gelişim, Kazancı Kitap Tic. A.Ş., İstanbul.
  • ULUĞ, M., (1999). Niçin Oyun? Çocuğun Gelişiminde ve Çocuğu Tanımada Oyunun Önemi, Özne ve Göçebe Yayınları, İkinci Baskı, İstanbul.
  • HOFFMAN, J., (2003). “Theinfluence of Motor Skillinterventions on Disadvantaged Children”, Journal of Physical Education, Recreation and Dance Health Module; 74 (8), 14-16.
  • KERKEZ, F., (2002). “Çocuklarını Anaokuluna Gönderen Ailelerin Oyun ve Spora Yönelik Tutumları (Trabzon Örneği)”, Marmara Üniversitesi, Spor Araştırmaları Dergisi, 6 (16).
  • ODABAŞ, İ., & DİĞ., (1998). “3-6 Yaş Grubu Çocukların Fiziki Yapı Değerlendirilmesi”, Spor Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 15-31
  • KÜÇÜKKAYA, E., (2001). Okulöncesi 5-6 Yaş Kız ve Erkek Çocukların Motor Gelişimlerinin Sağlanmasında Oyunun Yeri ve Önemi, Uludağ Üniversitesi, II. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, ss.270-276. Bursa.
  • ÖZDENK, Ç., (2007). 6 Yaş Grubu Öğrencilerinin Psikomotor Gelişimlerinin Sağlanmasında Oyunun Yeri ve Önemi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • TİMURKAAN, S., (2003). Farklı Fiziki Özelliklere Sahip Yerleşim Bölgelerinde Yaşayan 6 Yaş Grubu Çocuklarının Psikomotor Gelişimlerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • TÜFEKÇİOĞLU, E., (2008). Okul Öncesi 4-6 Yaş Çocuklarında Algısal Motor Gelişim Programlarının Denge ve Çabukluk Üzerine Etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4 (2), 2-5.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Uğur Şentürk Bu kişi benim

Atike Yılmaz Bu kişi benim

Utku Gönener Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şentürk, U., Yılmaz, A., & Gönener, U. (2015). Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, 10(2).
AMA Şentürk U, Yılmaz A, Gönener U. Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. Aralık 2015;10(2).
Chicago Şentürk, Uğur, Atike Yılmaz, ve Utku Gönener. “Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi Ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri 10, sy. 2 (Aralık 2015).
EndNote Şentürk U, Yılmaz A, Gönener U (01 Aralık 2015) Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 10 2
IEEE U. Şentürk, A. Yılmaz, ve U. Gönener, “Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi”, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, c. 10, sy. 2, 2015.
ISNAD Şentürk, Uğur vd. “Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi Ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi”. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 10/2 (Aralık 2015).
JAMA Şentürk U, Yılmaz A, Gönener U. Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2015;10.
MLA Şentürk, Uğur vd. “Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi Ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, c. 10, sy. 2, 2015.
Vancouver Şentürk U, Yılmaz A, Gönener U. Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2015;10(2).