Bu çalışma; “Okul Öncesi Dönemde Motor Gelişime Yönelik Hareket Eğitimi ve Oyun Çalışmalarının İçerik Analizi” ile okul öncesi motor gelişime yönelik bilimsel çalışmalar özetlenerek bu alanda çalışacak olan araştırmacılara da katkı sağlaması amaçlanmıştır. Buçalışmada 2000-2014 yılları dikkate alınarak Literatür tarama yöntemi ile ulusal ve uluslararası literatürün incelenmesi yapılmıştır. Çalışma 2000-2014 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tez sorgu sayfası ile üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergilerinde (Atatürk Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Niğde Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi) yayınlanan makaleler “motor”, “psikomotor” “hareket eğitimi ve oyun” ve “motor gelişim” anahtar kelimelerinin kombinasyonu şeklinde taranmıştır. Okul öncesi dönemde motor gelişim ve hareket eğitimi ile ilgili 21 yüksek lisans tezi, 6 doktora tezi, 5 bilimsel makale olmak üzere 32 çalışma tespit edilmiştir. Sonuç olarak; Okul öncesi Motor gelişim konusunda yapılan çalışmalar incelendiğinde zihinsel ya da fiziksel geriliği olmadığı halde sosyal çevre faktörleri nedeniyle motor gelişim düzeyi normal çocuklardan düşük olan çocukların motor gelişim düzeylerini artırmaya yönelik oyun ağırlıklı programların bulunmadığı görülmektedir. Bu nedenle Çocukların temel hareket becerilerine katkı sağlayan çalışmaların artması gerekmektedir. Yaptığımız araştırma bu alanda çalışma yapacak kişilere fikir oluşturması açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2 |