Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Book Review: Common Turkish History 8th Grade

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 42, 30.06.2022
https://doi.org/10.54971/synergy.1123937

Öz

Kaynakça

  • Demircioğlu, İ. H. ve Demircioğlu, E. (2015). Türk Dünyası Ortak Tarih Ders Kitabı Nasıl Yazılmalıdır? Türk Yurdu, 337, 50–54.
  • Ercilasun, K. (2021). Türk Cumhuriyetleri’nde Ortak Tarih Arayışı. F. Yaldız (Ed.), 30. Yılında Türk Cumhuriyetleri - Bölgesel Politika içinde (ss. 225–244). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gökçe, M. (2018). Türk Dünyası Ortak Türk Tarihi Ders Kitabı. Türk Yurdu, 374, 37–40.
  • Kıdırali, D. ve Babayar, G. (2020). Ortak Türk Tarihi. Beynəlhalk Türk Akademiyası, Bakü: Aspoligraf
  • Kızıl, Ö. (2014). Türk Dünyası’nda Müşterek Tarih Öğretimi ve Niteliği. Türk Yurdu Dergisi, 39(1), 57–59.
  • Oran, M. (2019). Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan’da Sosyal Bilgiler Kapsamında Okutulan Derslerin Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Rehimov, R. ve Abdülkerimov, B. (2020). Ortak Türk Tarihi ders kitabı okutulmaya başlandı. Anadolu Ajansı.
  • Şadıhanov, E. (2006). Sovyetler Bîrliği’nin Dağılma Sürecinde Etkili Olan Bölge Sorunları Ve Milliyetçilik Hareketleri. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (33).
  • Turan, R. (2014). Tamamlanamamış Bir Proje: Türk Dünyası Ortak Tarih Ders Kitabı Yazımı. Türk Tarih Kongresi, 2(2), 751–765.
  • Turan, R. (2015). Türk Dünyası İçin Ortak Tarih Ders Kitabı Yazımı Meselesi. Türk Yurdu, 332, 62-66.
  • Turan, R. (2018). Farklı Türk Devletlerinin (Türkiye, Özbekistan, Azerbaycan ve Türkmenistan) Tarih Ders Kitaplarında Osmanlı-Timurlu İlişkilerine ve Ankara Savaşına Yaklaşım. Gazi Türkiyat, 9–110.
  • Turan, R. (2021). Ulu Ataların İzinde: Türk Dünyası Ortak Türk Tarihi Ders Kitabında Tarihi Şahsiyetler. Journal Of Institute Of Economic Development And Social Researches, 9(29), 68–86.
  • Yıldırım, T. (2019). Tarih Ders Kitaplarında Türk İmajı. A. Şimşek (Ed.), Tarih Ders Kitaplarında İmajlar içinde (ss. 13–34). Ankara: Pegem Akademi. doi:10.14527/9786050370546

Kitap İncelemesi: Ortak Türk Tarihi 8, En Kadim Devirlerden XV. Asra Kadar

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 42, 30.06.2022
https://doi.org/10.54971/synergy.1123937

Öz

Uluslararası Türk Akademisi Başkanı Prof. Dr. Darhan Kıdırali ile Özbekistan Bilimler Akademisi Milli Arkeoloji Merkezi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gaybullah Babayar tarafından kaleme alınan ve üye ülkelerin eğitim bakanlıkları tarafından da onaylanan “Ortak Türk Tarihi” isimli ders kitabında, genç nesillere Türk halklarının ortak geçmişi, ortak dili ve kültürü hakkında bilgiler verilmiş, böylece onlara Türk dünyasında birlik ve karşılıklı saygı duygusu aşılanmaya çalışılmıştır.

Teşekkür

Çalışmayı hazırlama aşamasında, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi bölüm başkanı Sayın Doç. Dr. Refik TURAN hocama destekleri ve yardımları için teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Demircioğlu, İ. H. ve Demircioğlu, E. (2015). Türk Dünyası Ortak Tarih Ders Kitabı Nasıl Yazılmalıdır? Türk Yurdu, 337, 50–54.
  • Ercilasun, K. (2021). Türk Cumhuriyetleri’nde Ortak Tarih Arayışı. F. Yaldız (Ed.), 30. Yılında Türk Cumhuriyetleri - Bölgesel Politika içinde (ss. 225–244). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gökçe, M. (2018). Türk Dünyası Ortak Türk Tarihi Ders Kitabı. Türk Yurdu, 374, 37–40.
  • Kıdırali, D. ve Babayar, G. (2020). Ortak Türk Tarihi. Beynəlhalk Türk Akademiyası, Bakü: Aspoligraf
  • Kızıl, Ö. (2014). Türk Dünyası’nda Müşterek Tarih Öğretimi ve Niteliği. Türk Yurdu Dergisi, 39(1), 57–59.
  • Oran, M. (2019). Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan’da Sosyal Bilgiler Kapsamında Okutulan Derslerin Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Rehimov, R. ve Abdülkerimov, B. (2020). Ortak Türk Tarihi ders kitabı okutulmaya başlandı. Anadolu Ajansı.
  • Şadıhanov, E. (2006). Sovyetler Bîrliği’nin Dağılma Sürecinde Etkili Olan Bölge Sorunları Ve Milliyetçilik Hareketleri. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (33).
  • Turan, R. (2014). Tamamlanamamış Bir Proje: Türk Dünyası Ortak Tarih Ders Kitabı Yazımı. Türk Tarih Kongresi, 2(2), 751–765.
  • Turan, R. (2015). Türk Dünyası İçin Ortak Tarih Ders Kitabı Yazımı Meselesi. Türk Yurdu, 332, 62-66.
  • Turan, R. (2018). Farklı Türk Devletlerinin (Türkiye, Özbekistan, Azerbaycan ve Türkmenistan) Tarih Ders Kitaplarında Osmanlı-Timurlu İlişkilerine ve Ankara Savaşına Yaklaşım. Gazi Türkiyat, 9–110.
  • Turan, R. (2021). Ulu Ataların İzinde: Türk Dünyası Ortak Türk Tarihi Ders Kitabında Tarihi Şahsiyetler. Journal Of Institute Of Economic Development And Social Researches, 9(29), 68–86.
  • Yıldırım, T. (2019). Tarih Ders Kitaplarında Türk İmajı. A. Şimşek (Ed.), Tarih Ders Kitaplarında İmajlar içinde (ss. 13–34). Ankara: Pegem Akademi. doi:10.14527/9786050370546
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Savaş Tufan

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tufan, S. (2022). Kitap İncelemesi: Ortak Türk Tarihi 8, En Kadim Devirlerden XV. Asra Kadar. Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(1), 37-42. https://doi.org/10.54971/synergy.1123937

Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS,  Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)


                                                                     Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License